Gå til innhold

Hva gjør man hvis førerkortet blir stjålet?

sluffy

Anbefalte innlegg

Heihei

Nå er jeg i den heldige situasjon at lommebok og mobiltelefon har blitt stjålet, mobiltelefonen og bankkortene var lett å få sperret, men hva gjør jeg med førerkortet, skal jeg melde det savnet? Hva skal til for å få et nytt?

Jeg hadde ikke registrert at jeg hadde hatt mørkekjøring på det som ble stjålet nå, det har jeg hatt, og jeg har en fin lapp som bevis på det. Spør biltilsynet om det gamle førerkortet hvis jeg tar turen dit for å "oppdatere" det, eller kan jeg bare ta turen opp dit, og bestille nytt, med mørkekjøring registrert?

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jaja. Ringte til politiet, og fikk beskjed om at jeg må ned på politistasjonen for å melde det savnet. Da må jeg også ha med legitimasjon. Denne gutten her, har ikke pass, all annen legitimasjon ligger i lommeboken. Så onkel blå, hvis du ser en rød Citroen de neste ukene, vær så snill å ikke stoppe den.

Endret av sluffy
Lenke til kommentar

Da hadde jeg vært hos politiet. Jeg trengte ikke legitimasjon for å melde førerkortet savnet, men de pleide ikke å gi ut midlertidig-lapper til folk uten legeitimasjon, fordi du ikke hadde lov å kjøre uten (og de blir ikke meldt savnet før du får den lappen, eller noe). Jeg forklarte selvsagt situasjonen, og sa at i løpet av uken kom jeg til å få nye bankkort, og da skulle det gå greit, så lenge jeg ikke kjørte før jeg fikk bankkortene. :)

Lenke til kommentar

I følge banken skulle jeg få nye kort i løpet av denne uken, og da har jeg lov å kjøre igjen. Jeg har ikke egen bil, så om jeg kjører, blir det ikke mange gangene. Jeg snakket også med en som har blitt stoppet to ganger uten lappen, han sa det at han enda ikke har sett noe bot for det.

Lenke til kommentar
I følge banken skulle jeg få nye kort i løpet av denne uken, og da har jeg lov å kjøre igjen. Jeg har ikke egen bil, så om jeg kjører, blir det ikke mange gangene. Jeg snakket også med en som har blitt stoppet to ganger uten lappen, han sa det at han enda ikke har sett noe bot for det.

5374657[/snapback]

i registrene Politiet har tilgang til kan de se at du har lappen.... så i verste fall får du bot hvis du blir stoppet uten dette...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...