Gå til innhold

Gratis 14-dagerspass til EVE Online

Anbefalte innlegg

Hadde startet med EVE om det ikke hadde vært for at skillsene kun øker i samsvar med hvor lang tid du faktisk har hatt skipet ditt. Det suger jo lut, at det faktisk ikke er noe jeg selv kan gjøre for å bli bedre utenom å vente vente og vente til de automatisk øker :(

Ellers virker det som et bra spill, men akkurat den biten der er en gamebreaker for meg dessverre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hadde startet med EVE om det ikke hadde vært for at skillsene kun øker i samsvar med hvor lang tid du faktisk har hatt skipet ditt. Det suger jo lut, at det faktisk ikke er noe jeg selv kan gjøre for å bli bedre utenom å vente vente og vente til de automatisk øker :(

Ellers virker det som et bra spill, men akkurat den biten der er en gamebreaker for meg dessverre.

5752827[/snapback]

Fra den dagen du oppretter kontoen din så begynner du å trene. Hvor lenge du har hatt skipet ditt betyr ingenting. Det er kun to ting du kan gjøre for å trene skill fortere:

1. Trene Learning Skills

2. Kjøpe implanter

Bortsett fra dette så er det ingenting du kan gjøre for å trene fortere. Men det som mange glemmer er at man ikke nødvendigvis er bedre fordi om man har flere skills. En med 2 mill skillpoints kan fint kverke en med 20 millioner skillpoints. Dette har med spesialisering å gjøre.

Er nok mange som kunne tenkt seg alternative måter å få skill på, men skal jeg være ærlig så liker jeg denne metoden best. Selv om jeg ikke har mulighet til å spille så mye grunnet jobb og lignende så taper jeg ingenting på det bortsett fra den egentlige erfaringen som de andre som spiller veldig mye får da.

Lenke til kommentar
Jeg starter nuh ;D Gleder meg litt faktisk, hakke hørt om det før i dag :S kanskje jeg får bruk for Joinsticken min? eller, egentlig hva går det ut på?

5726849[/snapback]

Er ikke alltid så lett å skjønne hva de enkelte MMORPG'ene går ut på, og da kanskje spesielt ikke EVE.

EVE var et spill jeg falt for øyeblikkelig. Jeg digget interfacen, grafikken, oppbygningen, kompleksiteten og ja......rett og slett alt!

Jeg har i ettertid testet noen andre MMORPG på anbefaling fra andre, men syntes dem manglet helt den gnisten som jeg fikk ved EVE. Men men.......smaken er som baken. Blitt litt kjipt dersom alle likte det samme :)

Det jeg liker med EVE er at alt skjer på samme serveren, Alle oppdateringer er gratis, alle spiller med samme patch, brukervennligheten og kompleksiteten.

Uansett.

I EVE så starter du opp med en karakter i en romstasjon. Hva du vil gjøre er forsåvidt opp til deg, men i starten så er du litt begrenset av skill og økonomi. I dette spillet så hjelper det å være en smule tålmodig. Gjør deg kjent med interfacen og fullfør tutorialen. Når du har gjort det så er du egentlig godt i gang.

Noen tips som jeg kan gi den som enda ikke har startet opp karakteren sin.

1. Når du starter opp karakteren din så skal du angi noe som heter atributter. Her er det viktig at man ikke gjør feil. Det er etter min mening litt dumt at man tar en av sine viktigste avgjørelser helt i starten av spillet, men det er lite man kan gjøre med det. Disse attributene er: Intelligence, Memory, Perception, Willpower og Charisma. Av disse så er Intelligence og Perception absolutt viktigst!, Deretter så kommer Memory og Willpower, og helt til slutt Charisma. Uansett om du skal bli en kriger eller en industrimagnat så trenger du skill fra begge deler.

2. Når du har fått opp spillet og er i gang så kan det være litt usikkert å vite hva man skal trene på. Jeg vil da anbefale deg å trene deg opp til et skip (en frig holder) og til å kunne benytte de modulene som du trenger for å fullføre litt missions o.l. en stund, mens du trener Learning SKills. Disse er det viktig å trene så langt som mulig. Det er kjedelig men du sparer det fort igjen senere!!

3. Ikke hopp inn i første og beste corpet du får tilbud fra. Selv om dem lokker med alt mulig så er det godt å være helt fri en periode og gjøre akkurat det du selv vil når du vil. DU kan fint samarbeide med andre i missions o.l. selv om man ikek er i samme corp.

