Gjest mafister Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Topic sier det meste, skal ha en billig ruter/hub som skal nettverk til 2 maskiner, muligens 1 til senere. Skal helst kunne kjøpes på Clas eller Elkjøp eller expert eller noe(orker ikke å bestille nå) i bergens område. En av maskinene skal brukes til surfing, mens nr2 skal brukes til spilling. Lenke til kommentar
tommy_89 Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 (endret) Hva med "CNet Switch 5P 10/100", selges på datakjeden (pris 221kr) Endret 30. desember 2005 av tommy_89 Lenke til kommentar
Gjest mafister Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Har den støtte for å dele ut ip adresser da? trenger ikke begge 2 maskinene forskjellige ip adresser? eller er jeg dum nå? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Har den støtte for å dele ut ip adresser da? trenger ikke begge 2 maskinene forskjellige ip adresser? eller er jeg dum nå? 5360002[/snapback] Hva slags utstyr skal du koble den til og hvilken internettleverandør bruker du? Lenke til kommentar
Gjest mafister Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 (endret) Bare 2 pcer, (1 til surfing, 1 til spilling) Har Telenor Via TP kabler.. Endret 30. desember 2005 av pkmb Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Det vil si at du har Telenor ADSL. Har du modem med innebygd Router eller uten. Har du med Router, klarer du deg med switchen, har du ikke Router i modemet, da trenger du en kombinert Router/switch for å få delt ut to ulike IP-adresser. Lenke til kommentar
Gjest mafister Skrevet 1. januar 2006 Del Skrevet 1. januar 2006 Det vil si at du har Telenor ADSL. Har du modem med innebygd Router eller uten. Har du med Router, klarer du deg med switchen, har du ikke Router i modemet, da trenger du en kombinert Router/switch for å få delt ut to ulike IP-adresser. 5360155[/snapback] Nei, jeg har ikke ruter i modemet, derfor skal jeg ha ruter(med ekstra porter(switch)) ssom deler ut iper Lenke til kommentar
gather Skrevet 1. januar 2006 Del Skrevet 1. januar 2006 hvilket modem har du... en del av modemene til telenor har ruter selv om de bare har en port. Lenke til kommentar
Gjest mafister Skrevet 1. januar 2006 Del Skrevet 1. januar 2006 har Jensen scandinavia adsl modem Lenke til kommentar
agvg Skrevet 1. januar 2006 Del Skrevet 1. januar 2006 har Jensen scandinavia adsl modem 5365830[/snapback] Da må du kjøpe en router, bare en switch vil ikke være noe for deg. Hjemmeroutere har innebyggd switch. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå