Gå til innhold

Uventet restart pga hot CPU!

Anbefalte innlegg

Heisann

Har hatt min Pentium 4 2,53 Ghz L2 512kb prosessor overklokka en lang stund nå..

Har for det meste i starten brukt AI-clocktuner(automatisk overklokking) til pcn min, og det har gått greit..

Har også drevet litt manuelt, d har gått greit det og..

Uansett, så er det vel uvesentlig!

Tempen på CPU etter hardt arbeid har så og si ALDRI vært over maks 42C etter en god stund.. Til vanlig ligger den på rundt 30C ved ikke spilling..(minste jeg har hatt er 23)

Men plutselig ikveld, etter ca 3t med cs spilling på laveste oppløsning/bildekvalitet og div, får jeg en restart fordi CPU kommer over 54C grensa jeg har satt.

Dette har aldri skjedd før, og jeg tror det er CPU-fan som er noe for treg...

CPU-volten har lugget på Auto, og jeg har aldri hatt noen problemer med det.

Spm: Er det mulig å få opp CPU-fan speedn ved å skru opp litt volten? Eller er CPu-fan speeden helt umulig å gjøre noe med?

Dette har som sagt aldri skjedd før...

Hovedkortet var veldig varmt og: 47C

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
for det andre brude du sjekke for støv i ribbene og om viftene er i orden.

5361726[/snapback]

Fikk fiksa det. ;)

Var antagelig kjøleribba det var litt for mye støv inni... Den har nå gått fra 3400 til 3800-3900 RPM.. :)

Alt er som før igjen heldigvis!

altså, for det første kan du sette cpu temp grensa på 75 grader med intel.

Har den på 54 fordi jeg har merket at maskina jobber bedre på lave temp enn på høy! (tro meg om du vil.. :p)

Endret av nollie
Lenke til kommentar

Det er ikke farlig å ha en CPU som er 75 grader, men som du sier. CPU'n (og GPU) jobber best og mest stabil på lav temp.

Min blir veldig treig når den går over 45-50. Men det jeg ville anbefalt var å få varsling når den gikk over 54 grader, ikke automatisk restart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...