Gå til innhold

Tur til Praha i januar. Søker evt reisefølge

CFD

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst å bevege litt på meg og da fant jeg fram en tur til Praha som jeg hadde håpet å få med reisefølge på. Turen er som følger:

*Reise med Norwegian til Praha. Dato ikke fastsatt ,men prisen varierer så jeg prøver å finne en dato det er rimelig å reise. Regner med 300-400kr.

*Returreisen går også med norwegian og denne koster litt mer,men 400-600kr står det på norwegian sine sider..

Tar man avreise og hjemreise på rimelige dager så kommer man unna med 300kr til og 300kr fra

Som hotel så liker jeg dette hotellet: http://visitprague.cz/main.php3?s1=accommo...1b4f949e8dcefed

*Det koster 37euro for en leilighet for 2personer. Leilighetene skal ha et lite kjøkken så man kan lage enkel mat for å ikke bruke allverdens med penger hvis man ikke har lyst til det. Jeg vet ikke om det er 2separate senger eller en dobbelseng ,men jeg ser ikke på det som noe problem siden jeg ikke er homofob eller noe som helst der. Ene kan ligger over lakenet,mens den andre ligger under. Who cares? Rimelig er det iallefall. Ingen spøk om dette please =)

*Planen var 7dager på hotel. Da betaler man kun for 6dager og man har god tid til å se byen , oppleve utelivet og slappet av etterpå.

Totalpris:

900kr for flyreise

1632kr for hotel hvis man er en person. 1776kr hvis man er 2. (dette er totalpris)

Er man 2 på hotellrommet så blir dette rundt 1800kr for en uke i praha. Hvem kan motstå det?. Det skal sies at dette nok blir endel dyrere siden man må spise og ta buss/tog ,men generelt er prisnivået der nede meget rimelig.

Jeg mener at man kan ha det mye morro for en totalpris for 5000kr (500kr dagen er mye der nede). Det vil med andre ord koste ca like mye som det koster å leve i Norge =)

Høres dette ut som noe du kunne vært med på? Jeg planlegger å reise om 2-3uker ,men jeg være hjemme 5februar pga jobb.. Hvis ingen er interessert så reiser jeg nok så fort som mulig ,men det er somregel hyggelig med reisefølge med relativt like interesser.

EDIT: Det skal nevnes at man ikke trenger VISA. Kun norsk pass. Dette skriver UD:

"Visumfrihet for norske statsborgere. Pass må være gyldige for oppholdets varighet."

Endret av CFD
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det hadde vært morsomt det, men jeg tror det hadde blitt litt rart å reise på en ukestur med en totalt fremmed :hmm: Synes ikke det du da..?

5361879[/snapback]

Joda ,men nå regner jeg at de fleste som har funnet veien inn hit er relativt oppegående. Kunne evt tatt 2enkeltrom ,men det er veldig greit å ha en annen norsk som kan snakke språket ditt siden det er slitsomt å snakke på et fremmedspråk hele tiden.

Prisen er jo langt fra avskrekkende (mener nå jeg. Og jeg har lav lønn)

Jeg var 3mnd på båt i høst og ble gal av å kun prate engelsk med utlendingene på båten.

Endret av CFD
Lenke til kommentar

Synes du er en god gutt jeg, som legger ut planene dine på hw forumet :)

Det er flott å gjøre litt for å følge drømmene sine! / Være litt spontan...

Selv har jeg dog ikke så veldig lyst til å besøke Praha, men håper du finner en eller ei som du kan dra sammen med.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Jeg har letet etter noen å dra på en tur på i vennekretsen, men all går skole/jobb.

men, jeg utsetter det nok i stedet, foretrekker å dra med noen jeg kjenner.

5367139[/snapback]

Reiser med en kamerat jeg også ,men noe av poenget med en slik tur er kanskje å skaffe seg nye kamerater og bekjentskaper?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

500 kr dagen kan være nok men da må vel festbremsen på, for man kan lett bruke mye mer penger pr dag, mye mye mer.

(grovt sett er 1 NOK/kr = pitte litt under 4 CZK/koruna)

Alt handler litt om hvor man havner og med hvem, fks. kan bare taxituren fra flyplassen (ruzinec) ned til sentrum av sentrum (ca. 30 min) koste over 1000 også opp mot 1500-2000 czk om man reiser i en travel periode med en "feil" taxisjafør. Kjenner man folk evt. om man kan språket kan man enkelt få tur til 500... (Buss kjører ned til sentrum - banen gjør ikke det da den stopper 7 km unna eller noe)

Når det gjelder mat/shopping kan man gjøre en lang historie kort ved å si: Du kan finne mye bra, mye sprøyt og også mye overpriset i de kjente gatene.

(Har vært i Praha en del da jeg har familie og stammer fra området)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...