Rikky Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Jeg har installert tre nye disker i filserveren og lagt disse til i det eksisterende RAID5-arrayet. Jeg har kjørt OCE (Online Capacity Expanion) slik det ble beskrevet i manualen, og etter ca tre døgn (puh!) ble prosessen ferdig i dag. Alt er tilsynelatende ok i RAID-softwaren, men i Min datamaskin finner jeg bare 600 GB, altså de tre gamle diskene. Total størrelse skal med de tre nye diskene være 1,5 TB. Hva har jeg gjort galt? Specs: Asus P4C800-E Deluxe Highpoint RocketRaid 2220 6*300 GB Seagate 7200.8 S.ATA Win 2003 Server Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Rikky sliter du enda med den Highpoint kontrolleren Jeg vil jo tro dette er unødvendig å si til deg, men har du sett etter i Computer Management? Ellers ville jeg sjekka i Raid kontrolleren at den ikke har opretta ett nytt RAID 5 array. Men egentlig så vil jeg tro at du nå vil kunne se i windows x antall megabytes som ikke er satt opp i noen partisjon, du må jo huske at partisjonen ikke øker fordi om RAID 5 arrayet øker? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 30. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2005 Rikky sliter du enda med den Highpoint kontrolleren Ja, jeg gjør nok det. Har veldig mye annet på handlelisten for tiden, dessverre. Jeg vil jo tro dette er unødvendig å si til deg, men har du sett etter i Computer Management? Tja, se der ja. Så enkelt kan det altså være, jeg har rett og slett ikke tenkt på det. Takk skal du ha. Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Hehe, bare hyggelig, kjenner selv til følelsen av å knote med noe helt til en eller annen kommer med løsningen som ligger rett foran nesa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå