Gå til innhold

Er dette en god ide syns dere? USA kjøp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har lyst på en ny kraftig gamer pc til en rimlig penge. Tenkte å kjøpe kabinett og strømforsyning her i Norge siden det er 110v i usa og importere resten av delene fra USA der de er billigere. Høres ikke det smart ut? eller?

5363647[/snapback]

Kommer jo an på toll og frakt det da.

Og det er ikke alle butikker som sender det ut av USA. Jeg har ingen erfaringer med det selv, men høres jo lurt ut...

EDIT: ER forskjellen i pris stor?

Endret av Mixy
Lenke til kommentar
Har lyst på en ny kraftig gamer pc til en rimlig penge. Tenkte å kjøpe kabinett og strømforsyning her i Norge siden det er 110v i usa og importere resten av delene fra USA der de er billigere. Høres ikke det smart ut? eller?

5363647[/snapback]

Tror du bare kan glemme det. For det første så blir det antakeligvis dyrere å handle fra USA, for det andre så er det litt kjedelig å sende f.eks mus, RAM, Skjermkort etc til reperasjon eller for bytting( ved en eventuelt garanti sak).

Lenke til kommentar

5363647[/snapback]

Tror du bare kan glemme det. For det første så blir det antakeligvis dyrere å handle fra USA, for det andre så er det litt kjedelig å sende f.eks mus, RAM, Skjermkort etc til reperasjon eller for bytting( ved en eventuelt garanti sak).

5364741[/snapback]

Akkurat det er et godt poeng. Frakt og toll blir jo en ekstra utgift, men det virker som du sparer mye alikevel. Sjekket et gt7800 kort.

Tror ikke alle kabinetter har en voltage switch heller. ( rød knapp)

Lenke til kommentar
Tror ikke alle kabinetter har en voltage switch heller. ( rød knapp)

5365907[/snapback]

Hva skal du med det på kabinettet etter? er jo PSU som trenger det, går vel ikke noe strøm til kabinettet.

Selv har jeg aldri prøvd å handle pc deler fra usa, men kjøpte min iPod der, og det er noe drit hvis noe går gale og du sitter der med rævskjegget i postkassa.

Og jeg lurer også på hvor stor prisforskjellen egentlig er, har utjevnet seg en del i hele verden de siste årene. Har du noen linker?

Lenke til kommentar

Prisforskjellen er enorm. Dersom du kjenner folk som bor i USA og kan ta det med hjem til Norge (moms og portofritt). Så får du som regel produktene til norsk pris / 10 * 7. Dersom du skal styre på med moms reduseres gevinsten (25% moms + xx$ porto + 200kr til posten).

Du mister også alle rettigheter som forbruker. I norge har vi en meget allreit forbrukerkjøpslov.

Endret av vidiware
Lenke til kommentar
Du mister også alle rettigheter som forbruker. I norge har vi en meget allreit forbrukerkjøpslov.

5368761[/snapback]

Det er nok mange fordeler ved å kjøpe i Norge, selvom prisen er litt tøffere her, så er det VELDIG greit å hele tiden vite at man evt kan sende den inn på garanti etc.

Uansett hvis du tar sjansen, så ønsker jeg deg lykke til ^^

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

5368761[/snapback]

Det er nok mange fordeler ved å kjøpe i Norge, selvom prisen er litt tøffere her, så er det VELDIG greit å hele tiden vite at man evt kan sende den inn på garanti etc.

Uansett hvis du tar sjansen, så ønsker jeg deg lykke til ^^

5369039[/snapback]

Takk for svar! Tror jeg kjøper kab og strøm i Norge og tar sjansen :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...