bamsefar Skrevet 7. september 2002 Del Skrevet 7. september 2002 Hei, Har nå endelig fått penger til å kjøpe meg ny pc, skal ha noe av det råeste og noe av den mere prisgunstige kategori. Det jeg har tenkt på hittil: P4 2,0 GHz Nw Boxed Abit IT7 Max Corsair XMS 3200 cas2 POV 4200XP Western digital 120gb 8mb Lite-on dvd 16x/48/ Lite-on cdrw 40/12/48 Creative Labs Audigy Player -"- Inspire 5.300 Hansol 19" CRT 920D TCO-99 FLAT Logitech Cordless Desktop Optical +diverse kabler Nå, spørsmåle(ene) mitt er som følger: Noen som har noen bedre forslag? Fungerer alt sammen? (er kanskje sikker på det men føre var...) Noe jeg har glemt ? Ps: kabinett har jeg fra før av Lenke til kommentar
Holmgr3N Skrevet 7. september 2002 Del Skrevet 7. september 2002 Hei, må si at du har god smak :smile:Kanskje en P4 2,4 Ghz? Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 7. september 2002 Del Skrevet 7. september 2002 Ser at du har valgt skikkelig kvalitetsram... skal klokke som rakkern nå? :wink: Oppsettet ser veldig bra ut.. blir sikkert en heftig maskin det. Har du ikke tenkt til å klokke, ville jeg vel kanskje tenkt på et AMD XP2200+ system elr.no. Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 7. september 2002 Forfatter Del Skrevet 7. september 2002 Joda, som du har skjønt så skal det klokkes i lange baner med hjemmemekka vannkjøling (jo,den BLIR bra når jeg blir ferdi, for kjøre jetjager i mens :sad: ) Angående 2,4GHz: Skulle så gjerne men gryna strekker ikke til. Har satt en prislapp på MAX 16000 med vannkjølinga. maskineriet havner på gode 15 lapper pluss kobber, vifte,pumpe + kake til den snille mannen på bilopphøggeriet som er mine gode forsyningsmann på alt av gamle fikklerier og seff må man ha kvalitetsram Edit: 2 spørsmål til Skjermen: skulle egentli ha en annen men ikke for alt i verden at jeg klarer å vente til nyttår for at psdata skal klare å få inn denne. Den hansolen jeg har valgt, er det noen som har den,sett tester av den eller et annet forslag til _helst_ under 2700. Peltierkjøling: Har et 172watts element som jeg hadde tenkt å bruke til vannkjølinga som jeg har spurt om tidligere, men til en 1.8GHz. Men vil den holde til 2ghz pluss klokking så langt det går?? (vil helst ikke fyre opp for første gang å se alt gå til tykjen!) [ Denne Melding var redigert av: bamsefar på 2002-09-08 00:01 ] Lenke til kommentar
MaxCPU Skrevet 7. september 2002 Del Skrevet 7. september 2002 Quote: Abit IT7 Max Hmm.. Hvilket kort er da dette? Så bare at det var jævlig dyrt på Databutikken! Hvordan er dette i forhold til Epox EP-4G4A(+), Asus P4533-V og Abit BG7?? Disse er jo endel billigere... Hadde du hatt mer ca$h kunne jo fullt harman/kardon anlegg koblet til pc også fungere? Med et sett Audiovector høytalere... :smile: Fungerer iallefall strålende her! Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 7. september 2002 Forfatter Del Skrevet 7. september 2002 Skrev bare fort igjennom hva jeg skulle ha så noen store detaljer orket jeg ikke, men: Abit IT7 MAX, Mainboard S-478 Intel845E ATX Audio LAN Firewire USB 2.0 3xDDR UDMA133 Har et gammelt abit kort nå men er så fornøyd at omså kortet hadde kosta 3000kr hadde jeg nokk kjøpt det og spart penger andre plasser Det eneste jeg gjerne skulle ha hatt var 8x agp (for fremtiden) og støtte for 400 ddr (ja jeg vet at SR7-8x har støtte for 8x agp men det mangler litt annet jeg helst vil ha med) Naboen har Inspire 5.300 høytalerne og for mitt bruk så holder de i massevis(pc'n). Har uansett tv med vga inngang med et ganske heavy lydanlegg så hvis jeg trenger lyd, så får jeg lyd [ Denne Melding var redigert av: bamsefar på 2002-09-08 00:28 ] Lenke til kommentar
ponke Skrevet 9. september 2002 Del Skrevet 9. september 2002 Har du sjekket databutikken.com/no/ ??? De skal, ut ifra deres hjemmeside, få inn den Hyundaien denne uken. Dog, jeg tviler... VI får se ;P Jeg venter og på den! Lenke til kommentar
ponke Skrevet 9. september 2002 Del Skrevet 9. september 2002 DE FIKK DEN INN IDAG! (Sorry for min overentusiasme... Jeg elsker farvene og alt med den skjermen. Bestiller den tvert, den skjermen er grunnen til at jeg driter i bærbar, sammens med resten av dataen, selvfølgelig!) :razz: Hva kan jeg si, jeg er sjokkert! Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 9. september 2002 Del Skrevet 9. september 2002 En ting JEG ville ha endret! Det må nesten være skjermen din. Det virker som du kommer til å bruke pc'en din en del. Da må du bekoste deg på en skikkelig skjerm. Jeg sier ikke at Hansol skjermer er dårligere. Men gå for en sony 19 tommer triniton. Jeg selv kjører på 170hz i vanlig windows mode. Dette synes jeg er meget behagelig. Og i spill generelt pleier den å være på ca. 100-120hz. Noen folk kjører på 75-85hz. Dette er vel bra, men hvis du vanligvis kjører høyere merker du forskjell. Skjerm er like viktig som selve pc'en synes jeg personlig! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå