Gå til innhold

Hvorfor liker man ikke orientering?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alle er misunnelige på den ekstreme kondisjonen til orienteringsløperne, og den lynende intelligensen som trengs for å lese kart. I tillegg kan orientering minne om galmannsaktivitet som man gjør i militæret (løpe i bekker og myrer og gi faen om man blir våt i skoene/står til brystet i gjørme), og derfor synes folk at orienteringsløpere er sære.

 

Løpedressene er også litt sære. ;)

 

Jeg har vurdert sterkt å drive med orientering fordi det er så ufattelig gøy å slenge seg rundt i skogen og samtidig bruke alle sansene.

Lenke til kommentar

Ikke en bombe at alle HW-"nerdene" liker orientering..

Men det virker jo ganske gøyalt. Men mange har fordommer mot sånne typer sport. Speidern og orientering går i samme bås. Nerdesport hvor målet er å komme først i mål etter å ha fullført poster. Først og fremst fordi skog og mark forbindes med gamle mennesker som er glade i naturen. Også fordi mange ikke liker å ferdes på steder hvor det er fåtall med folk. Man vil være i trygge omgivelser. Man kan gå seg bort, og det liker man ikke.

 

Så er det jo også diverse kryp som kan få enhver til å miste pusten. Man liker ikke orientering fordi man ikke ferdes i skog så mye. Da mener jeg det gjennomsnittelige menensket. Derfor de liker "normal" sport som Fotball og Friidrett fordi det er omgitt av oss hele tiden.

Lenke til kommentar

De som påstår at orientering er en sær og nærdete sport vet ikke hva dem snakker om, hvor sært er det ikke å løpe rundt på en bane runde etter runde??

og hvor sært er det ikke å løpe etter ei dvask lærkule på ei gras matte??

nei finn fram piggskoa og rægg rundt i skogen det er der de barske hører til

 

O-løper :w00t:

Lenke til kommentar
De som påstår at orientering er en sær og nærdete sport vet ikke hva dem snakker om, hvor sært er det ikke å løpe rundt på en bane runde etter runde??

og hvor sært er det ikke å løpe etter ei dvask lærkule på ei gras matte??

nei finn fram piggskoa og rægg rundt i skogen det er der de barske hører til

 

O-løper :w00t:

5363228[/snapback]

Ikke gå på personangrep a bakke! hehe.

Orientering kan være fett til tider, men det kan også suge bjælle!

Friidrett FTW!

 

Friidrettsløper og/litt O-løper.

Lenke til kommentar
De som påstår at orientering er en sær og nærdete sport vet ikke hva dem snakker om, hvor sært er det ikke å løpe rundt på en bane runde etter runde??

og hvor sært er det ikke å løpe etter ei dvask lærkule på ei gras matte??

nei finn fram piggskoa og rægg rundt i skogen det er der de barske hører til

 

O-løper :w00t:

5363228[/snapback]

Noe du kan kalle en publikumssport og noe du kan kalle kjedelig...

Snakker ikke om hvor sært det er å springe etter ei lærkule, men hva som skjer. På fotballkamper skjer det noe imotsetning til orientering der du ser en tynn kropp springer og tryner i kongler med et kart i hånden for å finne noen poster slik at han kan få klipt kortet sitt, det kan du få gjort på bussen også->til fotballkamp!...

Jeg syns tilogmed at hopp er bedre enn orientering, noe så ensformig og kjedelig... Takk gud for oppsummeringen i sporten istedenfor å se 20hoppere hoppe med noen få centimeter forskjell...

Edit: trykklefi

Endret av icer
Lenke til kommentar

hw- nerder liker orientering? Ser ikke forbindelsen, En som liker å løpe i skauen, og en som liker å modde ting inni pcen(?). Trodde det var sånne "nerder" som ville ha hatet orientering.

 

 

Dessutten går vi på ski om vinteren, det er jo i skogen? Da er det vel kanksje ikke så mange skumle små kryp ute som vi ser?

 

 

Tror egentlig alt er Frode Øverli sin skyld. Han er en genial serietegner. Men når han rakker ned på orientering som homsesport blir det ikke populært å gå orientering. Eller ikke.

Lenke til kommentar
kjedlig å gå rundt i skogen og løpe. er dessuten helt alene og ikke med andre, alle andre løpeting slipper man å være alene.

5360712[/snapback]

Det er ikke sjeldent at man treffer på andre orienteringsløpere som spør etter veien eller kartet under konkurranse.

 

Maraton er ikke særlig sosialt heller vil jeg påstå. ;)

Lenke til kommentar
Gjest mafister

Hva er orientering? :p

 

 

 

Neida. Vet vel ikke, jeg liker å gå i skog og mark jeg(bor jo i en jævla skog, nesten, bor på et fjell, med skog, og fjell(mark))

 

Så liker jeg fotball, selv om jeg suger i det, og holder meg oftest unna da, grunnet dårlig selvtillit

Lenke til kommentar

hmm grett nokk, så er ikke orientering verdens mest sensasjonelle publikums idrett, men det er ikke der det ligger. det å flyge i skauen og finna posta og flyge som faen er et kick. kall meg snål men det er driit kult å flyge i skauen.

de som ikke liker orientering er enten grodd opp av en sprekk i asfalten i en eller annen by :thumbdown: eller de er redd ulv å bjønn eller rett ogslett skogen.

Græbb et kart og kom dek ut, dessuten opplever du mange nye steder og du blir kjent med mange, orientering er en veldig sosial sport ikke under konk men det er ingen idrett men på samlingsplassen etter på, det er da det skjer.

Nevner som nummer en 5-dagers i sverige!

fotball er grett men ikke på det nivået du finner i norge det er gammalt og kjedelig..

gleder meg til vm :thumbup:

Lenke til kommentar

Mer kick å finte ut en motspiller og knuse ballen i mål, eller komme med en skikkelig skli takling så gjørma flyr og mannen detter og er drit forbanna fordi jeg stjal ballen hans, enn å springe ut i skogen med et kart...

btw: Bor på Stadlandet, norges vestligste punkt så er langt ifra fra noen asfalt sprekk i en by...

Gleder meg til VM jeg også! Fotball VM!

Lenke til kommentar
My question, hvorfor liker man ikke orientering?

Hva gjør det til mer hjernedødt en andre sporter, f.eks vanling løping eller hekkeløp?

5359367[/snapback]

 

At det er drepene kjedelig... Hvorfor løping og hekkeløp er mer spennende har jeg ikke noe godt svar på..

Jeg syns det er ganske kjedelig og, men ser heller på det enn orientering...

100-meter og sånt kan jo være spennende, mens orientering gir meg ingenting!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...