Ardbeg Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 (endret) Bare en liten ting jeg lurer på ang. bruk av frostvesker(isopropanol) som utblandings stoff i vannkjøling... I garasjen ute står det en dunk med ferdigblandet frostveske. Ved vanlig(ublandet) frostveske er det normalt med blandingsforholdet 15% frostveske til 85% destilert vann... Nei? Men hva om frostvesken allerede er utblandet, hva skal forholdet være da? 1 til 9? 0.5 til 9.5? Har ikke peiling på hvor kraftig utblandet den er... Det står det ikke noe om på den... Takker for alle svar! PS: I all min hast med å få svar på spørsmålet mitt har jeg ikke orket å søke gjennom forumet etter et lignende innlegg... Ber om unnskyldning for alle mine eventuelle overtramp av regler og\eller retningslinjer... Og alle skrivefeil som måtte forekomme... Peace out! Endret 30. desember 2005 av OnI Lenke til kommentar
gxi Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Bare for å si det: Frostvæske er ikke basert på isopropanol. Isopropanol (og generelt alkohol) i vannet vil ødelegge slanger og andre plast/gummi-kompontenter. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Du bør ha 10-20% i vannet. Husk at jo mer frostveske du tilsetter jo dårligere vil vannet lede varme. 15/85 fungerer da fint det. Lenke til kommentar
cybirg Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Jeg brukte ferdigblandet kjølevæske fra HydroTexaco og fikk misfarging av alle slanger. Sannsynligvis var det noen stoffer i det som reagerte med plasten i slangene. Konsentrert kjølevæske fra samme produsent fungerte derimot utmerket. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Bare det er glykol balndet med vann så går det bra.. Lenke til kommentar
killerbill Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Kan man bare ha destilert vann med korypsjonsveske i? :/ Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Kan man bare ha destilert vann med korypsjonsveske i? :/ 5360929[/snapback] Nå vet ikke jeg helt hva korypsjonsveske er for noe, men hvis det er noe alá glykol så er det det du trenger ja.. Lenke til kommentar
killerbill Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 hehe, tenkte på sånn her: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=AC53101 Kan jeg ha det og batterivann, og ikke noe mer? Lenke til kommentar
gxi Skrevet 31. desember 2005 Del Skrevet 31. desember 2005 (endret) Ja https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=256895 "Om du har frostvæske treng du ikkje korrosjonsmiddel (som acfluid) og omvendt." Endret 31. desember 2005 av jonepet Lenke til kommentar
Ardbeg Skrevet 31. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2005 Takker for alle svar... Fylte på med 60\40 blanding med batterivann og utblandet frostveske. Får håpe jeg ikke får noen slags utslag på det... Ha et godt nytt år! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå