danielsn Skrevet 31. desember 2005 Del Skrevet 31. desember 2005 Har ikke all verden av fotoutstyr, men vertfall i sommer tok jeg dette bildet: Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 31. desember 2005 Del Skrevet 31. desember 2005 Synes det ble en del støy i bildet, og jeg likte ikke at bildet var tatt rett mot solen. Ble litt irriterende igrunn Lenke til kommentar
danielsn Skrevet 31. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2005 Synes det ble en del støy i bildet, og jeg likte ikke at bildet var tatt rett mot solen. Ble litt irriterende igrunn 5361420[/snapback] Kameraet mitt er ikke helt bra når det gjelder støy. Og litt av meningen er å rette den mot sola Lenke til kommentar
Superior Skrevet 1. januar 2006 Del Skrevet 1. januar 2006 For mye støy, som nevnt, og for mørkt. Motlysbilder er ikke enkle å ta. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 1. januar 2006 Del Skrevet 1. januar 2006 Et svært fint motiv og fin komposisjon i mine øyne (er ingen ekspert dog), men altfor undereksponert og altfor mye støy ødelegger det... Lenke til kommentar
danielsn Skrevet 1. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2006 Et svært fint motiv og fin komposisjon i mine øyne (er ingen ekspert dog), men altfor undereksponert og altfor mye støy ødelegger det... 5366764[/snapback] får ønske meg et fotoapparat tenker jeg, istede for å bruke mitt 2 år gamle video-kamera Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 1. januar 2006 Del Skrevet 1. januar 2006 får ønske meg et fotoapparat tenker jeg, istede for å bruke mitt 2 år gamle video-kamera 5366778[/snapback] Er nok en god idé Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 1. januar 2006 Del Skrevet 1. januar 2006 Hvis motivet ikke er i bevegelse så ta flere bilder og filtrer bort støyen, det får kameraet ditt til å virke 10 ganger dyrere. Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 1. januar 2006 Del Skrevet 1. januar 2006 Forøvrig blir motlysbilder best når du blender ned kameraet maksimalt (om du kan styre dette selv), og ISO-verdien kan du sette til et minimum for å få bedre dynamikk. Lys får du jo nok av... På videokameraet er det nok ikke lett å stille inn slikt, så du får ønske deg et fotoapparat. Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Hvis motivet ikke er i bevegelse så ta flere bilder og filtrer bort støyen, det får kameraet ditt til å virke 10 ganger dyrere. 5367912[/snapback] Dyrere, eller bedre? Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 (endret) Jeg hopper over de tekniske detaljene denne gang. Derimot er jeg gledelig overrasket over at noen her endelig har tenkt på å stå opp tidlig for å fotografere i steden for å gå ut etter middag. Lyset er nemlig mye finere når solen står opp enn når den går ned. Proffene som jobber for National Geographic og Smithsonian Magazine starter altid arbeidsdagen ved soloppgang og avslutter når den står i zenit. Resten av dagen bruker de til papirarbeid, reising, planlegging av neste morgen og drikking drikking drikking. Det er ikke uten grunn (ikke drikkingen, altså). Drikkingen tok jeg bare med for det får meg til å føle meg som en av gjengen Endret 7. januar 2006 av PMnormal Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå