Gå til innhold

Får Deja Vue hele tiden!


Ksungam

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen leger mener at Deja Vu er ett slags epilepsi anfall.

 

Alle mennesker har en eller annen form for epilepsi, men de fleste legger ikke merke til den en gang, mens andre får grand mal anfall, altså spasmer fråde osv osv.

 

Som en nevnte over her, så er det en slags elektronisk feil som skjer i hjernen vår når vi får Deja Vu, og det er det flere leger som mener er ett epilepsi anfall.

5363539[/snapback]

 

Eventuelt bare noe du har sett liknende av før.

Lenke til kommentar

Hørte en teori om følgenede:

Du har et korttidsminne og et langtidsminne i hjernen din. Når korttidsminnet er "fylt opp" spares noe til langtidsminnet, og de "uviktige" minnene blir fortrengt. Det er i den fasen hvor korttidsminnet skal tømme/lagre at du kan oppleve deja vu (gidder ikke mekke fete tegn over vokalene).

 

Synes dette var en ganske interessant teori faktisk.

Lenke til kommentar
Hørte en teori om følgenede:

Du har et korttidsminne og et langtidsminne i hjernen din. Når korttidsminnet er "fylt opp" spares noe til langtidsminnet, og de "uviktige" minnene blir fortrengt. Det er i den fasen hvor korttidsminnet skal tømme/lagre at du kan oppleve deja vu (gidder ikke mekke fete tegn over vokalene).

 

Synes dette var en ganske interessant teori faktisk.

5363838[/snapback]

Det er bare å sette den på prøve ved å tenke på hva du gjorde rett før deja vuen.

Lenke til kommentar

Skal ikke si om jeg har opplevd dette fenomentet eller ikke, men har noen par ganger der jeg lurer på om jeg ikke har sett det og det før, og så ikke jeg det der for en stund tilbake eller lignende, vet ikke om det der kan kalles Deja Vu, men uansett.

 

Det som er artig med dette er at jeg faktisk ikke før nå har vært klar over at dette kan skje i virkeligheten? trodde dette bare var noe film oppskryt eller lignende :p

Lenke til kommentar
Husker en gang jeg hørte på radio, og plutselig tenkte jeg på en musikkvideo jeg så en gang, Guns dont kill people, rappers do heter den. Gjett hvilken sang som kommer på radioen 1 min senere.

 

Var litt morsomt.

5363608[/snapback]

 

sånn har jeg også, bare i f.eks poker av og til.

Jeg bare gjetter meg fram til hva floppen, turn og rivern er og hva motstanderne har. Men for å være ærlig så har dette bare skjedd èn gang.

Lenke til kommentar
Hvis du opplever det veldig ofte kan det være noen alvorlig feil.

 

Det er ikke normalt og det er ikke lurt å skryte om noe som kan være symptomer på en sykdom/lidelse.

 

Kanskje noe her bør ta kontakt med fastlegen før de skriver videre.

5366058[/snapback]

Jada, et folkekjent fenomen som alle kjenner seg igjen i. Jada. :ermm:

Lenke til kommentar

Déjà vu er som sagt en kortslutning i hjernen. Hjernen kobler ut, og starter opp igjen på under ett nanosekund. Dette går så fort at du ikke merker at du har vært borte, men du får derimot følelsen av at du har opplevd dette før.

 

Har hatt det en god del ganger, men ikke så alt for mange. Sikkert et normalt antall. Når jeg får det, blir jeg litt satt ut, men behøver ikke å gjøre så mye ut av det (i motsetning til mange andre her på forumet :p ).

 

Men det er en liten freaky historie ang. dette. I sommer hadde jeg en utrolig fin drøm. Jeg drømte at en utrolig fin jente flyttet inn nedenfor meg, og vårt bekjentskap ble fort utviklet (tenk dere resten selv :tease: ). Vel, isåfall, våknet opp om morgen av vekkerklokka, irritert over at det brøyt inn i den gode drømmen. Klær på meg, spiser mat, og går på jobb. Nesten hele tiden gikk jeg å tenkte på denne drømmen, fordi den var en av de beste jeg noen gang hadde hatt.

Vel, timene gikk og jeg kjedet meg med å sette varer inn i hyllene på ICA. Gjett hvem som kommer inn på ICA i det øyeblikk jeg ser mot henne. Nøyaktig samme jente som var i drømmen min, og siden jeg hadde tenkt på den drømmen hele den dagen, viste jeg at det ikke var en typsik déjà vu. Jeg ble vist helt blek i fjestet, og klarte ikke å jobbe på en stund. Måtte bare sette meg ned. Det er noe av det ekleste og skumleste jeg har vært borti! :scared:

Lenke til kommentar

jeg har hatt deja vu ekstremt mange ganger nå i de siste 2-3 ukene..

det her ikke hvert sånn før, bare 3-4 ganger i året elns

men i det siste har det hvert nesten hver dag...

 

ifølge en kamerat kunne stress og lite søvn forårsake det

men hvis det stemmer at det er i forbindelse med stress stemmer det jo med hverandre, siden når man sover driver hjernen å "defragmentere" tanker og minner osv og hvis da ikke hjernen får gjort dette ferdig pga lite søvn så begynner den å flytte på dette korttids minnet (slik Mr. Jenssen fortalte) mens man er våken og fører til deja vu

 

jeg vet ikke, var bare noe som jeg kom til å tenke på som jeg syntes virka logisk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...