dabear Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Heisann, kanskje jeg tar meg vann over hodet nå, men jeg ønsker altså å kjøre et pythonscript på to maskiner over lokalnettet, og disse skal da kommunisere med hverandre og utveksle informassjon. Regner med jeg må bruke sockets til dette? Isåfall, er det noen som har noen gode kodeeksempler/tutorials jeg kan se på? Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 hvordan har du tenkt deg at kommunikasjonen skal foregå? Lenke til kommentar
dabear Skrevet 30. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2005 (endret) Vel, det var vel egentlig dét denne posten var for. Jeg ønsker rett og slett at dersom bruker på maskin1 skriver inn en viss kommando, så skal denne sendes over nettverket til et annet script som tar imot og viser dette på skjermen til maskin2(eller gjør noe mer med det). Jeg trenger altså litt dokumentasjon og tips for hvordan jeg skal gå fram. Endret 30. desember 2005 av dabear Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 ja, tcp kommunikasjonen er en ting... hvis du ser på socket modulen, så kan du komme et stykke på vei bare der. jeg tenkte mer på "protokollen" du ønsker å bruke. hvordan skal de snakke sammen - skal alt som sendes fra klient vises på server? Lenke til kommentar
dabear Skrevet 30. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2005 Hva med http://www.python.org/doc/current/lib/modu...cketServer.html ? Socket-modulen så veldig omfattende ut, men jeg skal se om jeg får noe ut av det etterhvert. I begynnelsa tenkte jeg at kommunikasjonen bare skulle være én vei og at alt serveren sender, skal vises hos klienten. Etterhvert tenkte jeg å legge på et gtk-layout og prøve å få de til virkelig å snakke sammen (to-veis kommunkiasjon). Maskin1 kjører ubuntulinux, mens maskin to kjører windows (xp, vista). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå