Gå til innhold

Batterier til Canon A200?

Anbefalte innlegg

Jeg har nå anskaffet meg Canon A200. Jeg satte i batteriene som fulgte med (alkaline AA) og det tok ikke lang tid før de var oppbrukte. Jeg brukte LCD og hoppet inn og ut av instillinger og tok noen bilder i ca. 45 min. Jeg vil gjerne ha bedre batterikapasitet og de skal være oppladbare. Jeg har hørt masse om NiMH og Infolithium(??) og at de er bra.

Kan noen anbefale en middelsrask lader og oppladbare batterier som har god kapasitet? Hvor får jeg kjøpt dette?

Brage Kraft Breivik

Gamer.no

[ Denne Melding var redigert av: DuTTZi på 2002-09-07 20:44 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alcaline-batterier er ikke egnet til digitale kamera. Dette fordi disse batteriene ikke er beregnet på bruk hvor det er snakk om stor belastning/utlading. De kutter snart, og etterpå kan du bruke batteriene til f.eks. en radio, til de er utladet.

InfoLithium, eller LiIon-batterier finns så vidt jeg vet ikke i AA-størrelse.

Så da blir valget NiMH-batterier. Du får kjøpt 1800mAh-batterier, men 2200mAh er på vei.

Anbefaler en FRIWO Ultra Quick Plus lader, som lader batteriene til de er fulladet, uansett kapasitet.

Den får du hos http://www.automax.no

Dette med ladere er blitt diskutert her på forumet før. Om du gjør et søk, finner du andre forslag til ladere.

Husk at meget hurtige ladere, forkorter batteriets levetid.

skarsk

[ Denne Melding var redigert av: skarsk på 2002-09-07 21:31 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-07 21:23, skarsk skrev:

Alcaline-batterier er ikke egnet til digitale kamera. Dette fordi disse batteriene ikke er beregnet på bruk hvor det er snakk om stor belastning/utlading. De kutter snart, og etterpå kan du bruke batteriene til f.eks. en radio, til de er utladet.

InfoLithium, eller LiIon-batterier finns så vidt jeg vet ikke i AA-størrelse.

Så da blir valget NiMH-batterier. Du får kjøpt 1800mAh-batterier, men 2200mAh er på vei.

Anbefaler en FRIWO Ultra Quick Plus lader, som lader batteriene til de er fulladet, uansett kapasitet.

Den får du hos

Dette med ladere er blitt diskutert her på forumet før. Om du gjør et søk, finner du andre forslag til ladere.

Husk at meget hurtige ladere, forkorter batteriets levetid.

skarsk

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: skarsk på 2002-09-07 21:31 ]</font>

Mye av dette er riktig, men ikke alt. Nimh AA er et godt alternativ og finnes ganske riktig i 1800mah. kapasitet. Sanyo har planer om lansering av 2200 mah. batterier men ingen og dette er viktig ingen kan levere en gjevn produksjon med denne kapasiteten ennå. Så det første som kommer på markedet med gjevn produksjon er 2000 mah. Her kommer Energizer, Hahnel og muligens også GP (har vært ugjevn.) Batteriene fåes kjøpt i de fleste fotoforretninger.

Når det det gjelder ladere (raske) så er det viktig å skille mellom såkalte intelligente/elektroniske og analoge. De elektroniske lader hver enkelt celle uavhengig av hverandre og kutter ladeprosessen når det er fullt. Da går den over til vedlikeholdslading som ikke er skadelig for batteriet. Jeg vil anbefale f.eks. Hahnel Powerstation (5 timers lader) eller Hahnel Rapid powerstation (90 min. 4 stk. AA)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...