Tor-Lein Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Jeg kjøpte mitt Sapphire Radeon 9600 Atlantis 256MB skjerkort for rundt ett år siden. Her er problemet: Dette begynte for et par uker siden. Fungerte fint inntil da. Når jeg spiller, så fryser spillet i ca. 20 sekunder og kommer tilbake. Deretter hopper jeg ut i desktop, og en feilmelding står på skjermen: "VPU Recovery: Graphics card stopped responding to the driver and the video card was reset." E.l. Jeg kan fortsette å spille, men det er utrolig plagsomt. Men, de siste dagene har det dratt seg til. Dataen fryser helt opp og ingen ting fungerer. Kan ikke røre musepekeren og lyden "skipper". Må deretter restarte. Har prøvd alt fra nye og gamle drivere til re-innstallering av XP og formatering. Ingen ting hjelper. Hva kan forårsake dette? Noe jeg kan gjøre? CPU: AMD XP 2800+ 2.1GHz RAM: PC3200 DDR 512mb X2 GRAFIKK: SAPPHIRE RADEON 9600 ATLANTIS 256MB MOTHERBOARD: MSI MS-6712 OS: WINDOWS XP PROFESSIONAL (Vet kortet er gammelt, men har ikke penger til et nytt for øyeblikket. Sparer heller til en ny maskin enn å kjøpe del for del.) Lenke til kommentar
idos Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Legg inn ATI tool og prøv å klokke kortet ned. Måtte gjøre dette selv med et tidligere kort for å kunne spille BF1942. Virker viften/ er kjøleren full av støv ? Lenke til kommentar
Tor-Lein Skrevet 30. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2005 Har prøvd å klokke ned, uten virkning. Kortet er støvfritt. Er ikke vifte på.. Lenke til kommentar
idos Skrevet 31. desember 2005 Del Skrevet 31. desember 2005 Ikke vifte ?? Til og med mitt herkules 8500 LE hadde vifte. Hvilken kjøler har du da? Lenke til kommentar
Tor-Lein Skrevet 31. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2005 (endret) Det ser slik ut. Samme kjøleribbe. Hadde Hercules 8500LE før jeg og, synes det var pussig at det nye ikke hadde vifte.. Jeje. PS: Kjente på kjøleribba, virker som om den ikke sitter skikkelig. Og det finner jeg rart, siden jeg ikke har tatt det ut av eller herja med det siden jeg satt det inn. Er også støvfritt inni der. Endret 31. desember 2005 av MegaMyser Lenke til kommentar
idos Skrevet 31. desember 2005 Del Skrevet 31. desember 2005 Klarer du å løsne den helt, altså ta den av og feste den igjen, slik at du får på ny kjølepasta/eller termisk lim(dersom det ikke er skruefester) Det kan være at kjøleren har løsnet og kortet blir for varmt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå