Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ADSL Down/Upspeed !!!

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

Jeg lurte på en ting. Blir Downspeeden påvirka hvis du har en høy belastning ved Uploaden?? Hvis f. eks. masse folk på Kazaa laster ned ting fra meg, vil da downspeeden sjenerelt gå ned? Jeg har merka at DWspeeden går ned får mange laster ned fra meg!! Hva sier dere??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-09-07 20:44, zacon skrev:

Jeg trodde det hvertfall ikke... Kommer litt ann på harddisken selvsagt, men det skulle da ikke ha noe å si

...på hardisken!?! Med ADSL hastighet?!?

Har absolutt ingenting med harddisken å gjøre...!

[ Denne Melding var redigert av: mackforever på 2002-09-07 21:22 ]

Lenke til kommentar

Jeg tror det ytelsen av harddisker har ingen innflytelse på downloadspeeden... I verst tilfellen er harddisken din langsom (U/ATA 33 = 33MB/sec) og ADSL forbindelsen hurtig (2Mbit = 0.25 MB/sec). Harddisk hastigheten er 132 gang hurtigere enn forbindelsen din. Men høy uploadspeeden kan bremse hurtigheten mye når du prøve å bruke Internet Explorer.

Jeg håper det svaren min kan hjelpe deg.

Unnskyld meg for feileren i svaren, men jeg har bare begynt å lære norsk!

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-07 20:40, Dr.X skrev:

Hei folkens!

Jeg lurte på en ting. Blir Downspeeden påvirka hvis du har en høy belastning ved Uploaden?? Hvis f. eks. masse folk på Kazaa laster ned ting fra meg, vil da downspeeden sjenerelt gå ned? Jeg har merka at DWspeeden går ned får mange laster ned fra meg!! Hva sier dere??

Ja. Hvertfall hvis du har telenor ADSL. ADSL-linja som de leverer er såkalt half duplex, dvs at når du laster opp, så går det drastisk ut over nedlastinga.

Lenke til kommentar

Jeg merker heller ikke noe med telenor adsl...

Jeg tror jeg så litt på informasjonsskrivet de sendte ut, og det stod jo at linja hadde en fastsatt hastighet både oppover og nedover... Da er det jo i så fall egentlig skikkelig juks... Skulle snakka med forbrukerrådet om de greiene der...

Lenke til kommentar

Dere for sette opp QoS (Quality of service). Har en adsl linje fra telenor, 1024/256. Med den klarer eg max 25kb/sek ut. Eg låser all trafikken ut til og ikke bruke mere en 18kb/sek. Da får eg ingen treig fart ned. Laster ned på 120kb/sec menst eg bruker all utgående trafikk, som nå er 18kb/sek.

Lenke til kommentar
Quote:

Den 2002-09-07 21:48, Goldelf skrev:

Dere for sette opp QoS (Quality of service). Har en adsl linje fra telenor, 1024/256. Med den klarer eg max 25kb/sek ut. Eg låser all trafikken ut til og ikke bruke mere en 18kb/sek. Da får eg ingen treig fart ned. Laster ned på 120kb/sec menst eg bruker all utgående trafikk, som nå er 18kb/sek.

Qos? Er det et program? og kor får de tak i den?
Lenke til kommentar

Jeg tror virkelig jeg ville gått for å sette inn en ekstra vifte i kabinettet :lol:

Det med full og half duplex går også igjen i vanlige lokale nettverk. Full duplex vil si at systemet klarer å laste både fram og tilbake på samme tidspunkt, noe som half duplex ikke helt fikser...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...