bjs Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Har fått samme problem som det allerede er laget to poster om, windows rebooter etter kort tid.. Men eg kan ikkje kjøre i safe mode, da rebooter den og. Så leste om Recovery Console, men setter i XP cden, og trykker r men ingen console. Har windows Corp. edition. Det som skjer: Starter fra CDrom, kommer mld. "Setup is inspecting your current hardware configuration" Får en blå skjerm og under står det "press f6 if you want to install third party SCSI or RAID drivers" så forsvinner det, og så kommer det opp "press f2 to start Automatic System Recovery" Lenke til kommentar
erlend_oyen Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Vent til du får opp spørsmål om å installere eller reparere windows, så velger du reparere > Recovery console Lenke til kommentar
bjs Skrevet 30. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2005 Det som skjer etter at eg kan trykke f6 og f2, er at det står at Windows kopierer en del filer. Så skal den starte windows, men da får eg bluescreen. "A problem have been detected and Windows have been shut down to prevent damage on your computer. If this is the first time you have seen this Stop error screen, reboot your computer." en del meir info følger og. Lenke til kommentar
erlend_oyen Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Hvilken stop melding får du da? Lenke til kommentar
bjs Skrevet 30. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2005 ***STOP 0x0000007E (0xC0000005, 0x808EAADF, 0xF7C79018, 0xF7C78D14) Lenke til kommentar
erlend_oyen Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 (endret) Dette høres kanskje litt merkelig ut, men hva slags tastatur å mus har du? Har du forsøkt å oppgradere BIOS'n? Jeg vil også annbefale å kjøre en test av RAM, verktøy for dette kan du finne her: http://www.memtest86.com/memtest86-3.2.iso.zip Foresten hadde du samme service pack nivå på cd'en du reparerte windows med som den du har installert? Endret 30. desember 2005 av erlend_oyen Lenke til kommentar
bjs Skrevet 30. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2005 (endret) Høres kanskje ikkje så merkelig ut allikevel, for no er eg hos foreldrene mine i ferien, så alt eg tok med var kabinettet. Mus/tastatur har eg lånt fra en anna data, så det er ikkje de som er installert. Er det mulig å teste RAMen når eg ikkje kan åpne windows meir enn et minutt før den rebooter? Er ikkje samme CD som eg brukte til å installere med nei. Endret 30. desember 2005 av bjs Lenke til kommentar
erlend_oyen Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 (endret) memtest86 bootes fra egen cd helt uavhengi av hva som er installert på pc'en, for nøyaktige resultat av denne testen bør den stå å surre noen døgn. Men hva slags tastatur og mus hadde du? Altså hadde du SP2 inne i windows og SP1 på cd'en du kjørte reparasjon med? Endret 30. desember 2005 av erlend_oyen Lenke til kommentar
bjs Skrevet 30. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2005 har logitech MX 400, og Microsoft Digital Media PRO Keyboard Windows cden tilhører min bror, venter på svar fra han, kan redigere denne posten når eg veit det. Har SP1 installert på PCen. Lenke til kommentar
erlend_oyen Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Så en artikkel hos M$ der logitech mus/tastatur kunne forårsake 0x0000007E feil, om dette er relevant vet jeg ikke. men det er vel vert et forsøk. Lenke til kommentar
bjs Skrevet 30. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2005 (endret) har hatt dette oppsettet en del måneder, men er det mulig at det begynte å virke inn heilt nylig? han veit ikkje kas SP det er. Endret 30. desember 2005 av bjs Lenke til kommentar
bjs Skrevet 30. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2005 Tenker eg bare formaterer windows stasjonen. Men kordan kan eg gjøre dette uten diskettstasjon, ingen tilgang til å komme inn i windows og ingen alternativer når eg setter i Windows cd? Lenke til kommentar
erlend_oyen Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Spiller jo ikke noe rolle hvilken service pack som er på cd'en hvis du skal installere windows på nytt. Lenke til kommentar
bjs Skrevet 30. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2005 men problemet er at eg ikkje kan velge om eg skal reparere, formatere etc. det står bare at windows kopierer div filer, så prøver den å starte windows så kommer bluescreen Lenke til kommentar
erlend_oyen Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Skjønner det, men skulle ikke du forsøke å formatere nå? Lenke til kommentar
bjs Skrevet 30. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2005 jo, men kordan kan eg formatere datan uten å få starta den opp? før har eg brukt et program fra windows som formaterer når eg rebooter. men no når eg ikkje kan starte windows, kordan gjør eg det da? beklager dersom eg ikkje forklarte det så bra Lenke til kommentar
erlend_oyen Skrevet 31. desember 2005 Del Skrevet 31. desember 2005 Du må boote fra windows cd'en, dette forutsetter at cd'en er bootbar (dvs at installasjons programmet starter fra rett fra cd'en, bare sjekk at cdrom'n står som første oppstartenhet i bios) Lenke til kommentar
miXer Skrevet 31. desember 2005 Del Skrevet 31. desember 2005 du kan bruke en win98 cd hvis du har. velg start fra cd-rom når menyen kommer opp, deretter med cd-rom. så går du inn på cd-en, åpner mappen som heter win98, å skriver format c: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå