Guggelibu Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Jeg har satt på fasekjølingen på min opteron, og etter en stund i enten windows eller bios klikker den. . . hva er det som skjer? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Hvis den kunne ligge på 30/31 så ha du ikke coldbug nei.. Den runde tingen du snakker om, det er evap? den som blir kald... Den skal være innenfor isoleringen, slik at luft ikke kommer i kontakt med den når den er festet på hovedkortet. Er ikke helt sikker på hvordan festehodet ser ut (Vapo LS du har right?), men har du satt inn varmeelementene og skrudd de på? Lenke til kommentar
Guggelibu Skrevet 30. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2005 (endret) hvilke varmeelement? edit: er det noe jeg ikke har fått med meg her, eller? Endret 30. desember 2005 av Guggelibu Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 (endret) Du fikk ikke med noe som skulle ligge på innsiden av isoleringen? Det er Vapochill Lightspeed du har? Dette er evap.. edit#2: la inn mindre bilde Endret 30. desember 2005 av ManagHead Lenke til kommentar
Guggelibu Skrevet 30. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2005 (endret) ja. . . mener du inni den svarte store dingsen? ja, der var det noe som krøllet seg bortover, og det sto i manualen at jeg skulle sette den fast, men den og nesten alle andre ting var allerede festet unnskyld at jeg kaller alle tingene for dingser og ting, men jeg husker ikke hva de het edit: ja, det er lighspeed edit2: ja, det er evap som ligger en millimeter utenfor isoporen. . . Endret 30. desember 2005 av Guggelibu Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Dette var bedre guggelibu! Prøv å forstå at jeg må reagere når ting tar av igjen. Får i alle fall håpe det løser seg med både isolering og klokking nå da. Lykke til! Kan jeg bidra med noe her, så skal jeg selvsagt gjøre det. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 (endret) Har du preparert hk (slik), måtte du sette sammen festehodet selv? edit: bilde av varmeelement: ser det slik ut når det er ferdig satt sammen? Endret 30. desember 2005 av ManagHead Lenke til kommentar
Guggelibu Skrevet 30. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2005 (endret) nei, jeg brukte brunteip edit: den svarte store tingen som evap og isopor skal være i var ferdig med den varme-tingen ferdig i. . . trengte bare å sette i isopor og evap. . . edit2: i det første bildet, er det de tynne "stengene" som er inni som er varme-tingen(spreder?) du snakket om? den var ferdig sånn, og det ser ut som på det siste bildet ditt nå Endret 30. desember 2005 av Guggelibu Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 nei, jeg brukte brunteip 5360749[/snapback] Du fikk ikke med alt det som Erik(?) har brukt i guiden? Du kan prøve å demontere og se om det er kommet noe vann rundt eller oppå cpu.. Lenke til kommentar
Guggelibu Skrevet 30. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2005 nei, jeg brukte brunteip 5360749[/snapback] Du fikk ikke med alt det som Erik(?) har brukt i guiden? Du kan prøve å demontere og se om det er kommet noe vann rundt eller oppå cpu.. 5360766[/snapback] hvordan skal jeg ha klart å få vann på den? og hva har jeg ikke fått med meg? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 (endret) Kondens = vann Dannes ved at fuktighet i lufta kjøles ned og kondenserer da og blir små vanndråper... Har du ikke brukt alt det som Erik brukte til å preparere hk med i testen? Plata på baksiden, og så ser det ut til at det ligger en neopren plate rundt sokkelen, som ikke er nevnt noen ting om. Har du denne? Endret 30. desember 2005 av ManagHead Lenke til kommentar
Guggelibu Skrevet 30. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2005 så hvis den ikke er tett kan det komme inn fukt som blir til vann inni der? det er jo ikke så bra Lenke til kommentar
Guggelibu Skrevet 30. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2005 Kondens = vann Dannes ved at fuktighet i lufta kjøles ned og kondenserer da og blir små vanndråper... Har du ikke brukt alt det som Erik brukte til å preparere hk med i testen? Plata på baksiden, og så ser det ut til at det ligger en neopren plate rundt sokkelen, som ikke er nevnt noen ting om. Har du denne? 5360793[/snapback] har du bilde av neoprenplaten? den tror jeg ikke at jeg fikk med i pakken min, ihvertfall Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 (endret) Ser den stikke ut under kjølehode.. Endret 30. desember 2005 av ManagHead Lenke til kommentar
Guggelibu Skrevet 30. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2005 ja, jeg la en med noe kliss på underst, også en annen oppå akkurat som det sto i manualen. . . Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Kan ikke komme på noe annet du kunne gjort galt i farten, nesten bare å demontere å se om det er dannet noe kondens da. Lenke til kommentar
Guggelibu Skrevet 30. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2005 så jeg skal bare ta den av også se om det er noe vann der? skal jeg da tørke dette vekk og sette den på igjen? hva skal jeg tørke vekk med hvis det er vann der? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Hvis det er vann der så må du finne ut om du har gjort noe feil med isoleringen. Du kan sikkert bruke vanlig tørkepapir. Men det må være tørt til du prøver å starte opp igjen da. Ta bilder.. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Greia er vel også at det i verste fall kan gå riktig galt med både CPU og HK, om kondens / vann treffer "galt". Tørk i alle fall grundig med en hårtørrer eller lignende, før du setter spenning på godsakene igjen! Lenke til kommentar
Guggelibu Skrevet 30. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2005 med en hårføner? skal jeg ta opp prosessoren og tørke den med en hårføner?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå