Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hører at opteron er et bra alternativ hvis jeg skal klokke...

Men går det ann å klokke med X2 Prosessorene rimelig bra og? Klokker bare for at det skal være nødvendig..

Det er KUN ytelsen jeg tenker på, og hva jeg får raskest mulig arbeid ut av.. Gidder ikke klokke hvis det ikke er til noen nytte som regel.. Dette løser jo også problemet om jeg skal skaffe meg billige rambrikker eller ikke...

Og vil dere si at X2 til AMDer noe bedre enn Pentium D? HAr fått en anelse av det etter alt jeg har lest..

Takk for alle svar! :) Og Godt Nytt År

Endret av nollie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vell, både opteron og pentium M er veldig vanskelig å skaffe ordentlig utstyr til. selve opteron prosessoren er vanskelig å skaffe og hvis man skal ha høy ytelse med intel mobile dothan bør man skalffe seg et asus p4c800 i875P hovedkort og kjøpe en s479 konverter til. det hovedkortat lages ikke lengere så der må du kjøpe brukt. men igjen mener jeg at både opteron SC og pentium dothan er mere ytelse og bedre klokkepotensiale enn amd xp når det gjelder pris/ytelse.

X2 kan du skaffe på et sekund, dothan/opteron er noe mer arbeide med å få skaffe.

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar

s939 Opteronene fungerer med alt som virker med vanlige s939 AMD64-prosessorer, så utstyr til Opteron er intet problem. Dog å skaffe en er vansklig. Opteronen er veldig lett å klokke, veldig lett å hente ut potensialet uten altfor mye tweeking. Ellers er Opteron veldig lik tilsvaredende AMD64 med 1 mb cache, men gjennomgår tøffere tester fra fabrikk, som gjør at de fleste klokker veldig bra.

Er du ikke interesert i å klokke er det ingen vits å vente på at Opteron skal komme inn. På stock hastighet er det liten forskjell fra opteron til den vanlige serien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...