Guggelibu Skrevet 31. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2005 Ja, så lenge det ikke er strømførende, så spiller det egentlig liten rolle hva man bruker i sokkelen.Men det bør uansett ha en viss viskositet da, så det ikke renner vekk. Ett eller annet syrfritt fett kan gjerne brukes. Problemet er at det ikke alltid er så lett å oppdrive. Anbefaler guggelibu en tur til apoteket imorra, for å kjøpe en tube syrefri vaselin. Den koster ikke mange kronene, og funker garantert som isolasjon mot fukt og kondens i sokkelen. 5361227[/snapback] vel, jeg bor på landet(vi har ikke noen fjøs eller noe, selv om noen kanskje tror det ) så det tar. . . . . . litt for mye regning her . . . ca. 1 og en halv time å komme til nærmeste apotek(tromsø) Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 31. desember 2005 Del Skrevet 31. desember 2005 Ja, det er den grønne eksen. Har en liggende ved siden av meg her Jeg har slikt i alle hullene, på pinnene til alle prosessorene mine og utover det meste av hovedkortet. Så det fungerer fint. Lenke til kommentar
Guggelibu Skrevet 31. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2005 hehe. . . skal jeg "sprøyte" hele hovedkortet med den guffene greia? høres litt arti ut Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 31. desember 2005 Del Skrevet 31. desember 2005 (endret) Njaaa, er ikke så sikker på at den er syrefri? Dette ville jeg i alle fall ha sjekket først. Er den ikke det, så vil det fort gå svake spenninger mellom pinnene, nok til å klinke CPU overende. Og det er bortimot umulig å rense sokkelen for slikt fett, så derfor advarselen. Hm, ManagHead har visst brukt den med hell, så da funker vel innholdet i den gule vaselinboksen også.... Endret 31. desember 2005 av Skrue Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 31. desember 2005 Del Skrevet 31. desember 2005 Tja, var Overklokkk som sa det funket så.. Regner med det ikke er noe farlig.. *sjekke eska* Lenke til kommentar
Guggelibu Skrevet 31. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2005 har ikke du hatt det på din, ManagHead? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 31. desember 2005 Del Skrevet 31. desember 2005 (endret) har ikke du hatt det på din, ManagHead? 5361258[/snapback] Jeg har brukt slikt ja, fikk tipset av Overklokk etter at jeg hadde problemer med litt kondens etc., men vet ikke om han bruker det selv edit: det står: chesebrough, kløver vaselin, waterfree. Ingredienser: Petrolatum.. Endret 31. desember 2005 av ManagHead Lenke til kommentar
Guggelibu Skrevet 31. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2005 vel, burde det ikke virke da? Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 31. desember 2005 Del Skrevet 31. desember 2005 Har overklokk og MangHead fått det til å funke, så behøver ikke du være redd for å bruke det. Bruk nå resonnementet, unge mann! Lenke til kommentar
Guggelibu Skrevet 31. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2005 (endret) vel, men når du sier at det ikke virker, så blir jeg litt usikker. . . stoler på deg, vet du edit: kanskje jeg burde slutte med det Endret 31. desember 2005 av Guggelibu Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 31. desember 2005 Del Skrevet 31. desember 2005 kanskje jeg burde slutte med det 5361285[/snapback] Vet da ikke det, det aller meste av det han sier (skriver) er absolutt noe å få festet på innsiden av knollen.. Lenke til kommentar
NeVa Skrevet 31. desember 2005 Del Skrevet 31. desember 2005 (endret) har brukt kløver vaselin flere ganger jeg å.. funker fint det.. NeVa Edit: Guggelibu: du burde kansje sette deg ned å lese en del om det å isolere og bruke fasekjøling.. er ikke rettfram sånn som med luft\vann... Endret 31. desember 2005 av NeVa Lenke til kommentar
Guggelibu Skrevet 31. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2005 ja, og det var derfor jeg begynte å tvile på vaselin Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 31. desember 2005 Del Skrevet 31. desember 2005 Vel, jeg har jo ikke sagt at det ikke virker! Men det jeg var litt bekymret for (på dine vegne!), at den "vanlige" vaselinen inneholdt en svak syre. Det betyr enkelt sagt at den er strømledende. Og det er jo ikke bra i en CPU-sokkel, pent sagt! Har i annen (elektronikk)-sammenheng brukt vaselin som isolasjon, men har da alltid benyttet den syrefrie. Den har forøvrig en litt annen farge, nærmest hvitaktig. Lenke til kommentar
Guggelibu Skrevet 31. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2005 vel, har ikke noe vaselin i huset, men "gjesten" som er her er en kompis av meg og jeg snakker med han på msn, og han sier at de har det, så da får jeg nok prøvd det i morgen! men kan dere forklare hvor jeg skal ha det og hvor mye? ManagHead, du snakket om at det skulle være på hk også. . . hvor? Lenke til kommentar
Guggelibu Skrevet 31. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2005 Guggelibu: du burde kansje sette deg ned å lese en del om det å isolere og bruke fasekjøling..er ikke rettfram sånn som med luft\vann... 5361298[/snapback] vel, jeg gjorde akkurat som det stod i manualen, men det stod ingenting om vaselin der, vet du Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 31. desember 2005 Del Skrevet 31. desember 2005 Innenfor isolasjonen må du ha dette. Dvs. rundt sokkel og nedi sokkelen.. Om du følger tipset til neva så klarer du og å finne ut dette selv og Lenke til kommentar
Guggelibu Skrevet 31. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2005 så jeg skal altså ta opp prosessor og gni det ned i alle hullene på sokkelen og rundt(på isolasjonen også? )sokkelen? Lenke til kommentar
NeVa Skrevet 31. desember 2005 Del Skrevet 31. desember 2005 (endret) les: link link kommer sikkert mer.. må bare rote igjennom en del linker først Endret 31. desember 2005 av NeVa Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 31. desember 2005 Del Skrevet 31. desember 2005 les: link kommer sikkert mer.. må bare rote igjennom en del linker først 5361337[/snapback] Der ja, tenkte å finne fram en som jeg hadde stor nytte av på XS, men ser ut til at forumet deres er nede.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå