0lav Skrevet 31. desember 2005 Del Skrevet 31. desember 2005 (endret) Hei! Jeg lurer på to ting ang. while() og copy(). while(): Hvordan kan jeg få en while() til å stoppe når to ting er like hverandre? feks: while(1 == 1){ } Den dær får jeg ikke til å funke da.. copy(): Jeg laster opp bilder via en form ved å hente ut $HTTP_POST_FILES['userfile'] også copy($HTTP_POST_FILES['userfile']['tmp_name'], mappe/navn) Hordan kan jeg endre størelsen på bildet jeg laster opp? På forhånd takk og godt nytt år! Endret 31. desember 2005 av 0lav Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 31. desember 2005 Del Skrevet 31. desember 2005 (endret) Er ikke helt sikker men tror at for å få while løkken til å stoppe når to ting er like må du ha while(1!=1), slik at løkken kjøres så lenge de ikke er like, men stopper med en gang de blir like, endre størrelsen på ett bilde kan gjøres via gd Edit: fant en link som du kanskje kan bruke? http://phpthumb.sourceforge.net/ Endret 31. desember 2005 av trrunde Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 31. desember 2005 Del Skrevet 31. desember 2005 En while-loop går så lenge testen mellom ( og ) returnerer true. Straks det gir false stopper loopen. Altså: while (true) //evigvarende loop { //Innhold } while (false) //loop som aldri kjører { //Innhold } $a = 0; //loop som går 2 ganger while ($a != 2) { $a++; } Du skjønner sikkert poenget. Du er ute etter en while-loop som går inntil to ting er like hverandre. Sagt på en annen måte ønsker du en loop som går så lenge to ting er ulike hverandre. while ($a != $b) { //kode } Skal du endre størrelsen på et bilde må du se på image-funksjoner. Lenke til kommentar
0lav Skrevet 31. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2005 Takk for svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå