Gå til innhold

Hjelp finner ikke \windows\system32\config\system

Trust me

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm.. :hmm:

Prøv med å kopiere filene med en bootdisk istedetfor, f.eks denne?

Du skal da altså kopiere c:\system32\config\system til f.eks C:

Jarmo: Det stemmer.

EDIT:

For å sjekke om filen brukes av recovery-cd kan du prøve:

cd c:\windows\sytem32\config

type system

Endret av Patz
Lenke til kommentar
Filen kan ikke kopieres

5364499[/snapback]

står " C:\windows\system32\config>copy system c:\system.bak

= filen kan ikke kopieres

5364512[/snapback]

Ok ! start opp standart XP install, boot fra CD, kjør igjennom, hopp over den første repareringen(konsoll), gå videre til install, > Win. søker etter andre win-os, velg >reparer eksisterende install, tar litt tid men du mister ikke noe på disken.

Husk alle oppdateringer fra MS etterpå...

Hikk ! Godt Nytt År... ;)( snart)

Endret av jarmo
Lenke til kommentar

Altså. Tror du vil bruke lenger til på å "fikse" installasjonen din enn å bare kjøre SOP ved slike feil. Gjør følgende (hvis du ikke har en annen maskin å putte disken din i):

- Lag en installasjonscd med XP slipstreamed med SP2.

- Kjør en repairinstallasjon som foreslått ovenfor her.

- Kopier ut data du ønsker å beholde.

- Sjekk disken for feil med SW fra produsent.

- Ved feil - kjøp ny.

- Ikke feil? Reinstaller XP og kryss fingrene for at ikke disken din virkelig er ødelagt.

Denne jobben er litt tidkrevende, men du er da rimelig sikker på at du:

1. Har en stabil disk

2. Har en ustabil disk

...så banalt det enn høres ut!

Godt nyttår!

*Tronaldo*

Lenke til kommentar
Altså. Tror du vil bruke lenger til på å "fikse" installasjonen din enn å bare kjøre SOP ved slike feil. Gjør følgende (hvis du ikke har en annen maskin å putte disken din i):

- Ved feil - kjøp ny.

- Ikke feil? Reinstaller XP og kryss fingrene for at ikke disken din virkelig er ødelagt.

1. Har en stabil disk

2. Har en ustabil disk

Godt nyttår!

*Tronaldo*

5364560[/snapback]

Hehe ! Tror vi tar en ting om gangen siden feilen ligger i boot-ini eller oppstartsektoren, ikke noe nytt for meg... :)

Lenke til kommentar

Anbrfaler å først boot på windows cd'en, gå inn i emergency repair console og kjør chkdsk /r /p (tror det var det sjekk med chkdsk /?)

Dette fordi at grunnen til at du ikke finner den filen er at den er skadet, som igjen er forårsaket av feil på enten hdd, eller filsystemet, chkdsk kan reparere dette, bare husk å ta med begge "switchene" som nevnt over. Har selv hatt mange pc'er som har kommet opp igjen bare med den fremgangsmåten.

Du kan spare deg mye tid med å kjøre chkdsk først istedenfor å gå rett på repair av windows, dette fordi chkdsk reparerer filsystemet hvis det er skadet, noe som ikke repair av windows gjør.

Endret av dudsi
Lenke til kommentar

- Ved feil - kjøp ny.

1. Har en stabil disk

2. Har en ustabil disk

Godt nyttår!

*Tronaldo*

5364560[/snapback]

Hehe ! Tror vi tar en ting om gangen siden feilen ligger i boot-ini eller oppstartsektoren, ikke noe nytt for meg... :)

5364567[/snapback]

Ok ok - men hvis feilen ligger der du antyder vil jo "fdisk /mbr" fikse feilen - har han prøvd det?

Grunnen til at jeg går "all out" (eller in - for den som spiller poker), er at det feilen trådstarter opplever aldri er tegn på noe godt. Har hatt inn noen slike på kontoret og det å "fikse" installasjonen har sjelden vært mer enn en kortvarig løsning/glede.

Men men - noe orakel er jeg jo ikke så kjør på med andre råd!

*Tronaldo*

Lenke til kommentar

- Ved feil - kjøp ny.

1. Har en stabil disk

2. Har en ustabil disk

Godt nyttår!

*Tronaldo*

5364560[/snapback]

5364567[/snapback]

Ok ok - men hvis feilen ligger der du antyder vil jo "fdisk /mbr" fikse feilen - har han prøvd det?

Grunnen til at jeg går "all out" (eller in - for den som spiller poker), er at det feilen trådstarter opplever aldri er tegn på noe godt. Har hatt inn noen slike på kontoret og det å "fikse" installasjonen har sjelden vært mer enn en kortvarig løsning/glede.

Men men - noe orakel er jeg jo ikke så kjør på med andre råd!

*Tronaldo*

5364597[/snapback]

Du har nok rett, ikke røyk uten ild... ;)

Den meldingen(feilen) er en indikasjon at noe(n) progs herper systemet.

Kan være strømbrudd, virus/trojan/worm osv. eller annen grunn.

Lenke til kommentar
Filen kan ikke kopieres

5364499[/snapback]

står " C:\windows\system32\config>copy system c:\system.bak

= filen kan ikke kopieres

5364512[/snapback]

Ok ! start opp standart XP install, boot fra CD, kjør igjennom, hopp over den første repareringen(konsoll), gå videre til install, > Win. søker etter andre win-os, velg >reparer eksisterende install, tar litt tid men du mister ikke noe på disken.

Husk alle oppdateringer fra MS etterpå...

Hikk ! Godt Nytt År... ;)( snart)

5364526[/snapback]

har en cd-rom for gjenoprettelse av toshiba, men da har jeg valg å slette ned alt til vanlig fabrikk ins...

jeg tok inni min egen windows install cd (som jeg kjøpte til min stasjonære pc)

Med en gang pcen starter holder jeg nede "c" jeg kan velge mellom

*Hvis du vil installere windows xp nå, trykker du enter.

*Hvis du vil reparere en windows xp-installasjon ved hjelp av gjenopprettingskontrollen, trykker du E.

*hvis du vil avslutte installasjonsprogrammet uten å installere wind......

jeg trykket E og fikk opp ett svart vindu der jeg kan skrive inn copy men jeg kommer ikke videre for jeg alti denne meldingen "kan ikke kopiere filen."

noen som kan hjelpe meg?

takker for deres tid!!

*Trust me*

Lenke til kommentar

Altså - slik jeg oppfatter situasjonen er det jo nettopp dette som er problemet. Sektoren der denne fila ligger er kjørt (eller lignende) og du kan da følgelig ikke kopiere den. Hadde fila "vært der" ville det sansynligvis ikke vært noe problem med oppstarten!

Det som slår meg som viktig i denne sammenhengen er om du har noe data på disken du gjerne vil beholde. Hvis du ikke har det så er løsningen enkel - total scratch! Det bli litt verre, ikke mye, hvis du har noe der du vil ha...

*Tronaldo*

Lenke til kommentar
Altså - slik jeg oppfatter situasjonen er det jo nettopp dette som er problemet. Sektoren der denne fila ligger er kjørt (eller lignende) og du kan da følgelig ikke kopiere den. Hadde fila "vært der" ville det sansynligvis ikke vært noe problem med oppstarten!

Det som slår meg som viktig i denne sammenhengen er om du har noe data på disken du gjerne vil beholde. Hvis du ikke har det så er løsningen enkel - total scratch! Det bli litt verre, ikke mye, hvis du har noe der du vil ha...

*Tronaldo*

5364666[/snapback]

Har masse bilder som jeg må ha!

jeg har en maxtor der jeg har alle backupene men for 14 dagersiden stoppet maxtoren å virke,jeg sendte maxtoren til oslo for å få den fikset. fikk en mail der det stod at innholdet på maxtoren kunne ikke reddes så jeg vil få en ny maxtor i posten. jeg fikk maxtoren i posten men har ikke åpnet den. = ingen backup:(

jeg vil prøve alle mulige måter før jeg gir opp.

Mvh Trust me

Lenke til kommentar

Har masse bilder som jeg må ha!

jeg har en maxtor der jeg har alle backupene men for 14 dagersiden stoppet maxtoren å virke,jeg sendte maxtoren til oslo for å få den fikset. fikk en mail der det stod at innholdet på maxtoren kunne ikke reddes så jeg vil få en ny maxtor i posten. jeg fikk maxtoren i posten men har ikke åpnet den. = ingen backup:(

jeg vil prøve alle mulige måter før  jeg gir opp.

Mvh Trust me

5364687[/snapback]

Skaff deg en 2,5">3,5" disk-adapter og kopier bildene dine over til en stasjonær disk. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=103373&cks=PRL

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...