sveioen Skrevet 31. desember 2005 Del Skrevet 31. desember 2005 (endret) Har et rart problem med nettverksinnstillingene i XP. Jeg bruker DHCP for automatisk å få IP fra 3com ruteren. MEN, nå har XP begynt å bli vrien. Jeg får nemlig ikke noen IP adresse. Lan-tilkoblingen står bare og "acquiring network adress" i det uendelige. Er det noen som har peiling på hva som kan være galt? Setter IP manuelt til jeg får dhcp til å funke igjen. Endret 1. januar 2006 av sveioen Lenke til kommentar
Patz Skrevet 31. desember 2005 Del Skrevet 31. desember 2005 Hva skjer om du tar ipconfig /renew? Lenke til kommentar
mr_trout Skrevet 1. januar 2006 Del Skrevet 1. januar 2006 Prøvd å restarte routeren? Ellers kan det være en ide å prøve en oppgradering av driveren til nettverkskortet. Lenke til kommentar
sveioen Skrevet 1. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2006 Hva skjer om du tar ipconfig /renew? 5364386[/snapback] Får bare "Could not..........renew IP adress" Prøvd å restarte routeren? Ellers kan det være en ide å prøve en oppgradering av driveren til nettverkskortet. 5365064[/snapback] ja, ingen forskjell Lenke til kommentar
Patz Skrevet 1. januar 2006 Del Skrevet 1. januar 2006 Prøv å oppdatere firmware til routeren, og prøv å se om en annen maskin tilkoblet routeren får tildelt IP. Lenke til kommentar
sveioen Skrevet 1. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2006 Prøv å oppdatere firmware til routeren, og prøv å se om en annen maskin tilkoblet routeren får tildelt IP. 5365515[/snapback] Firmwaren er allerede oppdatert til siste utgitt. Ruteren funker fint med de andre PCene i nettverket (de får IP uten problemer) Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 1. januar 2006 Del Skrevet 1. januar 2006 Prøv: http://cexx.org/lspfix.htm Last ned LSPFix.exe og kjør den Du skal ha mswsock.dll, winrnr.dll og rsvpsp.dll i den venstre ruta, har du noen der som er ukjente for deg og som ikke gir noen mening(søk på google først ) så markerer du de og trykker på pila til høyre... Om du har noen i høyre rute, så kan det være noe fra antivirusen elns., er det det, så flytter du den over til vinduet til venstre... Om du nå har noen ting i det feltet til høyre, så trykker du "Finnish>>" nedert i programmet... Lenke til kommentar
xoriath Skrevet 1. januar 2006 Del Skrevet 1. januar 2006 hva det virker for andre pcer, så kan du vel sette en statisk ip, å så se om du får kontakt.. Lenke til kommentar
sveioen Skrevet 1. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2006 Prøv:http://cexx.org/lspfix.htm Last ned LSPFix.exe og kjør den Du skal ha mswsock.dll, winrnr.dll og rsvpsp.dll i den venstre ruta, har du noen der som er ukjente for deg og som ikke gir noen mening(søk på google først ) så markerer du de og trykker på pila til høyre... Om du har noen i høyre rute, så kan det være noe fra antivirusen elns., er det det, så flytter du den over til vinduet til venstre... Om du nå har noen ting i det feltet til høyre, så trykker du "Finnish>>" nedert i programmet... 5366326[/snapback] Hadde mswsock.dll, winrnr.dll og rsvpsp.dll, så var vel ikke noe feil her.. hva det virker for andre pcer, så kan du vel sette en statisk ip, å så se om du får kontakt.. 5366960[/snapback] Det er det jeg gjør nå. Problemet er at jeg ikke kan nå PCene i workgroup når jeg setter manuell IP. Lenke til kommentar
Patz Skrevet 1. januar 2006 Del Skrevet 1. januar 2006 (endret) Statisk IP skal ikke være noen hindring for det, får du kontakt med de andre maskinene om du skriver \\ip-adresse ? Endret 1. januar 2006 av Patz Lenke til kommentar
sveioen Skrevet 1. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2006 Statisk IP skal ikke være noen hindring for det, får du kontakt med de andre maskinene om du skirver \\ip-adresse ? 5367361[/snapback] hmm, når jeg skriver \\ip-adresse og trykker enter kommer det umiddelbart opp en error om at maskinen ikke kan nås/ikke er tilgjengelig eller noe. Ikke helt 100% sikker hva det står i erroren da jeg ikke er hjemme. Takker for all hjelp Lenke til kommentar
Patz Skrevet 1. januar 2006 Del Skrevet 1. januar 2006 (endret) Hadde du altså kontakt med de andre maskinene når du kjørte med dhcp? Prøv å skrive net view i command. Endret 1. januar 2006 av Patz Lenke til kommentar
sveioen Skrevet 2. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2006 Hadde du altså kontakt med de andre maskinene når du kjørte med dhcp?Prøv å skrive net view i command. 5369884[/snapback] Det fungerte da jeg brukte DHCP ja. Da jeg skrev net view kom dette There are no entries in the list. Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Er maskinen av en eller annen snodig grunn satt opp for domene? Prøv å endre navn på arbeidsgruppen til det samme som de andre maskinene (uten at det egentlig skal ha noe å si...) Evt. prøve å resete ruteren for å se om det hjelper? Lenke til kommentar
mysjkin Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Noen få tanker: Har du dobbeltskjekket at kabler sitter i, evt kryssbyttet kabel fra pcen som tuller med en som fungerer? Har du prøvd å kjøre XP tilbake til en tidligere fungerende installasjon? Da du satt en statisk IP, passet du på å få en i samme subnet som de andre maskinene dine? M. Lenke til kommentar
evgeny Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Bruk dette programmet så vil problemet ditt bli løst. Jeg har hatt det problemet 1000 ganger http://www.xp-smoker.com/freeware.html Lenke til kommentar
xoriath Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Du bør jo også sjekke om du kan pinge de andre pcene. Hvis du ikke kan det, så ligger det i router e.l. Hvis du får svar, så ligger problemet i win. cmd-->ping (ip til en annen pc) Lenke til kommentar
sveioen Skrevet 2. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2006 Bruk dette programmet så vil problemet ditt bli løst. Jeg har hatt det problemet 1000 ganger http://www.xp-smoker.com/freeware.html 5370869[/snapback] Funka ikke dette heller! Du bør jo også sjekke om du kan pinge de andre pcene. Hvis du ikke kan det, så ligger det i router e.l.Hvis du får svar, så ligger problemet i win. cmd-->ping (ip til en annen pc) 5371665[/snapback] Får pinget uten problemer. Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Antivirus? Norton Internet Security? Prøv å slå av allt av antivirus, start opp i sikkerhetsmodus med nettverk og prøv der... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå