Gå til innhold

A620 og ekstra lagring

Anbefalte innlegg

Har nå kjøpt meg Canon A620. Skal man bruke videofunksjonen på kameraet trenger man jo en del plass, spesielt hvis man skal på lengre reiser. Etter å ha kikket litt rundt her på forumet endte jeg opp med 2 stk Sandisk SD Ultra II 1 gb kort. Skjønte at Sandisk var ganske stabile. Men så til mitt problem - jeg har kikket rundt etter lagringsenheter med minnekortleser slik at man kan tømme kortene sine hvor man er. Har foreløpig funnet en type fra Amitech som selges her i Oslo. Fant også en type hos Komplett.no, men denne må man installere harddisken i selv. Har ikke funnet flere som selges i Norge. Fant en som er veldig interessant fra CompactDrive PD70X. Den har bl.a. en beskyttelse der man dytter inn minnekortene.

Er det noen som vet om denne selges i Norge eller om jeg evt. må bestille fra utlandet? Er det noen som har noen erfaring med noen av de andre jeg nevnte, evt. andre? Hadde ikke tenkt å bruke noe mer enn rundt 3000 og derfor faller jo Epson sine bort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får svare på min eget spørsmål da. Endte opp med å kjøpe PD70X. Fant en nettbutikk som het ZebraMedia i Sverige. Sidene så veldig hjemmesnekrede ut så jeg sjekket på nett før jeg bestilte da jeg fryktet at det kunne være noe svindel. Leste bl.a. her der selve PD70X fikk god kritikk samt at butikken også fikk positiv omtale. Jeg bestilte _uten_ harddisk da jeg tenkte at en pakke i posten får nok litt juling så det kunne jeg spare harddisken for. Ikke ble det noe stor prisforskjell heller. Installerte en Hitachi 5K100 80 gb kjøpt på Datakjeden i Oslo.

Har nå brukt PD70X i en uke og må si jeg er veldig fornøyd. Den er SVÆRT rask, samt at den kan brukes som en ekstern harddisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...