Gå til innhold

Metallica skal lage nytt album?


834HF42F242

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

O rly?

 

Om et band du er fan av har begynt å gi ut stadig dårligare album og skal gi ut eit til. Foretrekker du da at dei fortsetter "utviklinga" eller at dei går og titter litt tilbake på røttene sine og begynner å lage den gode gamle musikken du alltid har digga igjen?

Lenke til kommentar

Musikkindustrien tenker nok sånn ja:

 

"Prøv å gjøre det dere gjorde før. Da selger dere mer og fansen får det de vil ha. Hva dere selv ønsker å lage av musikk, det driter vi regelrett i"

 

Musikk er en uttrykksform, og et band skal lage og spille den musikken de føler for i øyeblikket. Oppskriftsmusikk, neitakk! Jeg tenker da på sjangerbevissthet, å opphenge seg i røtter osv. Musikken utvikler seg, og det synes jeg Metallica (generelle band for den saks skyld) skal gjøre også.

 

Edit: Kanskje bandmedlemmene har vokst fra hverandre, og at det er bedre om de avvikler hele Metallica. Mulighetene for at deres intensjon bare er å melke penger, er stor.

Endret av anth
Lenke til kommentar
Melke penger er nettopp det dei har gjort med dei siste albuma sine.

Å fokusere på musikken vil vere å gå tilbake mot dei første platene.

5385232[/snapback]

(min utheving)

 

Det er jeg uenig i, å fokusere på musikken er å lage musikk de selv synes er bra. De har mer enn nok penger, så hvorfor da melke? (og de "gode" albumene selger fremdeles i bøtter og spann)

 

Selv er jeg en av de som liker det meste fra metallica (utenom Load og det meste av Garage Inc.) og synes St. Anger var et steg i riktig retning. Det var ikke et fulkomment album, men det viste at de turde å gå etter en stil de selv likte.

 

Håper de igjen tør å gjøre det de vil, i stedet for å være redd for å skuffe de som kaller seg "fans".

Lenke til kommentar
Sett bort ifra hele lydbildet er igrunn St. Anger et bra album? joda..

5371402[/snapback]

 

Jeg sa ikke at hele lydbildet var dårlig. Plata har definitivt sine øyeblikk. Hør på The Unnamed Feeling feks. Den er blytung, med tydelig preg av den gamle trash lyden deres. Hva med refrenget til tittel-låta? Sweet Amber er jo ett fyrverkeri av en låt også!

Hele problemet tror jeg ligger i at, det var lenge siden Metallica hadde laget noe. Folk var i ekstase, og regnet med de kom til å få en ny Kill'em All eller Master Of Puppets. Det eneste problemet var at året var ikke 1986 lenger. Metallica har utviklet seg siden da, om det er i riktig eller gal retning er opp til folk selv å dømme. Men de valgte å lage plata som de gjorde, så var det opp til folket om de likte det eller ikke. Metallica laget musikk som de følte var naturlig for dem å lage på det tidspunktet. Sånn vil jeg tro det er hos alle musikere som tar seg selv seriøst.

Men, vi får bare vente å se. Å forhåndsdømme et album basert på hva et band har gjort før er for meg helt latterlig.

Lenke til kommentar
Kanskje bandmedlemmene har vokst fra hverandre, og at det er bedre om de avvikler hele Metallica. Mulighetene for at deres intensjon bare er å melke penger, er stor.

5385106[/snapback]

Jeg har mista respektet for Metallica etter jeg så Some Kind Of Monster, den filmen sier rett ut at Metallica er ett produkt. De er uvenner, tåler ikke være i samme rom sammen. Leier inn enn sånn psykolog eller noe for mange tusen bare så de skal klare å fungere sammen til å kunne lage ett album for å få penger inn på Metallica kontoen, det at de skal få penger inn på Metallica kontoen blir nevnt flere ganger i filmen og det gjør meg kvalm. De er ikke lenger kamerater som drikker seg ødelagt full og rocker vilt. De burde gå hver sin vei når de ikke lenger takler hverandre. Men de MÅ jo komme seg sammen for å få penger inn på Metallica kontoen, de har selgt seg så jæveli at jeg blir kvalm.
Lenke til kommentar

Personlig; hadde de ikke villet, så hadde de nok gått hver for seg.. De ville nok, men syntes det også var litt vanskelig.. Det er nå i hvert fall slik jeg ser det..

 

Tror ikke Metallica selger seg, jeg mener i hvert fall ikke det.. De trenger ikke flere album for å bli / være rike.. De gamle albumene selger fremdeles såppas mye i året at det holder fortsatt.. Metallica trenger slikt sett ikke å lage noe nytt, har det vært for pengene sin del..

 

De lager nok musikk fordi de liker det.. Det er min mening, og det finnes flere som er enig, og andre som er uenig.. Får nok aldri vite sannheten..

 

Jeg vil også kommentere "Load og ReLoad" -temaet.. personlig synes jeg ikke det er noen "sell-out" -album, ei heller noen dårlige album, eller noe sånt.. Synes flere av de sangene på disse albumene er noe av det sterkeste Metallica har laget! The Memory Remains, Fixxxer, Low Man's Lyric, med flere.. Personlig synes jeg disse sangene bare beviser hvor sterk en låtskriver James har utviklet seg til å ha blitt.. Men, jeg er også av "old school" -gjengen, som holder Master of Puppets, og "de" skivene høyt!

 

Når ny Metallica -skiver kommer ut, så kjøper jeg uten å blunke!!

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Det nye albumet kommer til å bli så KOS :D har noen hørt en av de nye sangene? jeg har en live versjon fra 2006 av den ene nye sangen og den rocker så det holder. de har ikke gitt den noe tittel som jeg vet om. så den blir bare kalt 'The Other New Song' og den blir sikkert enda bedre i studio.

 

For meg ligner stilen mer på Reload, og ikke Saint Anger. det er jo bra, for Reload var et kjempe bra album. Jeg gleder meg sjukt. kan prøve å legge sangen her, hvis noen er intresert. dere har kanskje hørt den før? :)

Lenke til kommentar

Er litt skeptisk til hvordan det nye albumet kommer til å bli. Aner noe i retning Load/Reload, og det var ikke stort å skryte av synes nå jeg. Men kunne vi få servert kvalitets-trash ala "Master Of Puppets", "Ride The Lightning" og "..And Justice For All" igjen, hadde jeg blitt en glad laks. Men skal vel noe til å gjenta den suksessen. Master Of Puppets er kanskje tidenes metall album så..

Lenke til kommentar
Får håpe dette ikke blir i St. Anger-stil nei, heller noe lignende de glade 80-årene. "New Song" er forresten forferdelig.

7352988[/snapback]

 

Nei, den er fantatisk. Soloen er enorm, og riffet etterpå er sinnsykt. Sykt høye krav enkelte her inne skal ha, hva f forventer dere? En sang i Disposable Heroes-stil?

 

Beklager, men sånn musikk lages ikke mer.

Lenke til kommentar

Hvorfor spiller dem ikke inn med samme lyden dem brukte på 80 tallet? Den gode, gamle kassettlyden som duger! Men men, det blir neppe skikkelig thrash, har ikke store forhåpninger til dette albumet gitt...

 

Snip

5385106[/snapback]

Penger rundt fisering.

5394484[/snapback]

Det er det som skjer når du lever med hverandre i 25 år, og samtidig holder på med musikk som krever godt sammarbeid. Klart man blir lei i 25år. Jeg mener det.

Endret av Axes
Lenke til kommentar
Hvorfor spiller dem ikke inn med samme lyden dem brukte på 80 tallet? Den gode, gamle kassettlyden som duger! Men men, det blir neppe skikkelig thrash, har ikke store forhåpninger til dette albumet gitt...

7353268[/snapback]

 

Dårlig lydkvalitet gjør ikke musikken bedre. Ingen grunn til å ha ræva produksjon bare for å ha ræva produksjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...