4. Vær tålmodig i begynnelsen. Prøv litt av hvert og gjør deg litt kjent med universet og og hvordan ting fungerer.

Lenke til kommentar

Laster ned clienten nå, og har registrert en trial account til både meg og bruttern. Tviler sterkt på at jeg kommer til å begynne på fulltid siden jeg allerede spiller FM2k6, samt venter på Obilivion. Men jeg håper dette vil være et friskt pust - ikke noe annet.

Leser gjennom nybegynnerguiden as we speak.

Lenke til kommentar

har spilt i eit par dager..har Tristan frigatt, kjøpt skils for 200.000. forsikring etc. og har snart 400k på konto =)

eg skal hovedsaklig drive med mining tenker eg..

Electronic Warfare / Rank 2 / SP: 2829 of 16000 lvl 3

Electronics / Rank 1 / SP: 1415 of 8000 lvl 2

Gunnery / Rank 1 / SP: 1415 of 8000 lvl 2

Small Hybrid Turret / Rank 1 / SP: 250 of 1415 lvl 1

Mining / Rank 1 / SP: 1415 of 8000 lvl 2

Leadership / Rank 1 / SP: 1419 of 8000 lvl 2

Analytical Mind / Rank 1 / SP: 250 of 1415 lvl 1

Instant Recall / Rank 1 / SP: 1415 of 8000 lvl 2

Iron Will / Rank 1 / SP: 8000 of 45255 lvl 3

Learning / Rank 1 / SP: 8000 of 45255 lvl 3

Spatial Awareness / Rank 1 / SP: 250 of 1415 lvl 1

Social / Rank 1 / SP: 1415 of 8000 lvl 2

Gallente Frigate / Rank 2 / SP: 90510 of 512000 lvl 4

Spaceship Command / Rank 1 / SP: 8000 of 45255 lvl 3

·Currently training to: level 4

·Time left: 2 days, 3 hours, 37 minutes, 41 seconds

·SP done: 1136 of 37255

skal vekk i helga.. så da er spaceship command ferdig når eg kjem igjen:D

Info Attributes

Charactername Sharey Intelligence 9

Corporation Federal Navy Academy Perception 6

Total Cash 396,495 ISK Charisma 12

Total skill points 126,583 Willpower 10

Memory 9

trur eg dreit litt på draget med attributes:/

Endret av Solefald
Lenke til kommentar

Nå er jeg og igang... leitet litt etter et corp å joine i ingame chatten da jeg kommer i prat med en fyr.. jeg hadde en del spårsmål om ting og tang, hvertfall det hele endte med at jeg fikk meg en Tristan frigatt gratis :) hehe, no har jeg 500k å kjøpe utstyr for :) skal pimpe opp frigatten min!

Nicket mitt er FireJane, er ute etter corp så bare send meg en evemail hvis dere har noe jeg kan joine..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Solefald:

At Charisma er den høyeste attributen din er vel litt uheldig etter min mening. Charisma er bra for dem som trener for ledere sånn kort sagt. Dersom du vil bedrive mining så ville Inteligence og memory hjulpet deg mest. Men du skal ikke se på det som verdens undergang. Tren opp learning skillene dine. Dem er et must nå i begynnelsen! Ikke bry deg om support skill som ikke gir deg tilgang til nye moduler eller skip. Invester så mye tid du kan i learning nå i begynnelsen og bruk kun tid på skill som du absolutt må ha for å gjøre noe spesifikt.

EDIT: Kanskje litt unødvendig å si, men charisma kan du jo drøye litt med å trene ;)

Endret av MrVilla
Lenke til kommentar

Personlig så digger jeg barge'ene:) Synes laserene er kule og noen ganger så er det fint å sitte i et felt dypt i 0.0 med venner mens man miner, tanker, hauler og prater piss....hehe.

Å bedrive mining i empire er litt annerledes, men som du sier så skaffer det litt penger i kassa.

Nå for tiden så har det ikke blitt så mye av det. Har flyttet en del og driver å forbereder ny base. Vi skal sette opp en POS i kveld tenker jeg så jeg regner med det blir litt mining fremover da :)

Lenke til kommentar

Jeje, spiller nå EVE jeg men teit at man må være så evig tålmodig med all den skilltreninga. Og litt kjedelig at selv en aktiv nybegynner aldri vil overgå en aktiv veteran i skills. Til forskjell fra andre mmo hvor det er en level cap eller whatnot.

Interfacet er ekstremt tuklete med vinduer som ligger oppå hverandre som ertestuing. Det er noe ccp seriøst burde forbedre, jeg har riktignok ikke spilt så lenge så jeg har ikke utforsket evt. andre UI plugins. Hvis man er heldig så grupper man et viktig vindu inni et info-vindu så finner man det ikke igjen :p

Til tross for det er det dypheten og friheten som iaf får meg til å spille...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...