argongass Skrevet 1. januar 2006 Del Skrevet 1. januar 2006 Morn. Skal hjelpe slekta med bredbånd, og de vil spare penger og dele på utgiftene. Det ene huset har bredbånd og trådløst nettverk i huset via en D-link 514 802.11b trådløs ruter. Det andre huset ligger i ca 130 meters avstand, fri sikt. De vil ha trådløst nettverk også, da flere maskiner skal kobles til her. Har surfet litt rundt, og foreslår å dumpe D-linken, kjøpe 2 Linksys WRT54 som flashes for å kjøre wds, og evt ekstern antenne®. Ville dette funke? Har de da (det samme) trådløst nettverk i begge hus, samt internett? Noen som anbefaler utendørs antenner som til linksys? Lenke til kommentar
xoriath Skrevet 1. januar 2006 Del Skrevet 1. januar 2006 Da vil begge ligge på samme nettet... Hvis de er virkelig gjerrige, så kan de jo dele skriver Men hvis de ikke skal ligge på samme net, så vet jeg ikke helt.. da må du vel ha et nat-punkt for 1 av de, sånn at de ikke akn se hverandre. Hvis ikke så må du vel begynne med dyrt vlan utstyr. Jeg ville gjort det som du skriver, men den dlinken som de allerede hadde, kan nate for de som ikke har adsl linja inn. da får de internett, men kan ikke komunisere inertn mellom husene... På sånne utendørs ting, så kan må jeg nok spille ballen videre til noen andre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå