Torbjørn Skrevet 7. september 2002 Del Skrevet 7. september 2002 Jeg har hørt at det finnes et lite program som lar deg endre licence key på win XP, hvor kan jeg finne det? Lenke til kommentar
zup Skrevet 7. september 2002 Del Skrevet 7. september 2002 er ikke lov det vet du... Lenke til kommentar
BBC Skrevet 7. september 2002 Del Skrevet 7. september 2002 Tror det spørsmålet blir slått ned av retningslinjene... Lenke til kommentar
Cotul Skrevet 7. september 2002 Del Skrevet 7. september 2002 Og hvorfor skal du så gjøre dette? Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 7. september 2002 Del Skrevet 7. september 2002 Quote: Den 2002-09-07 19:26, Torbjørn skrev:Jeg har hørt at det finnes et lite program som lar deg endre licence key på win XP, hvor kan jeg finne det? Hva skal du med det, om jeg tør spørre?? Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 7. september 2002 Forfatter Del Skrevet 7. september 2002 skal innrømme jeg ikke hadde lest det punktet i retningslinjene. tar tilbake spørsmålet. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 7. september 2002 Forfatter Del Skrevet 7. september 2002 Quote: Den 2002-09-07 19:29, zup skrev:er ikke lov det vet du... Når jeg nå har to lovlige lisenser, gjelder det likevel da? Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 7. september 2002 Del Skrevet 7. september 2002 Quote: Torbjørn skrev (2002-09-07 19:51):Når jeg nå har to lovlige lisenser, gjelder det likevel da? Nei, det er lov da, men sannsynligheten for at du har det..? Lenke til kommentar
kristwa Skrevet 7. september 2002 Del Skrevet 7. september 2002 Men det er vel igrunn ikke du som skal bestemme sannsynligheten for om han har 2 gyldige cd-keys eller ikke? Hvis han sier at han har det, bør vel dere tro han... Synes nå jeg da men Lenke til kommentar
tZar Skrevet 7. september 2002 Del Skrevet 7. september 2002 Sannsynligheten for å ha to (eller flere) lisenser på Win XP er ganske stor. F.eks ved nyinnkjøp av to eller flere nye maskiner, i jobb sammenheng med mer. Hvorfor skal man da i så fall endre key'en er et stort spørsmål. Tror nok at det er litt andre hensikter som ligger tilgrunnlag for spørsmålet, spess. siden WinXP sp1 ble lansert i disse dager. Lenke til kommentar
JonV Skrevet 7. september 2002 Del Skrevet 7. september 2002 Mulig det ikke er lov. men hvis du har orginale lisenser er det jo bare å ringe MS. så får du ny key med engang :smile: Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 7. september 2002 Del Skrevet 7. september 2002 Sannsynligheten?? Kjøper du 2 komplette PC'er så sitter du der med 2 WinXP lisenser. :smile: Kanskje Pappa har kjøpt en og du har kjøpt en?? :razz: Samme det.. Litt kjipt å ha en ulovelig versjon installert, fått seg en lisensiert versjon og vil bytte key for å ikke bli ferska og kunne installere SP1. :smile: Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 7. september 2002 Del Skrevet 7. september 2002 Quote: tZar skrev (2002-09-07 21:17):Tror nok at det er litt andre hensikter som ligger tilgrunnlag for spørsmålet, spess. siden WinXP sp1 ble lansert i disse dager. Der sa du det. Lenke til kommentar
antiloop Skrevet 7. september 2002 Del Skrevet 7. september 2002 Nei, det er lov da, men sannsynligheten for at du har det..? Dette forumet kan snart sammenlignes med med se&Hør. Kjerringer!!! Lenke til kommentar
zup Skrevet 7. september 2002 Del Skrevet 7. september 2002 Selv om man har lisense har man ikke lov å forandre på lisens nøkkler. Når man kjøper en lisens, så kjøper man ikke software men rettighet til å bruke og installere ut i fra lisens reglementet. Og ut i fra lisensen så har man ingen tilatelse å tukle med software, reinstallere på en ny pc uten en ny CD med ny lisens, etc.. Kort å greit, Microsoft har igjennom flest mulig måter prøvet å forhindre pirat kopiering og andre måter de kan tape penger på. Lenke til kommentar
Cali3D Skrevet 7. september 2002 Del Skrevet 7. september 2002 Quote: Den 2002-09-07 19:26, Torbjørn skrev:Jeg har hørt at det finnes et lite program som lar deg endre licence key på win XP, hvor kan jeg finne det? Stikkordet er "Tweak Guide",så om du browser litt rundt på news seksjonen til "andre" store hardware sider der ute så finner du det dei aller fleste allerede har fått med seg men som ikke er låv til å nevne her på hardware.no. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 7. september 2002 Del Skrevet 7. september 2002 Quote: antiloop skrev (2002-09-07 22:52):Dette forumet kan snart sammenlignes med med se&Hør.Kjerringer!!! Da har du aldri lest se&hør om du mener at brukerne av dette forumet er en gjeng med kjerringer. :???: Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 8. september 2002 Forfatter Del Skrevet 8. september 2002 Vet ikke hvilken verdi det har at jeg sier dette, men ... *) SP1 har vært tilgjengelig en stund allerede, for de som har fulgt med i forumet her eller er generelt oppegående. *) Sannsynligheten for at jeg har 2 eller 10 lisenser vet ingen andre her noe om, vil jeg tro? Ihvertfall ingen som har postet i denne tråden. *) Da dette kan fremme ulovlig virksomhet mhp lisensnøkler og lisenser, ber jeg om ikke å få svar på originalspørsmålet. Grunnen til at jeg ikke fjerner det ved edit, er at tråden allerede er blitt ganske lang og ikke er fjernet av moderatorer. *) Som sikkert 98.3% av samtlige PC brukere, har jeg en lei tendens til å godkjenne EULA (End User Licence Agreement) og trykke "Next" uten å lese gjennom det som står. Regner med at dette punktet nok sto beskrevet i Windows XP EULA, og at det forbyr å bytte nøkkel. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 8. september 2002 Del Skrevet 8. september 2002 Quote: Torbjørn skrev (2002-09-08 05:42):*) Som sikkert 98.3% av samtlige PC brukere, har jeg en lei tendens til å godkjenne EULA (End User Licence Agreement) og trykke "Next" uten å lese gjennom det som står. Regner med at dette punktet nok sto beskrevet i Windows XP EULA, og at det forbyr å bytte nøkkel. Nei eg tror det er 100% som ikke gidder å lese eula. Eg er en av dem. Lenke til kommentar
Corn Skrevet 8. september 2002 Del Skrevet 8. september 2002 Hehe, faren til en jeg kjenner leser alltid igjennom de avtalene :razz: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå