heborres Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Blir det problemer dersom jeg flytter jumper fra master disken min til en annen harddisk? Bruker SATA disker. Lenke til kommentar
Mixy89 Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Blir det problemer dersom jeg flytter jumper fra master disken min til en annen harddisk? Bruker SATA disker. 5359611[/snapback] Det kommer jo an på hvordan disse jumperne skal sitte, for at HDD ene dine skal vite om de skal være master/slave. Hvis du ikke har noen jumper i så tror jeg de fleste HDD tror at de er eneste disk, ergo master. Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Hvis du bruker SATA-disker så er det ingen master/slave. Hva jumperen isåfall gjør der... Tja, det er ikke godt å si Lenke til kommentar
Mixy89 Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Hvis du bruker SATA-disker så er det ingen master/slave. Hva jumperen isåfall gjør der... Tja, det er ikke godt å si 5359693[/snapback] haha, sant det Hiv ut jumperen du, blir det stort problem, så slenger du inn en post til her ^^ Lenke til kommentar
heborres Skrevet 30. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2005 (endret) Stjal jumperen fra brodern sin harddisk. Nå funker min - og hans Takk for hjelpen! Endret 30. desember 2005 av heborres Lenke til kommentar
enema Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 ånei, har du ikke lest hw-hobbyentusiastenes 3.e bud? "du skal aldri stjele hardware fra din neste" ? ånei, nå kommer harddisken din til å bli spist opp av The Holy Software! Lenke til kommentar
heborres Skrevet 30. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2005 Hehe.. Tror ikke harddisken min smaker så godt Lenke til kommentar
Arcus Skrevet 31. desember 2005 Del Skrevet 31. desember 2005 Hvis du bruker SATA-disker så er det ingen master/slave. Hva jumperen isåfall gjør der... Tja, det er ikke godt å si 5359693[/snapback] På mine SATA II disker har jeg en jumper for å sette hastighet til 150 MBps eller 300 MBps. Eks. Hovedkortet mitt fant ikke diskene under installasjon hvis hastigheten var satt til 300 MBps. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 31. desember 2005 Del Skrevet 31. desember 2005 Med andre ord kan ditt tyveri av jumper gi fremtidige problemer når harddisken skal benyttes i en oppgradert maskin. Sjekk produsentens hjemmeside om hva jumperen betyr på harddisken din og den din bror har. Sjekk også om noen kamerater har noen gamle defekte harddisker liggende og om du kan få en jumper fra dem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå