Gå til innhold

vannavkjølt pc. lurt med kabinettvifter?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, tenkte kanskje det. har bare plass til 2stk 12cm vifter da, lurer litt på å bestille meg et par nye. de som står i fra før er noen skikkelige bråkfanter.. :cool:

noen forslag da? kanskje jeg skulle hatt meg en form for voltregulator eller noe også da..?

Lenke til kommentar
Men blir det ikke en del ekstra lyd av sånt egentlig? er det nok med ei vifte, eller bør jeg ha to? lurer på ei mist vifte evt. 2stk :)

Det er vel ikke noe dårlig alternativ, støymessig sett.

Men du bør jo ane at det er en sammenheng mellom pris og kvalitet her, det er ikke for ingenting at Pabst og SilenX koster vesentlig mer.

To stk bør du ha ja, medmindre du har en "hissigpropp" i PSU...

Lenke til kommentar

Litt gammel tråd, men tar sjangsen på gi litt input alikevel..

Har selv droppet nesten alt av vifter i mitt kabinett nå. Eneste som blåser er 12cm i PSU og 12cm i bunn fremme i kabinett i samsvar med radiator.

PSU styrer viften sin selv, og holder seg støysvak og fin.

Viften på radiator er grommeste papst 12cm og styrer jeg utifra temperatur på cpu-socket. Uten load er det såvidt den snurrer.

Støymessig er det helt nydelig. Hadde det ikke vært for den ene harddisken hadde jeg knapt hørt pc'en i det hele tatt på iddle.

Under load er det selvfølgelig en del sus fra papst'en.

Temperaturer iddle:

harddisker: ~40

NB: ~40 (passivt kjølt, sensor på ribbe)

kabinnett: ~32

CPU: 36

Temperaturer load:

harddisker: ~36 (skyldes at dem står bak papst-viften, som har satt opp farten)

NB: 48

Kabinett: 29

CPU: 50

Som dere ser blir det litt heatsoak i kabinettet under lange perioder iddle, men papst-viften i front suger garantert kald luft (den står i tunell), så når det blir cpu-load tømmer den kabinett rimelig raskt for varmluft.

Lenke til kommentar

Har Reserator1 som kjøler CPU (AMD64 3000+) og GPU (GF6600GT), hovedkortet har kjøleribbe, så den eneste vifta jeg har gående er i PSU'en (Chill Inovation 400W m/12cm vifte) og har aldri hatt problemer med varme.

Så min erfaring er at du ikke trenger noen ekstra vifte, men hvis man har passiv kjøling på PSU'en kan det nok være lurt for å få litt luftgjennomstrømning..

Oppsettet mitt kan jeg ikke høre at er i gang uten å legge øret inntil PC'en, da jeg også har en meget stillegående HD i form av Samsung Spinpoint (160GB) :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...