perottol Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Har en HP Paviljon dv4000 som jeg skulle ha koblet på et trådløst nettverk. Jeg har "Enablet" nettverkskortet under Enhetsbehandling og trykt nettvekrikonet nede i hjørnet. Når jeg trykker søk etter nettverk så finner den ingen. Den trådløse routeren står kun 4m fra pc-en, og fungerer som den skal (benytter dette trådløse nettverket i skrivende stund). Har hatt pc-en på vanlig nettverk med kabel, uten problemer. Får følgende melding opp: "Ingen trådløse nettverk innen rekkevidde ble funnet Kontroller at bryteren for trådløs tilkobling er slått på på datamaskinen" Er det fysisk en bryter jeg må slå på? Nettverkskortet i pc-en heter " Broadcom 802.11b/g WLAN" Noen som har noen tips? Lenke til kommentar
permo Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Hei; Du må lokalisere brytaren for trådlaust nettverk på den bærbare. Sjå i manual eller slikt. Du vil når denne brytaren vert aktivert sjå eit lys på maskina. Lykke til! Lenke til kommentar
TEE Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 På midten mellom tastatur og skjerm sitter det en knapp for å aktivere det trådløse nettverkskortet. Pass på at denne har blitt trykket inn og lyser. Du kan stille inn i BIOS om du ønsker at kortet skal aktiveres automatisk hver gang maskinen startes. Lenke til kommentar
perottol Skrevet 31. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2005 På midten mellom tastatur og skjerm sitter det en knapp for å aktivere det trådløse nettverkskortet. Pass på at denne har blitt trykket inn og lyser. Du kan stille inn i BIOS om du ønsker at kortet skal aktiveres automatisk hver gang maskinen startes. 5360160[/snapback] Ok, tror det er her problemet ligger. Når jeg trykker denne knappen så skjer absolutt ingenting. Mistenker at den ikke funker. Mener du at den kan overstyres i bios? Lenke til kommentar
TEE Skrevet 31. desember 2005 Del Skrevet 31. desember 2005 Om den ikke lyser i det hele tatt, kan du se i BIOS om kortet er deaktivert der (mulig på enkelte modeller). Den andre funksjonen jeg snakket om vil ikke overstyre manuell aktivering og deaktivering av kortet. At du ikke får noen reaksjon i det hele tatt på denne knappen kan være litt bekymringsverdig. Hvilken modell i dv4000 serien er det du har? Har du f.eks. produktnummeret på den (står på en liten hvit lapp på undersiden av maskinen, merket P/N). Lenke til kommentar
perottol Skrevet 1. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2006 Om den ikke lyser i det hele tatt, kan du se i BIOS om kortet er deaktivert der (mulig på enkelte modeller). Den andre funksjonen jeg snakket om vil ikke overstyre manuell aktivering og deaktivering av kortet. At du ikke får noen reaksjon i det hele tatt på denne knappen kan være litt bekymringsverdig. Hvilken modell i dv4000 serien er det du har? Har du f.eks. produktnummeret på den (står på en liten hvit lapp på undersiden av maskinen, merket P/N). 5363674[/snapback] P/N: EH725EA#ABN Den er kun 5 mnd gammel, så det er fortsatt garanti igjen på den. Takk for hjelpa så langt. Lenke til kommentar
aksjonist Skrevet 1. januar 2006 Del Skrevet 1. januar 2006 Når du er innlogget på routeren, kan du sjekke om den er innstilt til å "Enable Broadcast SSID", ellers vil du kunne ha problemer med å oppdage det trådløse nettet. Satt med samme problem selv i forgårs, hadde en pc som var helt fin på trådløs, men en ny bærbar fan intet nett tilgjengelig. Enablet da dette alternativet, og vips der var nettet. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 1. januar 2006 Del Skrevet 1. januar 2006 Slå på tråden til 815 62070 i morgen, så får du nok hjelp At knappen for trådløst nettverk ikke reagerer er noe som ikke bør skje. Før du ringer HP kan du sjekke versjonen av BIOS, og passe på at du har oppdatert til versjon F.16 fra HPs websider. Disse oppdateringene har som regel en del fikser som ikke er nevnt under "Fixes" på sidene også. Lenke til kommentar
perottol Skrevet 1. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2006 Slå på tråden til 815 62070 i morgen, så får du nok hjelp At knappen for trådløst nettverk ikke reagerer er noe som ikke bør skje. Før du ringer HP kan du sjekke versjonen av BIOS, og passe på at du har oppdatert til versjon F.16 fra HPs websider. Disse oppdateringene har som regel en del fikser som ikke er nevnt under "Fixes" på sidene også. 5369439[/snapback] Takk. Skal ta en titt på dette i morgen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå