Gå til innhold

Windows feil code (Bluescreen)

HEE

Anbefalte innlegg

Hei

Skal instalere xp pro har hatt det tiligre på samme hovedkort men når det står "setup is starting windows" så får jeg følgende melding page_fault_in_nonpaged_area ? hva i f!"#!"#

begynner og bli lei instalering i dag av xp.

ps:prøvde 2000 pro også fikk bare feil på plata da

noen forslag.

takker for alle svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje jeg har svaret.

Har du AMD-system?

Isåfall så er det utviklet en registry-patch som stiller large-page minimum i registeret (win2k og XP). Dette gjelder for alle med win2k/XP og athlon-processorer.

Jeg har ingen link å vise til, men du kan gjøre det manuelt.

Sjekk om denne strengen ligger i registeret:

[HKEY_LOCAL_MACHINESYSTEMCurrentControlSetControlSession ManagerMemory Management]

"LargePageMinimum"=dword:ffffffff

Hvis den IKKE ligger der, kan du opprette den. Altså ny nøkkel som heter "LargePageMinimum" med verdi "ffffffff"

Hvis du ikke kommer inn i windows, prøv sikkermodus.

Kanskje dette hjelper.... det skal hvertfall ikke gjøre ting verre for deg :wink:

Er du litt usikker på hvordan dette gjøres, så kan du jo prøve å lete etter "largePageMinimum.reg" på nettet, laste den ned og kun dobbeltklikke på den så legger den seg inn automatisk. Tror den er hos både AMD og microsoft.

edit: Eller du kan søke på microsoft.com i knowledgebase etter "page_fault_in_nonpaged_area" og se om microsoft har en løsning på problemet. Jeg er temmelig sikker på at det har med RAM-håndteringen å gjøre. Går ut ifra at BIOS er oppdatert til å håndtere WinXP?

Sveinl.

Mine hardwarespesifikasjoner

[ Denne Melding var redigert av: Sveinl på 2002-09-07 23:54 ]

Lenke til kommentar

HEi!

Jeg hadde samme problem for noen uker tilbake. Jeg fikk beskjed om at jeg måtte sjekke om cd'en stod i.

Jeg hadde nettopp fått ny rambrikke. Den var røken. Da jeg tok ut den gikk det med en gang.

Rambrikken kan plutselig bare ryke av seg selv. Har du garanti fremdeles på rambikken så får du den uten problem........d skal du ivertfall!

MSI k7t266 Pro2

AMD Athlon xp1600+ 1,4 ghz

2x256 mb ddr 266 mhz ram

wd 120 gb hd

Memorex DVD 16/48x

Mitsumi cd brenner 2/4/24x

Gforce 2 mx400 64 mb sdram

American Megatrends version 07,00t bios

[ Denne Melding var redigert av: Mowgli på 2002-09-08 11:12 ]

Lenke til kommentar

jeg har amd system ja xp 1800+

ram ja tenkte på det det er en TwinMOS DDR-DIMM ECC/REG 256MB CL2.5. Brikke husker ikke når den ble kjøpt men tror det var hos komplett.

instalere xp nå skal se om jeg har fått noe feil ennå den er periodisk er nok minne ja.. skal sende in feil skjema hos komplett.

takk for svar..

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-08 12:12, HEE skrev:

jeg har amd system ja xp 1800+

ram ja tenkte på det det er en TwinMOS DDR-DIMM ECC/REG 256MB CL2.5. Brikke husker ikke når den ble kjøpt men tror det var hos komplett.

instalere xp nå skal se om jeg har fått noe feil ennå den er periodisk er nok minne ja.. skal sende in feil skjema hos komplett.

takk for svar..

btw har jeg ikke lifstidsgaranti på denne ?

:smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...