Gå til innhold

Ny "killer"-maskin til fornuftig pris


ieaarva

Anbefalte innlegg

ieaarva: vis du ska kjøpe geforce 3 "mx" kan du heller satse på ati radeon 8500!

Ram burde du kjøpe TwinMos fra Komplett.no!! i hvert fall vis du har tenkt å klokke opp cpu!

Neste jeg ska kjøpe er geforce 3 ultra fra cardexpert, venter bare på penger.. så blir det vel en dual socket-a når det kommer bedre dual hovedkort!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer ikke noen nye AMD prosessorer før etter jul iallfall, så egentlig å vente ville egentlig ikke være så smart, jeg mener det kommer noe nytt hele tiden og prisene faller kontinuerlig, så da ville man jo egentlig aldri få kjøpt noe :smile: Gå for en 1900+ du og du kommer til å bli kjempefornøyd, garantert!

Lenke til kommentar

Jeg lover dere at P4 kommer til og banke ALLE AMD cpu`er når de får 533mhz bus. Dere må inrømme at hvis dere hadde FÅTT maskin ville dere heller valgt p4 2,0 ghz enn AMD XP 1900.

Tenk på DRØMME maskinen

 

P4 2,2ghz med 533mhz bus

512mb RDRAM

Geforce 3 TI 500

Lenke til kommentar

burde det ikke også legges til at via duron og athlon (?!) gjorde amd overklokking til noe lett hodebry, og nå har gjort det til en litt større utfordring for de som skulle like det, mens intel er maktfreaker som har låst sine cpuer etter beste evne?

 

ville ikke et nforce hovedkort vært bra i kombinasjon med XP1900+? dette skal visstnok være rimelig bra, og kommer med skikkelig 5.1 surround lyd, gForce 2 (i tillegg til en agp slot, seff), 10/100mbps nettverkskort osv... komplett.no sier "ubekreftet. 17.12", men jeg tror det er noen butikker som har hovedkort basert på dette hovedkortet inne.

 

de rette versjonene ble jeg fortalt at skulle være helt ok til overklokking oxo.

 

gi meg litt mer info om dette, dere som har litt mer erfaring. KUNNE IKKE OVERKLOKKING.NO TESTA DISSE KORTA???

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte 2stk 256 apacer brikker fra ps data for en stund siden disse fikk jeg klokket opp til 158MHz uten noe ekstra kjøling, var selfølgelig storfornød da jeg fikk meg et par nye PC2700 brikker jeg kunne kjøre samme hastighet, men mere stabilt. Har de gamle liggens hvis du er interisert tar i mot bud.

Lenke til kommentar

Vil bare opplyse om at GF3TI200 på ingen måte kan sammenlignes med MX. mx kjernen er en "herpa" GF2 kjerne mens det kun er klokke frekvensen og kvaliteten på minnet som skiller GF3TI serien fra GF3.

 

 

Quote:


On 2001-12-04 14:05, H_Bozz skrev:

ieaarva: vis du ska kjøpe geforce 3 "mx" kan du heller satse på ati radeon 8500!

Ram burde du kjøpe TwinMos fra Komplett.no!! i hvert fall vis du har tenkt å klokke opp cpu!

Neste jeg ska kjøpe er geforce 3 ultra fra cardexpert, venter bare på penger.. så blir det vel en dual socket-a når det kommer bedre dual hovedkort!


Lenke til kommentar

H_Bozz/PIII_Power:

 

Jeg mente å kjøpe et GF3Ti200 kort (dette er kun slått av Ti500, right?) og ikke et MX kort, eller har jeg misforstått noe? Så vidt jeg forstår er forskjellen på ydelse i Ti200 og Ti500 bare ca. 5%, og for en som i dag kjører med komboen ATI All-in-Wonder-Pro og Voodoo2 (som faktisk fortsatt klarer å kjøre mye) er dette uansett å komme til himmelen :wink:

 

IVer

Lenke til kommentar

P4 bruker ikke så mye mere strøm en Athlon , det er bare at p4 har en funksjon som gjør at den setter ned hastigheten når det er for varm.

 

Og du trenger ikke en enorm vifte på Cpuèn!

Skaff deg en Alpha 8045 og en lydløs 800mm vifte (600kr)eller kan du gå for en TT Mini cooper orb(220kr) jeg hadde den før og jeg fikk min Xp 1700 opp til 1540 og det er uten sliping og annet stash

 

Dette er en bra funksjon som jeg håper amd vil bruke en en gang i nærmeste framtid.

