Raijin Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 God kveld! Min pc har ikke funket på over et halvt år nå, og jeg har begynt å savne den igjen. Hovedkortet mitt lyser rødt når jeg starter opp pc'en. Jeg ble tipset om å koble fra alle delene og starte opp med bare hovedkort og strøm. Det lyser fortsatt rødt. Så det jeg lurer på er om det er hovedkortet som ikke funker, eller om det skal lyse rødt når man starter opp med bare hovedkortet. Hovedkortet det er snakk om er et Abit IC7 MAX3. Håper på raskt og positivt svar. Mvh. Raijin. Lenke til kommentar
Mixy89 Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 God kveld! Min pc har ikke funket på over et halvt år nå, og jeg har begynt å savne den igjen. Hovedkortet mitt lyser rødt når jeg starter opp pc'en. Jeg ble tipset om å koble fra alle delene og starte opp med bare hovedkort og strøm. Det lyser fortsatt rødt. Så det jeg lurer på er om det er hovedkortet som ikke funker, eller om det skal lyse rødt når man starter opp med bare hovedkortet. Hovedkortet det er snakk om er et Abit IC7 MAX3. Håper på raskt og positivt svar. Mvh. Raijin. 5359689[/snapback] Prøv å resette BIOS du... Lenke til kommentar
tommy888 Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 du pluket vell ikke vekk ram cpu og skjermkort? da du er nøtt for å ha det tilkoplett for den skal starte som den skal. Lenke til kommentar
Mixy89 Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 du pluket vell ikke vekk ram cpu og skjermkort? da du er nøtt for å ha det tilkoplett for den skal starte som den skal. 5359767[/snapback] Ikke nødvendighvis RAM, man kan boote uten det, men tror ikke det funker med windows. Men ta gjerne ut alle utenom en, hvis du har fler. Lenke til kommentar
tommy888 Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 man får ikke bilde på skjermen uten ram. å jo du er nøtt for å ha i ram. hovedkort har forsjelige kodesignal på lyset. så lyset blir ikke rett farge viss ikke skjermkort cpu og ram er instalert. Lenke til kommentar
Mixy89 Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 man får ikke bilde på skjermen uten ram. å jo du er nøtt for å ha i ram. hovedkort har forsjelige kodesignal på lyset. så lyset blir ikke rett farge viss ikke skjermkort cpu og ram er instalert. 5359798[/snapback] Neivel, jeg får i alle fall bilde på skjermen min uten RAM... Lenke til kommentar
tommy888 Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 da må den ha noe ram inntregrert på hovedkortet jeg har nå 5 pc er skjøl og har satt sammen ja hmmm nei det har jeg ikke telling på men. nå prøvde jeg på mitt asusp4p800e deluxe hovedkort tok ut ram og ingen bilde på skjermen men maskinen begynte å pipe veldig 3 og 3 ganger veldig høyt. Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 31. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2005 så det er med andre ord fullt mulig at hovedkortet mitt ikke er herpet? Lenke til kommentar
mi_R16 Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Har selv 2 Abit IC7 MAX3 hovedkort som ikke virker. Begge døde helt uten mål eller mening. Begynner å lure på om kvaliteten på de kortene ikke er helt på topp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå