gamerman Skrevet 31. desember 2005 Del Skrevet 31. desember 2005 Hei Jeg har hatt dette kortet en god stund nå , det fulgte ikke med noen Sata driver diskette.... Virker som den klarer seg uten ... Men nå som jeg sjekket litt rundt på installasjons cd`en (bruker update på nettet så dere vet det) så fant jeg dette : Jeg har to sata disker : Western Digital Raptor 74GB SATA 8MB 10000RPM ,Western Digital Caviar 400GB SATA16MB7200rpm . Trenger jeg å installere noe av Raid eller Sata driver Silicon diskette ?(altså lage en også installere?) Lenke til kommentar
bearnar Skrevet 31. desember 2005 Del Skrevet 31. desember 2005 Er nok mer hvis du skal sette to disker i RAID at du trenger dette Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 31. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2005 Ok , takk for svar. Care to explain what raid is ? Lenke til kommentar
Patz Skrevet 1. januar 2006 Del Skrevet 1. januar 2006 Care to explain what raid is inv_biggrin.gif ? Står forklart her. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 1. januar 2006 Del Skrevet 1. januar 2006 (endret) Veldig kort forklart er RAID datalargring på 2 eller flere fysiske forskjellige disker som opptrer som èn enkelt disk for operativsystemet. Brukes ofte for sikkerhet (lagring på flere disker samtidig), hastighet (lese/lagre fra flere disker samtidig) eller begge deler samtidig (krever mange disker). Jeg har koblet 2 disker til en Silicon Image RAID-kontroller på mitt hovedkort, men har ikke satt de opp i noe "array" så de fungerer som helt vanlige disker. Dog, jeg må installere drivere til RAID-kontrolleren for å få de til å fungere i Windows, selv om jeg bare vil koble diskene til uten noe RAID-funksjonalitet/array. Samme gjelder om du skal installere Windows på disker tilkoblet en kontroller, enten de er satt opp i array eller ikke, og er da du trenger RAID-disketten. Endret 1. januar 2006 av skag1 Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 1. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2006 Ok , men hitill så gjør jeg ikke det Takk for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå