sluffy Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Heihei Nå er jeg i den heldige situasjon at lommebok og mobiltelefon har blitt stjålet, mobiltelefonen og bankkortene var lett å få sperret, men hva gjør jeg med førerkortet, skal jeg melde det savnet? Hva skal til for å få et nytt? Jeg hadde ikke registrert at jeg hadde hatt mørkekjøring på det som ble stjålet nå, det har jeg hatt, og jeg har en fin lapp som bevis på det. Spør biltilsynet om det gamle førerkortet hvis jeg tar turen dit for å "oppdatere" det, eller kan jeg bare ta turen opp dit, og bestille nytt, med mørkekjøring registrert? På forhånd takk. Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Jeg tror førerkortet må ha vært savnet i 3 uker før du får et nytt et. Men man får et middlertidigt i mellomtiden. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Meld det stjålet hos onkel blå. Med anmeldelse i hånden og lappen i den andre er nok BT snille med deg. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 30. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2005 (endret) Jaja. Ringte til politiet, og fikk beskjed om at jeg må ned på politistasjonen for å melde det savnet. Da må jeg også ha med legitimasjon. Denne gutten her, har ikke pass, all annen legitimasjon ligger i lommeboken. Så onkel blå, hvis du ser en rød Citroen de neste ukene, vær så snill å ikke stoppe den. Endret 30. desember 2005 av sluffy Lenke til kommentar
b-real Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Du får en midlertidiglapp, akkurat som du fikk når du kjørte opp og besto første gang såvidt meg informert. Lenke til kommentar
user156890 Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Du får en midlertidiglapp, akkurat som du fikk når du kjørte opp og besto første gang såvidt meg informert. 5358596[/snapback] Stemmer det Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 2. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2006 Da hadde jeg vært hos politiet. Jeg trengte ikke legitimasjon for å melde førerkortet savnet, men de pleide ikke å gi ut midlertidig-lapper til folk uten legeitimasjon, fordi du ikke hadde lov å kjøre uten (og de blir ikke meldt savnet før du får den lappen, eller noe). Jeg forklarte selvsagt situasjonen, og sa at i løpet av uken kom jeg til å få nye bankkort, og da skulle det gå greit, så lenge jeg ikke kjørte før jeg fikk bankkortene. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 det er jo relativ liten sjans for at du blir stoppet når du kjører helt vanlig... så de dagene/uken det tar før du får lappen tilbake går det nok greit å kjøre... Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 2. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2006 I følge banken skulle jeg få nye kort i løpet av denne uken, og da har jeg lov å kjøre igjen. Jeg har ikke egen bil, så om jeg kjører, blir det ikke mange gangene. Jeg snakket også med en som har blitt stoppet to ganger uten lappen, han sa det at han enda ikke har sett noe bot for det. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 I følge banken skulle jeg få nye kort i løpet av denne uken, og da har jeg lov å kjøre igjen. Jeg har ikke egen bil, så om jeg kjører, blir det ikke mange gangene. Jeg snakket også med en som har blitt stoppet to ganger uten lappen, han sa det at han enda ikke har sett noe bot for det. 5374657[/snapback] i registrene Politiet har tilgang til kan de se at du har lappen.... så i verste fall får du bot hvis du blir stoppet uten dette... Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 Eg har mista lommeboka ein gang... Heldigvis hadde eg visa kortet i bilen, så onkel blå var ganske så snille og gav meg midlertidig med ein gang. Så gjikk det vel 14 dager 3 veker får eg måtte på Trafikkstasjonen og få ny lappe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå