Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Andre fonter enn standard på internett

Anbefalte innlegg

Det er mulig det bare er jeg som er litt fjern, men skal det ikke være mulig å gjøre sånn at andre ser websiden min med den fonten som er der? Altså en font som et mindretall har fordi jeg har lastet den ned. Det er jo så utallig mange kulere fonter enn de som følger med Windows. :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke kom her å si at alle internett sider bruker Arial eller Times New Roman. For den kjøper jeg bare ikke. :smile:

Og flash er jo ikke akkurat den mest nedlastings vennlige metoden. :razz:

AMD XP 1800+@2000+

Abit KR7A-RAID

512Mb TwinMOS PC2100 DDR

Creative Geforce 3 Ti 500

Quantum Fireball Plus AS 20 GB

2xMaxtor Diamondmax Plus D740X 60GB i RAID 0

Plextor 40/12/40

Chieftec DX-01BL-D

[ Denne Melding var redigert av: Cappo på 2002-09-07 22:46 ]

Lenke til kommentar

Kjører du en standard windows installasjon, ligger det mer enn bare TimesNewRoman & Arial på maskinen din.

De fleste websider som bruker spesielle fonter, pleier vanligvis å ha en link til fonten, slik at de som vil kan downloade den. Kanskje ikke den ultimate løsningen, ettersom ikke alle gidder å gjøre dette, men bedre enn ingenting.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-10 09:37, ilpostino skrev:

mener å huske at du kan bruke hvilken som helst font på websiden din. css2 gjør nemmelig dette mulig. les mer på
sin hjemmeside og les om css der.....

Du snakker om å sette opp font-familier. Det gjør ikke at fonten blir lastet ned av seg selv. Man må f.eks. spesifisere en generisk font som kan vises på alle systemer (sans serif hvis jeg ikke husker feil), deretter lister man opp font-familiene - f.eks. arial, verdana, times, etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...