knutroe Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Sitter med et meget kjedelig problem her. Historien er slik, at jeg nettopp har bygd meg en ny pc, og den består av: ASRock 939Dual, Opteron 144@Stock, 1x1024 Veritech PC3200, Seagate 250. Etter at denne var oppe og gikk, har jeg stadig hatt problemer med at ruteren nullstiller seg eller på annen måte faller ut fra nett. Dette skjer, pussig nok, stort sett når PC`n startes opp. Det medfører da en ny config av ruter, som er et arbeid jeg gjerne er foruten. Ruteren er av typen med innebygd modem, og av merket DrayTek 2600 GE. Linjen er 1000/200, som skal bli 1500/300 Hvis det er noen som har en liten anelse om hva årsaken til dette problemet kan være, setter jeg pris på om de lar høre fra seg Lenke til kommentar
agvg Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 De har en firmware spesiellt tilpasset Telenor: http://draytek.no/downloads/downloads_2600ge.asp Prøv den. Lenke til kommentar
knutroe Skrevet 30. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2005 Da er firmware oppgradert. Den gamle var far juli, den nye fra starten av desember. Men det er litt mer jeg lurer på. Jeg bor i et område der det er hyppige strømbrudd, noe som medfører at ruteren må configes på nytt hver gang. Finnes det en måte å unngå dette på, det er jo tross alt fryktelig tungvint Lenke til kommentar
agvg Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Dette er ikke normalt, gjør den dette også med den nye firmwaren? Lenke til kommentar
knutroe Skrevet 30. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2005 Det vet jeg ikke enda, men jeg frykter for det. Når jeg ser på 192.168 greiene etter at ruteren har vært borte fra nett, står det (Message PPPoe: No response from server side) eller noe slikt. Da må jeg til med Load factory defaults samt skrive inn brukernavn osv. Dette er noe jeg gjerne vil slippe å gjøre, ihvertfall når det har vært som i det siste, flere ganger per dag i perioder. Er det noe jeg må stille på, eller hvordan er det? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Vil tro den mister oppsettet på VPI/VCI, dette har jeg sett før og da kommer du ikke på nett. Denne spesielle Telenor firmwaren kom for og bøte på dette problemet. Lenke til kommentar
knutroe Skrevet 30. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2005 Tror jeg skjønner hva du mener. Der det skal stå VPI: 8 og VCI: 35 så blir det reset til 0/100. Tror også modulation blir forandret fra G.DMT til Multimode. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Ja, det er dette som skjer så da skal dette være løst med den nye firmwaren. Lenke til kommentar
knutroe Skrevet 30. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2005 JA, endelig Tok en restart av ruteren nå, og den kom på nett av seg selv. Fantastisk! Men jeg må fortsatt si jeg syns den er litt treg til å komme igang, men har hørt noe om at det kan være pga overføringsprotokollen (PPPoe) som Telenor bruker, som gjør at det tar litt lengre tid å koble opp linjen. Anyway: TUSEN TAKK til agvg Lenke til kommentar
agvg Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 (endret) Draytek har en utmerket support igjenom sin norske importør BGC samt at Draytek ser ut til og ta sine kunder på alvor ved og ta tak i ting ganske raskt. Synke og koble opp PPPoE tar tid men dette skjer jo ikke så ofte med mindre du har satt den til og ta ned linje etter 5min e.l. Endret 30. desember 2005 av agvg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå