BigSumo Skrevet 31. desember 2005 Del Skrevet 31. desember 2005 (endret) Har akkurat formatert harddisken på en av pcene mine. Når jeg skal starte opp pcen igjen tter formateringe kommer feilmeldingen: NTLDR ikke funnet (noe lignenede). Hva må jeg gjøre for å få start på den igjen? Hardware: MSI k9t neo (hovedkort) ASUS V9570 (grafikk-kort) 1024 MB RAM Western Digital 160 GB (hard disk) verdt å vite: bruke ikke XP-cden til å formatere. Høyreklikka på disken og klikket på formater.. Endret 31. desember 2005 av BigSumo Lenke til kommentar
Patz Skrevet 31. desember 2005 Del Skrevet 31. desember 2005 Det var vel ikke C: disken du formaterte? Sjekk om det bare er NT Loader som er slettet / korupt eller om hele filsystemet er det, med en bootdisk. Lenke til kommentar
BigSumo Skrevet 31. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2005 Tror hele filsystemet er slettet. Det er iallfall ingenting på den. Og, ja. Det var C jeg slettet bare at jeg satt den i en annen maskin å gjorde det.. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 31. desember 2005 Del Skrevet 31. desember 2005 (endret) Prøv å ta ut ide-kabelen en gang og sette den inn igjen Mener å huske en kamerat hadde et lignende problem, der var det noe krøll med kabelen. Tror det var NTLDR, men er ikke sikker. Skader ikke å prøve. edit: jo, det stemmer, var denne. Endret 31. desember 2005 av ManagHead Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 31. desember 2005 Del Skrevet 31. desember 2005 Starter du bare maskinen som om den er operativsystem på den eller bruker du windows plate for å installere på nytt? Om du har formatert OS partisjonen så vil det selvsagt mangle filer.. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 31. desember 2005 Del Skrevet 31. desember 2005 Når du formaterer en disk så sletter du filsystemet. Da forsvinner nødvendigvis NTLDR og andre filer. Hva var det egentlig du forventet? Noen grunn til at du satte disken i en annen PC? Når du reinstallerer Windows så blir NTLDR og alt annet lagt inn igjen. Lenke til kommentar
BigSumo Skrevet 31. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2005 (endret) Managhead: GOd ide, men funket ikke Hårek: Grunnen til at jeg satte den i en annen pc var at jeg skulle ta backup av noen filer. Men vi snur spørsmålet igjen. Hvordan installerer man windows? :S EDIT: Tror jeg vet hva problemet kan være. Har hatt problemer med at dvd-rommen ikke har funket i det siste. SÅ kansje den ikke funker nå?` Er det mlig å sette diksen inni en annen pc og installere windows der? Endret 31. desember 2005 av BigSumo Lenke til kommentar
Patz Skrevet 31. desember 2005 Del Skrevet 31. desember 2005 Bare sett disken i, gå i BIOS og og sett boot1 til CD-rom, sett i Windows CD og restart. Lenke til kommentar
BigSumo Skrevet 31. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2005 GIkk inn i BIOS, og der står det dette: Notice: The number of dsks is not adequate to create a RAID!! Lenke til kommentar
Patz Skrevet 31. desember 2005 Del Skrevet 31. desember 2005 Ikke noe å bry seg om, regner ikke med du har noe behov for RAID akkurat. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå