Gå til innhold

Våknet litt tidlig i sommer

danielsn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Et svært fint motiv og fin komposisjon i mine øyne (er ingen ekspert dog), men altfor undereksponert og altfor mye støy ødelegger det...

5366764[/snapback]

får ønske meg et fotoapparat tenker jeg, istede for å bruke mitt 2 år gamle video-kamera :)

Lenke til kommentar

Forøvrig blir motlysbilder best når du blender ned kameraet maksimalt (om du kan styre dette selv), og ISO-verdien kan du sette til et minimum for å få bedre dynamikk. Lys får du jo nok av...

På videokameraet er det nok ikke lett å stille inn slikt, så du får ønske deg et fotoapparat.

Lenke til kommentar

Jeg hopper over de tekniske detaljene denne gang. Derimot er jeg gledelig overrasket over at noen her endelig har tenkt på å stå opp tidlig for å fotografere i steden for å gå ut etter middag.

Lyset er nemlig mye finere når solen står opp enn når den går ned. Proffene som jobber for National Geographic og Smithsonian Magazine starter altid arbeidsdagen ved soloppgang og avslutter når den står i zenit. Resten av dagen bruker de til papirarbeid, reising, planlegging av neste morgen og drikking drikking drikking.

Det er ikke uten grunn (ikke drikkingen, altså). Drikkingen tok jeg bare med for det får meg til å føle meg som en av gjengen :hmm:

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...