Gå til innhold

Laptop til programutvikling

Illus

Anbefalte innlegg

Hei og Godt Nytt År!

Skal anskaffe en bærbar i løpet av kort tid

Kunne tenkt meg anbefalinger av to maskiner. En med hovedvekt på mobilitet og en med hovedvekt på ytelse (men dog ikke noe desktoperstatter på 4kg+). Og gjerne noen ord om hva du ville ha lagt mest vekt på mht. mobilitet og ytelse. (Vil tippe svaret er den gyldne middelvei :-) )

Bruksområde er heltids java-utvikler (konsulent) som til nød får grinet seg til en ekstra skjerm ute hos kunden.. :-)

Takker for innspill!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei og Godt Nytt År!

Kunne tenkt meg anbefalinger av to maskiner. En med hovedvekt på mobilitet og en med hovedvekt på ytelse (men dog ikke noe desktoperstatter på 4kg+). Og gjerne noen ord om hva du ville ha lagt mest vekt på mht. mobilitet og ytelse. (Vil tippe svaret er den gyldne middelvei :-) )

Bruksområde er heltids java-utvikler (konsulent) som til nød får grinet seg til en ekstra skjerm ute hos kunden..  :-)

Takker for innspill!

5366934[/snapback]

Jeg er selv it-student, og har brukt en 12" powerbook i 2 år. Den er glimrende til all slags programutvikling, og med innføringen av java versjon 1.5\5.0 er det absolutt ingen grunn til å ikke vurdere en slik en. Men jeg synes skjermen er i minste laget, skulle jeg valgt nå, ville jeg gått for 15" utgaven isteden.

Lenke til kommentar
Hei og Godt Nytt År!

Bruksområde er heltids java-utvikler (konsulent) som til nød får grinet seg til en ekstra skjerm ute hos kunden..  :-)

Takker for innspill!

5366934[/snapback]

Hvor mye penger vil du legge i dette? Vi kjøper Acer Travelmate maskiner, og er veldig fornøyd med pris/ytelse på disse. Jeg ville også tenkt på hva slags service du trenger - når maskinen plutselig står. On site samme dag reparasjon? Innsending 2 uker?

Lenke til kommentar

Hei og takk for svar!

Jeg tror nok det bør være en 15" ja.. Skulle gjerne hatt 17", men da snakker vi fort "desktoperstatter" og det vil jeg ikke drasse rundt på.

Når det gjelder pris så har det ikke så stor betydning egentlig.. men man bør vel få noe greit for 15-20k !?

Service er noe jeg egentlig aldri har hatt noe behov for.. men som konsulent er vel man relativt avhengig av den bærbare. Så noe ala. dell sin service/garanti er vel å foretrekke.

Firmaet kjøper somregel dell masiner, så ser ikke bortifra at det blir en slik. Men skulle gjerne hatt erfaringer av andre i samme situasjon og hva dere ville ha valgt.

Skal ta en titt på Acer Travelmate

Lenke til kommentar

Vist du skal ha deg ein kraftig, stilfull samt kvalitets laptop i 15,4" / 15" str så er Asus M6Va/ M6V det beste kjøpe du kan gjere for 15k-20k!

Sitter sjølv på ein sånn ein med WSXGA+ skjerm som er nydelig å jobba med. Veldig effektiv vist du pleier å jobbe med fleire programmer samtidig eller liker å ha stort workspace.

Sjekk ut denne linken, mange fornøyde eigare.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...