 

Må ellers si at FSB`en på p4 har vært konge i flere år nå og alikevell så har den bare vært litt foran den gamle 100mhz fsb`en så jeg legger ikke alt for mye i 533mhz fsb , men det kunne vært kult og sett om det kan banke Athlon med 400mhz fsb.

(Har hørt at det kommer 2.kvartal av 2002)

Amd har jo også 333mhz fsb nå og det er jo en rimelig stor ytelses økning fra 266 , men om et chipsett til intel greier det samme tviler jeg på.

 

Jeg har hatt Amd siden jeg byttet ut min gamle p2 300 med en Duron 600@960mhz , så jeg har av erfaring begynt og holde med Amd.

 

Jeg har foresten hatt en k6 500mhz og jeg kan inrømme at Den ikke akkurat var noe tess , men Athlon er flere mil foran K6.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-12-05 18:11, Kamerat skrev:

Her kan dere se hvordan Pentium 4 med 133MHz bus og PC1066 RDRAM gjør det mot Pentium 4 med 100MHz bus og PC800 RDRAM:


For meg ser endringen til å ha så marginal effekt at det knapt er værd å nevne. I de fleste tilfeller snakker vi 2-3% med 533mhz og det er ikke akkurat noe å skrive hjem om. I forhold til innlegg tidligere hvor man skulle tro vi snakket 50% eller noe i den dur var dette ganske skuffende :wink:

 

IVer

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-12-05 19:35, ieaarva skrev:

Quote:


On 2001-12-05 18:11, Kamerat skrev:

Her kan dere se hvordan Pentium 4 med 133MHz bus og PC1066 RDRAM gjør det mot Pentium 4 med 100MHz bus og PC800 RDRAM:


For meg ser endringen til å ha så marginal effekt at det knapt er værd å nevne. I de fleste tilfeller snakker vi 2-3% med 533mhz og det er ikke akkurat noe å skrive hjem om. I forhold til innlegg tidligere hvor man skulle tro vi snakket 50% eller noe i den dur var dette ganske skuffende :wink:

 

IVer

Det er vansklig å få en 33% hastighetsøkning til å bli 50% ytelsesøkning. Hvis både skjermkortet og prosessoren var klokka 33% høyere ville det vel blitt en tilnærmet 33% ytelsesøkning i alle testene.

 

Jeg synes testen ikke var noe skuffende, det viser jo at en 1,6GHz med 133MHz bus og PC1066 får bedre ytelse enn en 1,8GHz med 100MHz bus og PC800, nåe som viser at Pentium 4 har god nytte av raskere bus og minne. Har også sett en artikkel der en 1,5GHz med PC800 RDRAM fikk bedre ytelse enn en 2,0GHz med PC133 SDRAM i flere av testene.

Lenke til kommentar

Den var til H_Bozz som antydet at ti200 er en "mx" versjon av GF3. Gå for Gf3ti200 du, men ikke Creative. Les på specen på forskjellige kort og kjøp det med raskest minne, de er lettest å klokke!

 

 

Quote:


On 2001-12-05 11:11, ieaarva skrev:

H_Bozz/PIII_Power:


Jeg mente å kjøpe et GF3Ti200 kort (dette er kun slått av Ti500, right?) og ikke et MX kort, eller har jeg misforstått noe? Så vidt jeg forstår er forskjellen på ydelse i Ti200 og Ti500 bare ca. 5%, og for en som i dag kjører med komboen ATI All-in-Wonder-Pro og Voodoo2 (som faktisk fortsatt klarer å kjøre mye) er dette uansett å komme til himmelen :wink:


IVer


Lenke til kommentar

her er noen tester:

Først hvor AMD KNUSER Intel i Quake o.l.

http://www.anandtech.com/cpu/showdoc.html?i=1554&p=6

 

Så nForce baserte hovedkort:

http://www.anandtech.com/chipsets/showdoc....html?i=1535&p=1

 

Så forskjell mellom GF3ti200 (ca. MX) og ti500:

http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1544&p=8

Her er også radeon 7500 og 8500 med.

 

Kommentar til slutt: Intels 400Mhz bus skulle idag gitt raskere CPU'er enn AMD's 266MHz. Gjør den det?

NEI!

Lenke til kommentar

Alle dere som er imot AMD, dere må ha vanvittig lav iq, dere får an glimrende AMD prossessor for maximum 1500 kr, men for å få en P4 prossessor som har samme ytelsen må du tredoble prisen om ikke mer... Hvis valget står mellom AMD eller P4, ikke nøl, løp og kjøp AMD, P4 kan gå og henge seg...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...