4588pkdkrikue5c Skrevet 31. desember 2005 Del Skrevet 31. desember 2005 Hei, lurer på om noen av dere har fått til å se LyseTV etter kanalene ble koded om sånn at du ikke kunne se dem i VLC. Jeg har nettopp funnet ut at du må oppgi påloggingsinformasjon for å få adgang til å se tv. Jeg gikk da inn på Annet i portalen og fant ut ett felt der du måtte oppgi innloggingsinformasjon. Brukernavnet var main, og passordet var 4 siffer. Går ut ifra at passordet er main, eller admin.. Iallefall.. Sparer mye tid og ledningtrekking på å få dette til å fungere, og det er ikke for å snyte Lyse. Lenke til kommentar
Patz Skrevet 31. desember 2005 Del Skrevet 31. desember 2005 (endret) Det brukernavnet mener jeg kun er for Kreatel-Tuneren, og har ikke noe med signalet å gjøre. Har selv IP-TV hos min ISP, Trollfjord Bredbånd (ikke kodet ), og jeg har også dette passordet, men ser uten problemer på VLC likevel. Passordet har ivertfall jeg fått på et eget ark fra ISP, her bruker de ivertfall en 4-sifret tallkode, som er forskjellig fra tuner til tuner. Endret 31. desember 2005 av Patz Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 1. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2006 Så da er det fåreløpig umulig å se LyseTV i VLC? Dette er forferdelig irriterende.. Vet at Kreatel boksen kjører linux (?) og da burde det vell ikke være så inni hampen vanskelig å finne ut av det? Hvilke porter og mac adresser bruker du når du skal se i VLC da? Takk for at du svarte iallefall =) Lenke til kommentar
Patz Skrevet 1. januar 2006 Del Skrevet 1. januar 2006 Er en liten stund side jeg gjorde det (har ikke ledig switch), men fant et txt på skrivebordet der det sto adressen : Discovery: 230.1.1.20:5500 Mener å huske at jeg først bare kunne se samme kanal som tuneren sto på, men det fant jeg ut av etter hvert (husker ikke løsningen ) Lenke til kommentar
moccah Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Lyse har kommet med nye TV pakker og har dermed kodet om mange av TV signalene. Tror det er verre å se TV via VLC nå enn det det var før... TV signalet blir sendt til ip til dekoderen, denne er fast og er bundet til MAC adressen til dekoderen. Så for å få TV må du finne MAC og IP til dekoder ellers så sendes jo TV signalene multicast, så det skal ikke være umulig Lenke til kommentar
melsom Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Lyse har kommet med nye TV pakker og har dermed kodet om mange av TV signalene. Tror det er verre å se TV via VLC nå enn det det var før... TV signalet blir sendt til ip til dekoderen, denne er fast og er bundet til MAC adressen til dekoderen. Så for å få TV må du finne MAC og IP til dekoder ellers så sendes jo TV signalene multicast, så det skal ikke være umulig 5394639[/snapback] hei! Jeg vet hva mac-adressen til dekoderen er (da den står under på dekoderen), men kan jeg på noen måte lett finne ut av hva ipadressen er? -- Melsom Lenke til kommentar
moccah Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Lyse har kommet med nye TV pakker og har dermed kodet om mange av TV signalene. Tror det er verre å se TV via VLC nå enn det det var før... TV signalet blir sendt til ip til dekoderen, denne er fast og er bundet til MAC adressen til dekoderen. Så for å få TV må du finne MAC og IP til dekoder ellers så sendes jo TV signalene multicast, så det skal ikke være umulig 5394639[/snapback] hei! Jeg vet hva mac-adressen til dekoderen er (da den står under på dekoderen), men kan jeg på noen måte lett finne ut av hva ipadressen er? -- Melsom 5395478[/snapback] Du kan skaffe deg pakkesniffere, etheral for eksempel Link Så ser du bare hvile pakker som går til en 10.*.*.* adresse Når du har funnet ip`en så setter du bare opp f.eks en htpc med denn ip`en og MAC, så skal egentlig TV signalene komme så det suser. Jeg er usikker på hastigheten som går gjennmo TV signalene men jeg tror dem er default omtrent 10mbit ned, uthastigheten tror jeg er mye mindre iom at Kreatel dekoderen ikke sender mye informasjon tilbake til serveren som står hos Lyse. Håper dette hjalp:D Lenke til kommentar
melsom Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 (endret) Lyse har kommet med nye TV pakker og har dermed kodet om mange av TV signalene. Tror det er verre å se TV via VLC nå enn det det var før... TV signalet blir sendt til ip til dekoderen, denne er fast og er bundet til MAC adressen til dekoderen. Så for å få TV må du finne MAC og IP til dekoder ellers så sendes jo TV signalene multicast, så det skal ikke være umulig 5394639[/snapback] hei! Jeg vet hva mac-adressen til dekoderen er (da den står under på dekoderen), men kan jeg på noen måte lett finne ut av hva ipadressen er? -- Melsom 5395478[/snapback] Du kan skaffe deg pakkesniffere, etheral for eksempel Link Så ser du bare hvile pakker som går til en 10.*.*.* adresse Når du har funnet ip`en så setter du bare opp f.eks en htpc med denn ip`en og MAC, så skal egentlig TV signalene komme så det suser. Jeg er usikker på hastigheten som går gjennmo TV signalene men jeg tror dem er default omtrent 10mbit ned, uthastigheten tror jeg er mye mindre iom at Kreatel dekoderen ikke sender mye informasjon tilbake til serveren som står hos Lyse. Håper dette hjalp:D 5395624[/snapback] Jeg har sjekket litt med etheral, men jeg finner ingen ip på 10.* subnettet. Det eneste jeg finner er 239.192.1.* som destination ip på tvkanalene, å 224.* iper (som også er multicast) som det ikke er mulig å binde til nettverkskortet, ifølge windows Noen synspunkter? Edit: Har funnet ip, men fortsatt kun kodede kanaler.. :s Endret 6. januar 2006 av melsom Lenke til kommentar
Patz Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Hvordan har du koblet det opp? Mener det skal være IP-TV-UT-> Switch - Dekoder / PC. Mener å huske at det i ethereal vistes som WCCP pakker. Lenke til kommentar
melsom Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Hvordan har du koblet det opp? Mener det skal være IP-TV-UT-> Switch - Dekoder / PC.Mener å huske at det i ethereal vistes som WCCP pakker. 5397238[/snapback] Stemmer bra det Har funnet ip, og jeg har mac'en. Men likevel så er signalene "kryptert"/"kodet" eller hva man skal kalle det. Utrolig merkelig, for pakkene er jo bare vanlige UDP Multicast-pakker. Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 8. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2006 Det er vell ikke helt umulig? Det går ikke ann å koble til Kreatel boksen til PC da? Synes og se at det er USB på den. Det er vell sånn lyse la inn programvaren sin. Men hva om jeg kloner den programvaren som ligger på boksen? Den kjører visst nok linux, så med en eller annen emulator går det vell ann? PC er jo mye mer avansert enn den der jævla boksen! Lenke til kommentar
melsom Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Det er vell ikke helt umulig?Det går ikke ann å koble til Kreatel boksen til PC da? Synes og se at det er USB på den. Det er vell sånn lyse la inn programvaren sin. Men hva om jeg kloner den programvaren som ligger på boksen? Den kjører visst nok linux, så med en eller annen emulator går det vell ann? PC er jo mye mer avansert enn den der jævla boksen! 5403581[/snapback] Du sier noe der.. har prøvd å koble til via ethernet værtfall, å det gikk ikke. Kobla den på lokalnettet å sjekka i leasesfila etter macadressen dens, å der, ipen! Men jeg fant få påloggingsmuligheter gitt :s Lenke til kommentar
melsom Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Det som er det merkelige er at det er enkelte kanaler som ikke er krypert. Som for eksempel 239.192.1.60. Lenke til kommentar
Patz Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 (endret) Hehe, prøvde meg litt på dette i går, hadde problemer med at jeg kun kunne se den kanalen som tuneren sto på, så jeg prøvde å koble PCen rett i modemet og klonet MAC-adressen til tuneren. Dette resulterte i at da jeg koblet i tuneren igjen fikk jeg "Wrong authentication" (eller noe sånt). Ringte ISP og de fant ut at serverne demmes hadde blokkert IP-TV siden de hadde oppdaget at det ikke var tuneren som sto i Uansett så skulle de nå fikse det. Endret 9. januar 2006 av Patz Lenke til kommentar
melsom Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Hehe, prøvde meg litt på dette i går, hadde problemer med at jeg kun kunne se den kanalen som tuneren sto på, så jeg prøvde å koble PCen rett i modemet og klonet MAC-adressen til tuneren. Dette resulterte i at da jeg koblet i tuneren igjen fikk jeg "Wrong authentication" (eller noe sånt). Ringte ISP og de fant ut at serverne demmes hadde blokkert IP-TV siden de hadde oppdaget at det ikke var tuneren som sto i Uansett så skulle de nå fikse det. 5409733[/snapback] Hvilket oppsett hadde du når du fikk til dette (se på kanalen tuneren står på), for jeg får ikke engang dette til. :/ Lenke til kommentar
Patz Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Sto vel på NRK tror jeg, men jeg fikk ikke det ikke til med den metoden. Det som funker er da å bruke switch-metoden, men hvordan man ser andre kanaler enn den tuneren står på husker jeg ikke. Men som sagt så koder ikke min ISP noen kanaler. Hvilket fibermodem er det Lyse bruker? Her har jeg et Allied Telesyn RG613 Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Intresant tråd dette... får Lyse om et år og sitter med HTPC planer. Det løsner nok en gang.... vi får holde tråden ved like! Andre tråder om dette: Media Portal Forum: http://nolanparty.com/mediaportal.sourcefo...&highlight=iptv http://nolanparty.com/mediaportal.sourcefo...&highlight=iptv Avforum: http://avforum.no/forum/showthread.php?t=28596 Lenke til kommentar
melsom Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Sto vel på NRK tror jeg, men jeg fikk ikke det ikke til med den metoden. Det som funker er da å bruke switch-metoden, men hvordan man ser andre kanaler enn den tuneren står på husker jeg ikke.Men som sagt så koder ikke min ISP noen kanaler. Hvilket fibermodem er det Lyse bruker? Her har jeg et Allied Telesyn RG613 5410956[/snapback] Det er en Telsey sak. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå