Kverni Skrevet 31. desember 2005 Del Skrevet 31. desember 2005 Jeg lurer på hva -5V og -12V brukes til i maskiner. Leser på TomsHardware at Hiper R580W sliter med -12V railen, men hva brukes egentlig denne til? På mitt hovedkort, i følge alle sensorer iaff, er -5V ikke-eksisterende, og -12V mangler -5V for å godkjennes. Kan godt være et voltmeter på hovedkortet som er ødelagt, men... Lenke til kommentar
just-_-me Skrevet 31. desember 2005 Del Skrevet 31. desember 2005 (endret) På min PSU brukes vist ikke -12 og -5v er vel kanskje noen HK som bruker det ? (eller er dette urelevant vist jeg ikke har samme PSU som han?) Endret 31. desember 2005 av just-_-me Lenke til kommentar
gxi Skrevet 31. desember 2005 Del Skrevet 31. desember 2005 Jeg kan ikke nevne ting som bruker -12V. Det eneste den evt. kan brukes til er dersom man trenger mer enn 12V. Det er i vertfall svært lite og skjeldent disse brukes. ATX-standarden krever vel -5 og -12V, men det er ikke nødvendig at alle sensor-avlesingsprogrammer finner dem, eller at det finnes sensorer for de kursene. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 31. desember 2005 Del Skrevet 31. desember 2005 Står litt om det hos Microplex. http://64.28.25.3/rubweb/ressurser/stromforsyninger.html De spenningene er 'arvegods' fra tidligere tider, blir sjeldent brukt idag. Lenke til kommentar
icer Skrevet 1. januar 2006 Del Skrevet 1. januar 2006 (endret) Fant ut etter noen sekunder meditasjon med meg selv at det jeg skrev var feil... Endret 1. januar 2006 av icer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå