Gå til innhold

Metallica skal lage nytt album?


834HF42F242

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har vært stor metallica-fan i mange år. Ikke så ofte jeg hører på de nå til dags, men når jeg først hører på de så står faktisk Load og ReLoad høyt i kurs. Dette sell out-pisset som så mange har frontet er bare oppgulp fordi man ikke synes det nye faller rett i favorittmusikken man hører på. Og til de som etterlyser trashmetal-produksjon så er etter min mening dette å henge igjen i fortiden. Ja jeg elsker MOP, Kill'em All og ...And Justice..., men skal det komme noe nytt fra Metallica så håper jeg på noe som ligger mer i gaten til Load og ReLoad. Det er mer passende til tiden.

 

Når det er sagt så synes jeg St.Anger var et bra album, tiltross for at det kanskje det svakeste albumet Metallica noensinne har gitt ut (og det har nada med trommesounden å gjøre, den er bra). Som så mange andre artister så er Metallica nettop det, artister. Med andre ord så bør de gjøre det de vil, så får folk like det eller hate det, det betyr ingen verdens ting.

 

At det kommer mer fra Metallica er jeg ikke i tvil om iallefall.

Lenke til kommentar

Har ingen forventninger til et eventuelt nytt album. Har såvidt hørt et dårlig liveopptak av "new song" (tror jeg det var), ble ikke uten videre imponert, uten at jeg kan huske hvordan sangen var.. Er ellers stor Metallica-fan, ble skuffet over St.Anger pga jeg hadde Puppets-forventninger etter bl.a. strålende forhåndsanmeldelser, i tillegg til at jeg ikke liker stilen de bevegde/beveger seg mot, samt at jeg digger det de beveget/beveger seg fra.. Men selv St.Anger hadde noen sanger som herjet, jeg likte de raske partiene av St.Anger og Frantic bl.a...

 

Hvis de ikke trives sammen, bør de la bandet ligge noen år og se hva som skjer da.. Å oppløse det blir for mye syns jeg. Ellers er det bare å gi gass og lage musikk.. Savner Jason egentlig, ble skuffet da jeg så at han hadde lyst å bli med igjen, og at de andre ville ha han med men ikke traff han.. Var vel på Some Kind...dvden om jeg ikke husker feil..

 

Men det er vanskelig for meg å si at de bør lage musikken folk vil høre, da blir de såkalte sell-outs.. De må lage kvalitetsmusikk eller la være. Lager de et album jeg ikke liker, så kommer jeg på konserten likevel, for å høre de gamle sangene. I 2003 spilte de vel 4-5 sanger fra St.Anger, og en god blanding av de gode gamle. Hvis de lager et elendig album, og drar en "amolad", blir jeg nok hjemme..

 

Ellers var jo tråden bra gammel da, og jeg føler innlegget mitt ble litt rotete.. Kill 'em all =)

 

EDIT: Følte jeg uttalte meg på sviktende grunnlag her, så jeg fant "new song" og "other new song" på youtube, de virker helt grei de, og sikkert kule live.. Satser på et bra album (faen og, nå får jeg vel forhåpninger igjen ;))

Endret av LoCDoG
Lenke til kommentar
Jeg har vært stor metallica-fan i mange år. Ikke så ofte jeg hører på de nå til dags, men når jeg først hører på de så står faktisk Load og ReLoad høyt i kurs. Dette sell out-pisset som så mange har frontet er bare oppgulp fordi man ikke synes det nye faller rett i favorittmusikken man hører på. Og til de som etterlyser trashmetal-produksjon så er etter min mening dette å henge igjen i fortiden. Ja jeg elsker MOP, Kill'em All og ...And Justice..., men skal det komme noe nytt fra Metallica så håper jeg på noe som ligger mer i gaten til Load og ReLoad. Det er mer passende til tiden.

 

Når det er sagt så synes jeg St.Anger var et bra album, tiltross for at det kanskje det svakeste albumet Metallica noensinne har gitt ut (og det har nada med trommesounden å gjøre, den er bra). Som så mange andre artister så er Metallica nettop det, artister. Med andre ord så bør de gjøre det de vil, så får folk like det eller hate det, det betyr ingen verdens ting.

 

At det kommer mer fra Metallica er jeg ikke i tvil om iallefall.

7354100[/snapback]

 

Word.

Lenke til kommentar
Får håpe dette ikke blir i St. Anger-stil nei, heller noe lignende de glade 80-årene. "New Song" er forresten forferdelig.

7352988[/snapback]

 

Nei, den er fantatisk. Soloen er enorm, og riffet etterpå er sinnsykt. Sykt høye krav enkelte her inne skal ha, hva f forventer dere? En sang i Disposable Heroes-stil?

 

Beklager, men sånn musikk lages ikke mer.

7353163[/snapback]

Smak og behag, vet du. Stiller ikke høye krav, jeg bare liker ikke den stilen så godt.

Lenke til kommentar
Får håpe dette ikke blir i St. Anger-stil nei, heller noe lignende de glade 80-årene. "New Song" er forresten forferdelig.

7352988[/snapback]

 

Nei, den er fantatisk. Soloen er enorm, og riffet etterpå er sinnsykt. Sykt høye krav enkelte her inne skal ha, hva f forventer dere? En sang i Disposable Heroes-stil?

 

Beklager, men sånn musikk lages ikke mer.

7353163[/snapback]

Smak og behag, vet du. Stiller ikke høye krav, jeg bare liker ikke den stilen så godt.

7358135[/snapback]

 

Haha, ok. The New Song er jo en sang i tråd med gamle Metallica, lyser jo ...And Justice For All utover hele sangen.

Lenke til kommentar
Skal Bob Rock framleis produsere? Ikkje min favoritt..

5386058[/snapback]

 

 

Nei, det er Rick Rubin som skal produsere plata, lage en tråd om det for lenge siden (noe også posten din er). Og han har jo en eller to gode band på cv'en sin, Slayer, System of a Down, Slipknot, Audioslave og Johnny Cash for å nevne noen...

Lenke til kommentar
Gode band hvor?  :dontgetit:

7361534[/snapback]

 

Morroklumpen...

 

Digg at Rick Rubin skal produsere, dette er tross alt fyren som produserte Slayer sin legendetrilogi fra Reign til Seasons. Han har også produsert debutalbumet til SOAD (Han har produsert alle soad sine..), som er forjævlig bra. Samt American-serien til Cash.

 

 

 

Eyvindr, sier bare det vår danske venn har sagt jeg :cool:

Endret av NightKeeper
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...