Dr.X Skrevet 7. september 2002 Del Skrevet 7. september 2002 Hei folkens! Jeg lurte på en ting. Blir Downspeeden påvirka hvis du har en høy belastning ved Uploaden?? Hvis f. eks. masse folk på Kazaa laster ned ting fra meg, vil da downspeeden sjenerelt gå ned? Jeg har merka at DWspeeden går ned får mange laster ned fra meg!! Hva sier dere?? Lenke til kommentar
zacon Skrevet 7. september 2002 Del Skrevet 7. september 2002 Jeg trodde det hvertfall ikke... Kommer litt ann på harddisken selvsagt, men det skulle da ikke ha noe å si Lenke til kommentar
mackforever Skrevet 7. september 2002 Del Skrevet 7. september 2002 Quote: Den 2002-09-07 20:44, zacon skrev:Jeg trodde det hvertfall ikke... Kommer litt ann på harddisken selvsagt, men det skulle da ikke ha noe å si ...på hardisken!?! Med ADSL hastighet?!? Har absolutt ingenting med harddisken å gjøre...! [ Denne Melding var redigert av: mackforever på 2002-09-07 21:22 ] Lenke til kommentar
dh_iglocska Skrevet 7. september 2002 Del Skrevet 7. september 2002 Jeg tror det ytelsen av harddisker har ingen innflytelse på downloadspeeden... I verst tilfellen er harddisken din langsom (U/ATA 33 = 33MB/sec) og ADSL forbindelsen hurtig (2Mbit = 0.25 MB/sec). Harddisk hastigheten er 132 gang hurtigere enn forbindelsen din. Men høy uploadspeeden kan bremse hurtigheten mye når du prøve å bruke Internet Explorer. Jeg håper det svaren min kan hjelpe deg. Unnskyld meg for feileren i svaren, men jeg har bare begynt å lære norsk! Lenke til kommentar
Kafarsken Skrevet 7. september 2002 Del Skrevet 7. september 2002 Quote: Den 2002-09-07 20:40, Dr.X skrev:Hei folkens!Jeg lurte på en ting. Blir Downspeeden påvirka hvis du har en høy belastning ved Uploaden?? Hvis f. eks. masse folk på Kazaa laster ned ting fra meg, vil da downspeeden sjenerelt gå ned? Jeg har merka at DWspeeden går ned får mange laster ned fra meg!! Hva sier dere?? Ja. Hvertfall hvis du har telenor ADSL. ADSL-linja som de leverer er såkalt half duplex, dvs at når du laster opp, så går det drastisk ut over nedlastinga. Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 7. september 2002 Forfatter Del Skrevet 7. september 2002 Ok, det var det jeg trodde nemlig! For Up/down speed er jo ikke HELT uavhengig av hverandre!! Det MÅ jo ha litt sammenheng. Takk for hjelpa! Lenke til kommentar
gthaman Skrevet 7. september 2002 Del Skrevet 7. september 2002 jeg har ngt, merker ikke en møkk. har alltid fin bandwidth selv om jeg sender ut. blir selvsagt noe påvirket, men ikke så mye som da jeg hadde stjelenarr. Lenke til kommentar
zacon Skrevet 7. september 2002 Del Skrevet 7. september 2002 det er jo i såfall litt trist for alskens sharingsprogrammer... best å holde tett. opplasting går IKKE utover nedlasninger, okay? Lenke til kommentar
Goldelf Skrevet 7. september 2002 Del Skrevet 7. september 2002 Quote: Den 2002-09-07 20:44, zacon skrev:Jeg trodde det hvertfall ikke... Kommer litt ann på harddisken selvsagt, men det skulle da ikke ha noe å si rofl... Merka litt nedgang i farta på adsl linja mi selv. Kansje på tide og bytte lydkort. Lenke til kommentar
zacon Skrevet 7. september 2002 Del Skrevet 7. september 2002 Jeg merker heller ikke noe med telenor adsl... Jeg tror jeg så litt på informasjonsskrivet de sendte ut, og det stod jo at linja hadde en fastsatt hastighet både oppover og nedover... Da er det jo i så fall egentlig skikkelig juks... Skulle snakka med forbrukerrådet om de greiene der... Lenke til kommentar
zacon Skrevet 7. september 2002 Del Skrevet 7. september 2002 Bytte lydkort? No insult, men hva har egentlig det med saken å gjøre? btw. det med harddisken var bare mitt forslag på den eneste påvirkning jeg kunne tenke meg. Skrev vel også at jeg ikke trodde det hadde noe å si Lenke til kommentar
alexio Skrevet 7. september 2002 Del Skrevet 7. september 2002 hvis jeg henger på dc pleier download speeden å gå ned hvis jeg laster opp.... Men hvis jeg ikke laster opp ser det ut til at speeden holder seg tritt der den skal.... Lenke til kommentar
Goldelf Skrevet 7. september 2002 Del Skrevet 7. september 2002 Dere for sette opp QoS (Quality of service). Har en adsl linje fra telenor, 1024/256. Med den klarer eg max 25kb/sek ut. Eg låser all trafikken ut til og ikke bruke mere en 18kb/sek. Da får eg ingen treig fart ned. Laster ned på 120kb/sec menst eg bruker all utgående trafikk, som nå er 18kb/sek. Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 7. september 2002 Forfatter Del Skrevet 7. september 2002 Du har jo en veldig sterk linje da! har du en svak linje, merker du det mye lettere hvis du har en som laster ned fra deg i full-speed! Noen som kan gi en skikkelig teknisk forklaring på hvorfor det er slik?? Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 7. september 2002 Del Skrevet 7. september 2002 Quote: Den 2002-09-07 21:48, Goldelf skrev:Dere for sette opp QoS (Quality of service). Har en adsl linje fra telenor, 1024/256. Med den klarer eg max 25kb/sek ut. Eg låser all trafikken ut til og ikke bruke mere en 18kb/sek. Da får eg ingen treig fart ned. Laster ned på 120kb/sec menst eg bruker all utgående trafikk, som nå er 18kb/sek. Qos? Er det et program? og kor får de tak i den? Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 7. september 2002 Forfatter Del Skrevet 7. september 2002 Ingen som kan litt mer om teknikken bak ADSL? Som kan forklare saken?? Sikkert noen der ute!! Lenke til kommentar
Goldelf Skrevet 7. september 2002 Del Skrevet 7. september 2002 QoS er i Windows XP, er en protokoll i netverks instillingene. Bruker linux selv, og der kan du kompilere det i kjærnen. Samme med svake linjer, bare ikke bruke MAX hastighet. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 7. september 2002 Del Skrevet 7. september 2002 Quote: Den 2002-09-07 21:41, Goldelf skrev:roflMerka litt nedgang i farta på adsl linja mi selv. Kansje på tide og bytte lydkort. Vel, ville heller satset på å bytte floppykabelen Lenke til kommentar
zacon Skrevet 7. september 2002 Del Skrevet 7. september 2002 Jeg tror virkelig jeg ville gått for å sette inn en ekstra vifte i kabinettet Det med full og half duplex går også igjen i vanlige lokale nettverk. Full duplex vil si at systemet klarer å laste både fram og tilbake på samme tidspunkt, noe som half duplex ikke helt fikser... Lenke til kommentar
pellemann Skrevet 8. september 2002 Del Skrevet 8. september 2002 Jeg har telenor 386/128, har satt opp en ftp-server og kjører xp. med kazaa har jeg 52 k nedlasting og ca 15 opplasting, dette er med og uten ftp-server... så jeg merker ikke'no forskjell på dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå