Superior Skrevet 1. januar 2006 Del Skrevet 1. januar 2006 Orientering er gøy om en deltar, men er ikke akkurat en publikumssport, som nevnt flere ganger. God kondisjon må en også ha. Å løpe ute i naturen krever mye mer enn å løpe på asfalt. Selve navigeringen er ikke vanskelig, men enkelte eier jo ikke retningssans. Fotball er også gøy å spille, men jeg ser aldri på det da jeg driter i hvem som vinner. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 1. januar 2006 Del Skrevet 1. januar 2006 Man har på seg stygge gamasjer. Teit Konsept. Eneste positive er at man slipper GPS i bilen om man er en kløpper i orientering.. Lenke til kommentar
Superior Skrevet 1. januar 2006 Del Skrevet 1. januar 2006 (endret) Om en trenger GPS i bilen for å finne frem, så bør en kanskje tenke på å begynne med orientering. Endret 1. januar 2006 av Superior Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 1. januar 2006 Del Skrevet 1. januar 2006 klart man ikke trenger.. men KAN være greit med det.. Lenke til kommentar
Josten Skrevet 1. januar 2006 Del Skrevet 1. januar 2006 Synes orientering kan være spennende, mye bedre enn å bare løpe rundt på en bane. Er ikke akkurat en publikumssport, men ser ikke særlig mye på sport uansett. Lenke til kommentar
sky-fire Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 (endret) orientering vil nokk aldri slå gjennom som tv- sport, men det må oppleves. har du først prøvd et ordentlig løp blir du hekta. og espennyh du trenger ikke gamasjer. bare bukse, trøye og piggsko. Endret 2. januar 2006 av sky-fire Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 1. Alle de jeg vet om som driver med orientering (faktisk på toppnivå i Norge) er idioter og oppmerksomhets horer 2. Jeg er elendig til å finne frem ved hjelp av kart og kompass 3. Jeg syntes utholdenhetssport er kjedelig Lenke til kommentar
Equilibrium Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 1. Alle de jeg vet om som driver med orientering (faktisk på toppnivå i Norge) er idioter og oppmerksomhets horer2. Jeg er elendig til å finne frem ved hjelp av kart og kompass 3. Jeg syntes utholdenhetssport er kjedelig 5373342[/snapback] Oppmerksomhetshorer? haha, Orienteringssporten får jo sinnsykt liten medieomtale da.. Dra fram et eksempel fra en hore, vil høre den historien. Utholdenhetssport er fett. Lenke til kommentar
UL Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 (endret) Selv om denne tråden er gammel må jeg bryte inn. Jeg er en aktiv løper, sprang Junior NM i år med et normal bra resultat. Orientering er ikke akkurat en media fokusert sport, de som springer er heller ikke sjuke etter opppmerksomhet. Jeg kjenner Berdal, han springer bare fordi han synes det er gøy og vil gjerne springe VM for å måle seg med de beste løperne i verden. Det handler mye deg om selv, sette mål osv. Holder du på med orientering er du garantert i form. Når våren kommer trener vi ganske så mye, for å holde deg midt på resultat lista trenger du bare springe 2 ganger i uka. Høyere opp må det trenes 5-6 dager i uka med myr springing og intervall. Da er det digg, formen utgjør en stor forskjell i hverdagen, alt blir så mye enklere og lettere. Mvh En O-Løper H17 EDIT! Nesten tragisk å glemme å si dette, for dere som liker jenter. Start nå! O-Leirer er fulle av chicks, ihvertfall store løp som NM for Herrer 13-16. (Hovedløpet) Endret 19. oktober 2006 av UL Lenke til kommentar
magnus310 Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Har stor respekt for orienteringsløpere. Jeg går i klasse med en som løper orientering på ganske høyt nivå (16-17-årsklassen), og etter å ha sett litt på hvordan han trener og etter å ha prøvd orientering selv har jeg fått kjenne at det ikke bare handler om å løpe fort og lenge. I tillegg skal man jo lese kartet og finne kortest mulig vei til postene. Lenke til kommentar
Ballus Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Fordi det er utrolig kjedelig å se på! Man står ved målområdet og bare venter på at deltagerene skal komme i mål, og det er alt man får se... Men det er ikke dermed sagt at alle hater sporten, den kan jo være gøy for utøverne... Lenke til kommentar
UL Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 På store løp er det kameramenn midtveis i løpet. Og storskjerm på samlingsplass. Ellers er det meldepost midtveis så spiker kan si at Ola Nordmann er 2 minutter bak ledelsen. Lenke til kommentar
Ballus Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Jaha, da forstår vel kansje de fleste hvorfor majoriteten foretrekker andre idretter, hvor de kan se deltakerne 80-100 % av tiden. Men for all del, det er lov å like orientering også, men jeg er ikke en av dem. Lenke til kommentar
UL Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Har du noen gang prøvd det? Altså ikke derre småtroll/skole opplegg dritten men en ordentlig H15-16 løype eller H17 for den del? Lenke til kommentar
Ballus Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Har du noen gang prøvd det? Altså ikke derre småtroll/skole opplegg dritten men en ordentlig H15-16 løype eller H17 for den del? 7108071[/snapback] Jeg har bare prøvd det på skole, og JA, jeg er klar over hvor stor forskjellen er, men jeg liker ikke orientering uansett. Lenke til kommentar
UL Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 lol, jaja, kan ikke tvinge deg til å like det. Lenke til kommentar
Nudle Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Vet ikke hvorfor ikke "man" syntes det er gøy, men personlig har jeg mine grunner: - Dårlige publikumsmuligheter (Hvem gidder stå i skogen og se på en dude springe forbi - Lite spenning - Folk har prøvd det på skolen og da må man springe rundt i skogen. Er vel som med all annen idrett drittkjedelig når man prøver det i gymen - Veldig avhengig av vær Lenke til kommentar
............... Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Dårlig tilskuersport.. 5360822[/snapback] kan ha noe med det å gjøre ja. Lenke til kommentar
123321123321 Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Har ikke noe imot orientering, men det blir meningsløst for meg. Løpe rundt i skogen å lete etter poster. Lenke til kommentar
dmorgan Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Orientering er gøy for de som driver med det, og man må innse at det aldri vil bli noen publikumssport. Idretten i seg selv er familievennlig og er motiverende dersom man vil holde seg i form. Tilbudet er stort, spesielt i Oslo-området hvor man får minimum 2-3 organiserte løp/treningsløp hver uke fra april til desember. Selv finner jeg både langrenn og orientering drepende kjedelig som tilskuer, og takker meg heller til fotball når jeg skal være tilskuer. Likevel løper jeg orientering og langrenn så ofte jeg kan. O-løper Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå