mesh Skrevet 31. desember 2005 Del Skrevet 31. desember 2005 Etter en veldig! etterlengtet reinstallering av windows XP vil ikke windows finne harddisken som står som slave i systemet. Når jeg prøver å starte partitionMagic for å se om den finnes der får jeg bare følgende beskjed: "EZ-Drive has beed detected on drive 1, but EZ-Drive is corrupt. Run the EZ-Drive diskette t correct the problem. " Problemet er at jeg ikke visste at det var EZ-Drive på den disken. Ikke er jeg helt sikker på hva det er heller, men etter litt forskning på området har jeg funnet ut at det er en software-Bios. Hvordan kan jeg dissable EZ-drive, UTEN å formatere disken? Er 200gb med ting og tang jeg nødig vil miste HELP ME.... Noen som har vært ute for lignende? Disken er formatert med NTFS, og er en Maxtor 200GB disk. Kan man f.eks bruke fdisk /mbr for å få windows til å skjønne at det sitter en disk der? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 31. desember 2005 Del Skrevet 31. desember 2005 (endret) Regner med at en fdisk /MBR skal fikse det, ja. Da overskriver du EZ-Drive med en standard MBR. Endret 31. desember 2005 av hårek Lenke til kommentar
mesh Skrevet 1. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2006 Regner med at en fdisk /MBR skal fikse det, ja. Da overskriver du EZ-Drive med en standard MBR. 5364608[/snapback] vil windows da skjønne det? ettersom det er ntfs-partisjoner på harddisken? Er en smule nervøs for å miste innholdet... Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 1. januar 2006 Del Skrevet 1. januar 2006 MBR koden er helt uavhengig av hvilket filsystem du bruker. Det er veldig liten sjangs for at noe kan gå galt med en fdisk /MBR. http://forums.windrivers.com/archive/index.php/t-1493.html Lenke til kommentar
agvg Skrevet 1. januar 2006 Del Skrevet 1. januar 2006 Kan hende du må ha EZ-disketten for og bli kvitt den, sjekk hos produsenten av disken om de har programmet eller info. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå