pmarius Skrevet 31. desember 2005 Del Skrevet 31. desember 2005 Jeg har et problem, det lyder som følgende: Har mistet laderen til min (nesten) nye Dell bærbare datamaskin. Den eneste måten jeg nå kan få ladet opp PCn på nå - før jeg har råd til å kjøpe ny lader - er å koble en annen lader som har samme volt/ampere-styrke, direkte til batteripolene. Så det egentlige spørsmålet: Kan dette på noen som helst måte skade maskinen/laderen/batteriene mine? På forhånd takk Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 31. desember 2005 Del Skrevet 31. desember 2005 Husker på skolen, så var det en som knuste sin ladder. Han fikk lånt en regulerbar strømforsyning fra skolen. Han klippet bare over ledningen, å satte den i strømforsyningen. Funket bra. Men det tok LAAAANG tid å ladde opp for at den leverte ikke så høy strøm. Husk å velge riktige poler! Lenke til kommentar
bengh Skrevet 31. desember 2005 Del Skrevet 31. desember 2005 Tror ikke jeg ville tatt sjansen på å eksperementere med dette. Det kan for koste deg en batteri i tillegg. Du må nok spørre modern/fadern om et lite lån... Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 31. desember 2005 Del Skrevet 31. desember 2005 Kjøp nytt batteri! Det er det beste... Manglet ladder på min egen laptop en stund. Men da var jeg så heldig at en annen kamerat hadde sin pc til reperasjon, dermed fikk jeg låne hans ladder... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå