Gå til innhold

VHS blir Sort/hvitt på Hauppauge tvkort :(

MrAHB

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg skal prøve å legge noen VHS kasetter over på dataen for deretter å legge dem på DVD. Men overføringen blir sort/hvit :(

Jeg antar dette har med att jeg har ett Hauppage PVR 350 med s-video inn, og som kjent kjent har VHS'en bare kompositt ut. -Jeg prøvde meg med en overgang, men det hjalp ikke, alt ble sort hvitt.

-Hva gjør jeg feil? -Er det overgangen? Eller er det en innstilling jeg kan gjøre på WinTV2000? Eller er dette helt umulig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har vært borti en s-videokabel som gav sort-hvitt-bilde, så den ble testet på en pc sammen med en kabel som jeg visste fungérte. Bildet ble sort-hvitt med den ene kabelen og farger med den andre.

Men det er mulig at det kan være feil med drivere osv.

Lenke til kommentar

Har ikke dette kortet også composite inngang da? Du vil jo uansett ikke få noe bedre kvalitet ved å bruke composite til S-Video når kilden din er composite.

En slik adapter som dette fungerer av og til, det har jeg merket av egen erfaring.

322399_BX_2005-07-05_101328.jpg

En annen overgang som har fungert bedre hos meg er denne:

327847_X_2004-06-30_161752.jpg

Men jeg vil understreke igjen at bildet blir best om du går fra composite til composite og ikke fra composite til s-video eller omvendt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...