ahumoe Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Hei. Skal kjøpe meg en nettverkskabel som kobler sammen 2 pc'er uten hub (til filoverføreinger). Jeg vet at man bør/må ha krysset kabel, men kan dennekabelen brukes til det? Den har nemlig så høy overføringshastighet i forhold til de vanlige Crossover-kablene. Lenke til kommentar
Sti4n Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Den linken der funket ikke for meg, men hvis det er krysset kabel så holder det. Hvorfor kjøper du ikke switch i steden? Det er jo mye enklere + at du kan koble flere maskiner + nettverk så du slipper å være avhengig av 2 nettverkstilkoblinger, hvis du ikke har trådløst da. Lenke til kommentar
ahumoe Skrevet 30. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2005 Den linken der funket ikke for meg, men hvis det er krysset kabel så holder det. Hvorfor kjøper du ikke switch i steden? Det er jo mye enklere + at du kan koble flere maskiner + nettverk så du slipper å være avhengig av 2 nettverkstilkoblinger, hvis du ikke har trådløst da. 5360879[/snapback] Har ruter og sånt, men den går bare til 100 Mbit/s. Så da tenkte jeg det var greit å ha en kabel til å overføre 1 Gbit/s (begge maskinen har 1 Gbit LAN). Linken funker hos meg men her er den: http://www.shg.no/link.asp?goto=infobox&varenr=800311 Lenke til kommentar
Sti4n Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Den linken der funket ikke for meg, men hvis det er krysset kabel så holder det. Hvorfor kjøper du ikke switch i steden? Det er jo mye enklere + at du kan koble flere maskiner + nettverk så du slipper å være avhengig av 2 nettverkstilkoblinger, hvis du ikke har trådløst da. 5360879[/snapback] Har ruter og sånt, men den går bare til 100 Mbit/s. Så da tenkte jeg det var greit å ha en kabel til å overføre 1 Gbit/s (begge maskinen har 1 Gbit LAN). Linken funker hos meg men her er den: http://www.shg.no/link.asp?goto=infobox&varenr=800311 5361041[/snapback] Da så, bare noe tull med browsern min i stad. Tror det skal funke greit da med crossover kabel (kill me if I'm wrong) Lenke til kommentar
ahumoe Skrevet 31. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2005 Den linken der funket ikke for meg, men hvis det er krysset kabel så holder det. Hvorfor kjøper du ikke switch i steden? Det er jo mye enklere + at du kan koble flere maskiner + nettverk så du slipper å være avhengig av 2 nettverkstilkoblinger, hvis du ikke har trådløst da. 5360879[/snapback] Har ruter og sånt, men den går bare til 100 Mbit/s. Så da tenkte jeg det var greit å ha en kabel til å overføre 1 Gbit/s (begge maskinen har 1 Gbit LAN). Linken funker hos meg men her er den: http://www.shg.no/link.asp?goto=infobox&varenr=800311 5361041[/snapback] Da så, bare noe tull med browsern min i stad. Tror det skal funke greit da med crossover kabel (kill me if I'm wrong) 5361067[/snapback] Men er den kablen jeg viste til crossover? Lenke til kommentar
Sti4n Skrevet 31. desember 2005 Del Skrevet 31. desember 2005 Den linken der funket ikke for meg, men hvis det er krysset kabel så holder det. Hvorfor kjøper du ikke switch i steden? Det er jo mye enklere + at du kan koble flere maskiner + nettverk så du slipper å være avhengig av 2 nettverkstilkoblinger, hvis du ikke har trådløst da. 5360879[/snapback] Har ruter og sånt, men den går bare til 100 Mbit/s. Så da tenkte jeg det var greit å ha en kabel til å overføre 1 Gbit/s (begge maskinen har 1 Gbit LAN). Linken funker hos meg men her er den: http://www.shg.no/link.asp?goto=infobox&varenr=800311 5361041[/snapback] Da så, bare noe tull med browsern min i stad. Tror det skal funke greit da med crossover kabel (kill me if I'm wrong) 5361067[/snapback] Men er den kablen jeg viste til crossover? 5361165[/snapback] Alle de det står "crossover" i navnet er crossover kabel. ikke de andre. Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 31. desember 2005 Del Skrevet 31. desember 2005 (endret) Kablen du linket til er RJ 45 CAT6, 300MHz, 5 meter Det er en vanlig kabel ikke krysset kabel... Trenger ikke være CAT6 for 1 Gbit LAN skal holde med CAT5E Endret 31. desember 2005 av taz Lenke til kommentar
Patz Skrevet 31. desember 2005 Del Skrevet 31. desember 2005 Egentlig går ikke det med straight kabel, men vet at enkelte nettverkskort har muligheten til å "koble om" internt, sjekk manualen til kortet. Lenke til kommentar
Yazfat Skrevet 31. desember 2005 Del Skrevet 31. desember 2005 Det er denne du er ute etter. Fra komplett.no da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå