Gå til innhold

LCD 20" Widescreen Gaming Skjerm

Martin Klemp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ikke ut til at denne skjermen fikk så veldig bra kritikk av Hardware.no :hmm:

+ Prisen

- Mangler høydejustering

- Blasse farger

- Mangler sRGB-støtte

- Noe etterslep

Dell 2005FPW derimot:

+ DVI-tilkobling

+ Meget god fargegjengivelse

+ Lite etterslep

+ Gode justeringsmuligheter

- Ingen spesielle

BEST I TEST

Ett spørsmål til, selv om jeg vet det høres dumt ut: Når det står Oppløsning: 1680 x 1050, vil dette si at det er den eneste oppløsningen jeg kan bruke? I så fall blir det vell vanskelig å spille spill som CS 1.6, blir det ikke :dontgetit:

Endret av Martin Klemp
Lenke til kommentar

Ok :) Så eldre spill som CS 1.6 vil ikke ha noen problemer selv om bildet blir strukket osv. Jeg kan fortsatt spille med 1152x864... bildet blir bare strekt til widescreen format?

La også merke til at dell skjermen hadde mye saktere responstid...

Endret av Martin Klemp
Lenke til kommentar

Det stemmer det, men du bør ikke bli så opphengt i spesifikasjonene. Du bør lese testen som hw.no nettopp publiserte, samt lese litt i denne tråden for å se hva folk syntes om skjermen. Du vil finne ut at opptil flere brukere er enige om at skjermen er gull.

Angående crt-skjermer så har ikke de etterslep, de har vel tilnærmet 0 ms hvis du vil si det sånn, uten at jeg skal begi meg ut på området hvor jeg igrunn ikke har særlig peiling.

Lenke til kommentar

en crt skjer har flimmer som det største problemet .

derfor høy opdaterings frekvens for å motvierke dette.

de fleste vil dog ikke merke noe til flimringen

Lcd sliter med det motsate som er etterslep ( bilde som henger igjen).

etter hva jeg har forståt så er etterslepet kommet helt ned i 3ms på noen skjermer og de fleste har det på under 10 ms

tror ikke det blir noe stort problem det heller

Lenke til kommentar

Postet noen bilder i en annen tråd for litt siden angående ettersleng, CRT har definitivt noe som minner om "lag". Men det er noe mykere/jevnere enn en typisk LCD, og ikke på langt nær så plagsomt.

CRT, 19", gammel-slager

https://www.diskusjon.no/index.php?act=Atta...e=post&id=48473

LCD, 20", 16ms

https://www.diskusjon.no/index.php?act=Atta...e=post&id=48474

Endret av Boye
Lenke til kommentar
en crt skjer  har  flimmer  som det største problemet .

derfor høy opdaterings frekvens for  å motvierke  dette.

de fleste vil dog  ikke merke  noe til flimringen

Lcd sliter  med det motsate som er   etterslep ( bilde  som henger igjen).

etter hva jeg  har  forståt  så er etterslepet  kommet  helt  ned  i 3ms på noen skjermer og  de  fleste har  det på under  10 ms

tror ikke det  blir  noe stort problem det heller

5362845[/snapback]

Man skal være forsiktig med å trekke paraleller mellom ms og etterslep.. (Teori og praksis)..

En skjerm oppgitt med 16ms er har ikke nødvendigvis mer etterslep enn en skjerm med 8 ms.

Martin Klemp:

Widescreen-skjermer til PC-bruk er kommet for å ta over markedet. På lik linje med hva Widescreen TV-skjermer gjorde for 3-4 år siden.

Har du først spilt et spill som støtter widescreen (noe alle fremtidige spill vil gjøre), så er det en gigantisk nedtur å måtte spillet på en vanlig 4:3/4:5-skjerm.

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar
Ville ikke dene vært bedre til den prisen da? Må ha minst "ettersleng" som mulig, men fortsatt holde meg på en billig penge

5361163[/snapback]

Du må ikkje sjå deg blind på 16 og 8 ms.

Det spørs kordan dei måler tiden.

Det er veldig mange som har testa og har Dell skjermen og er meget fornøydde med den. Dei store skjermene har også andre panel enn 19". Les testen om Dell 2005fpw på hw.no for meir info.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...