wil Skrevet 31. desember 2005 Del Skrevet 31. desember 2005 Hei. Sitter her med et litt merkelig problem. For øyeblikket sitter jeg med laptopen min som står på kjøkkenet i huset. Jeg sitter med trådløst nettverk. Det funker helt fint om jeg sitter nærmest stua der routeren står. Da får jeg nett, men hvis jeg har pc`en ca. midt i kjøkkenet faller nettet ut og vil ikke koble seg opp igjen. Så flytter jeg meg nesten på stua. rett innafor og da funker det igjen. Hvis jeg prøver å koble meg til med pc`en på rommet mitt så funker det ikke at all. Det fungerer heller ikke på min bror sitt rom. Det merkelige er at dette plutselig skjedde på 2 juledag. Vet ikke helt hvordan det var, men vet at Telenor hadde problemer med nettet 28 Desember. Jeg mistenker Routeren for å ikke være helt bra her. 1 maskin står med kabel direkte til routeren, en annen maskin har 11 mbps Compaq trådløst kort. 1 laptop har integrert trådløst nettverkskort. Resten har D-Link kort. Ironisk nok fungerer nettet på alle maskinene som står på stua. Så mest sannsynlig funker nok alle maskinene på nett om de står på stua. Noen som har noen Ide om hva det kan være? Som sagt. Det skjedde akkurat den 2 juledag i år. De forskjellige maskinene kjører: 1. Windows XP Pro+Sp2 2. Windows XP Pro+Sp2 3. Windows XP Pro+Sp1 4. Windows 2000 Pro+Sp4 5. Windows 2000 Pro+Sp4 Det er disse maskinene som bruker å være kobla til. Eller. Laptopen min bruker ikke å være kobla til, men når jeg bruker min stasjonære pc på nettverket så slår jeg av Laptopen min. Til informasjon har jeg prøvd å bytte kort på laptopen min til et annet kort. Har prøvd å reinstallert driverene til kortet mitt. Lenke til kommentar
I.A.G. Skrevet 31. desember 2005 Del Skrevet 31. desember 2005 Hei. Sitter her med et litt merkelig problem.For øyeblikket sitter jeg med laptopen min som står på kjøkkenet i huset. Jeg sitter med trådløst nettverk. Det funker helt fint om jeg sitter nærmest stua der routeren står. Da får jeg nett, men hvis jeg har pc`en ca. midt i kjøkkenet faller nettet ut og vil ikke koble seg opp igjen. Så flytter jeg meg nesten på stua. rett innafor og da funker det igjen. Hvis jeg prøver å koble meg til med pc`en på rommet mitt så funker det ikke at all. Det fungerer heller ikke på min bror sitt rom. Det merkelige er at dette plutselig skjedde på 2 juledag. Vet ikke helt hvordan det var, men vet at Telenor hadde problemer med nettet 28 Desember. Jeg mistenker Routeren for å ikke være helt bra her. 1 maskin står med kabel direkte til routeren, en annen maskin har 11 mbps Compaq trådløst kort. 1 laptop har integrert trådløst nettverkskort. Resten har D-Link kort. Ironisk nok fungerer nettet på alle maskinene som står på stua. Så mest sannsynlig funker nok alle maskinene på nett om de står på stua. Noen som har noen Ide om hva det kan være? Som sagt. Det skjedde akkurat den 2 juledag i år. De forskjellige maskinene kjører: 1. Windows XP Pro+Sp2 2. Windows XP Pro+Sp2 3. Windows XP Pro+Sp1 4. Windows 2000 Pro+Sp4 5. Windows 2000 Pro+Sp4 Det er disse maskinene som bruker å være kobla til. Eller. Laptopen min bruker ikke å være kobla til, men når jeg bruker min stasjonære pc på nettverket så slår jeg av Laptopen min. Til informasjon har jeg prøvd å bytte kort på laptopen min til et annet kort. Har prøvd å reinstallert driverene til kortet mitt. 5362439[/snapback] Prøv å gå inn på routeren og bytte kanal, det kan være at det er forstyrrelser i signalet... Eller prøv å skru opp signalstyrken, hvis det er når PC-ene befinner seg langt unna problemet kommer. Det var vel bare i det trådløse nettet du hadde problemet...? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå