Gå til innhold

RocketRaid 2220: Ikke mer plass med ekstra disker

Rikky

Anbefalte innlegg

Jeg har installert tre nye disker i filserveren og lagt disse til i det eksisterende RAID5-arrayet. Jeg har kjørt OCE (Online Capacity Expanion) slik det ble beskrevet i manualen, og etter ca tre døgn (puh!) ble prosessen ferdig i dag. Alt er tilsynelatende ok i RAID-softwaren, men i Min datamaskin finner jeg bare 600 GB, altså de tre gamle diskene. Total størrelse skal med de tre nye diskene være 1,5 TB.

Hva har jeg gjort galt?

Specs:

Asus P4C800-E Deluxe

Highpoint RocketRaid 2220

6*300 GB Seagate 7200.8 S.ATA

Win 2003 Server

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rikky sliter du enda med den Highpoint kontrolleren :p

Jeg vil jo tro dette er unødvendig å si til deg, men har du sett etter i Computer Management?

Ellers ville jeg sjekka i Raid kontrolleren at den ikke har opretta ett nytt RAID 5 array.

Men egentlig så vil jeg tro at du nå vil kunne se i windows x antall megabytes som ikke er satt opp i noen partisjon, du må jo huske at partisjonen ikke øker fordi om RAID 5 arrayet øker?

Lenke til kommentar
Rikky sliter du enda med den Highpoint kontrolleren :p

Ja, jeg gjør nok det. Har veldig mye annet på handlelisten for tiden, dessverre.

Jeg vil jo tro dette er unødvendig å si til deg, men har du sett etter i Computer Management?

Tja, se der ja. :whistle: Så enkelt kan det altså være, jeg har rett og slett ikke tenkt på det. Takk skal du ha. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...