OscarWoHA Skrevet 1. januar 2006 Del Skrevet 1. januar 2006 Morn I natt satt jeg og surfet litt. Plutselig mistet jeg forbindelse til internett. Jeg tenkte ikke så mye over det og gikk heller for å legge meg. Sto opp i dag, og har absolutt ingen forbindelse med nettet på den PC-en. Jeg _må_ ha internett klart asap pga et nettmøte kl 18:00! Jeg har forsøkt å legge inn nyeste ethernet-driver fra nVidia, uten at det hjalp. Noen som har peiling på hva som er galt? Og hva kan jeg gjøre for å få internett tilbake? NB! A8N SLI har integrert 1Gbit Ethernet. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 1. januar 2006 Del Skrevet 1. januar 2006 Et generelt godt råd er å IKKE innstallere Active Armour, Nvidia firewall, den har gjort livet surt for svært mange med intergrert Nvidia. Så om du har dette, prøv å avinnstallere, ikke bare skru av, men vekk med det. (Så kan du heller prøve igjen siden når feilen er funnet, hvis du gjerne vil ha denne funksjonen) Også må jeg jo spørre, har du nett på andre maskiner fra samme kabel, så du VET at linjen er oppe å går? Restart ruter/modem Har du IP adresse på Nvidia? Lenke til kommentar
MrAHB Skrevet 1. januar 2006 Del Skrevet 1. januar 2006 Du kan jo prøve den andre nettverkskontakten om du har to stk på hovedkortet. Lenke til kommentar
stompy Skrevet 1. januar 2006 Del Skrevet 1. januar 2006 (endret) Nei, det har han ikke.... Prøvd nye drivere? prøvd å skru av og på modemet? :-) Endret 1. januar 2006 av stompy Lenke til kommentar
Kalvadoss Skrevet 1. januar 2006 Del Skrevet 1. januar 2006 Har et A7V8X kort der nettverkskortet ikke fungerer lenger. Har ikke funnet noen løsning annet enn at det er helt ødelagt. Nå er dette en "gammel" som jeg har dullet mye med maskin så satte bare i et annet nettverkskort Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 1. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2006 Hm, nå virker det plutselig igjen. Håper det varer en stund. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Ja, hvis jeg da skal få lov å gjette Meldarion, så har dine problemer med isp/modem/ruter å gjøre, og ikke hk/nettverkskortet. Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 Har du Deluxe utgaven så kan du bytte til Marvell nettverksporten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå