Fjelldal83 Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Hei, har fått ny Canon Pixma MP500 og alt fungerer som det skal foruten scanne funksjonen. På windows maskina får jeg skrevet ut, kopiert, men ikke scannet. Det som skjer er at får en feilmelding om at skriveren er kanskje avslått eller at kabelen er frakoblet. Ingenting av dette stemmer. Når jeg kobler den til Powerbooken min funker alt. Hva kan være galt? Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 du bruker vel ikke samme maskin med både OSX og WinX instalert når du bruker denne skriveren/scanren ? I så faller du sikker på at det er toveis komunikasjon mellom scaneren og pcen ? det er noe man stiller i biosen på pcen Lenke til kommentar
Fjelldal83 Skrevet 31. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2005 Hei, nei bruker to forskjellige maskiner, en windows pc og en Powerbook. Testet litt mer i går og scanninga klikket også på mac'en etterhvert. Ringte Canon support og de mente at det kunne ha noe med lengden på usb kabelen min (3m). De mente at lengden ikke burde overstige 1,8m spesielt på skrivere som har scannefunksjon. Lenke til kommentar
rubbish Skrevet 1. januar 2006 Del Skrevet 1. januar 2006 Hvilket USB chipset er det på winxp maskinen? Prøvd andre USB porter på datamaskinen? Foran/bak? Prøv å sett USB driverne til standard Sørg for at scanneren er direkte tilkoblet vegg-kontakt, ikke via forgrener eller.no Og ja, som du sier.. prøv med en annen USB kabel.. Har du en USB hub? kan være verdt å prøve;D Godt nyttår Lenke til kommentar
Fjelldal83 Skrevet 2. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2006 Byttet USB kabelen i en som var 1.8 meter lang. Nå funker skanneren så det ryker etter! Godt nytt år forresten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå